מוזיאון ראשון לציון משתתף במיזם “שבת ישראלית”

מאת:מיקי אלון. במסגרת המיזם של משרד התרבות, יפתח המוזיאון לתולדות ראשון לציון בסופי שבוע ללא עלות * המוזיאון חושף את סיפורה ההיסטורי של הושבה והראשוניות שלה כיוצרת סמלי הלאום וכחלוצה בחידוש השפה העברית * ראש העירייה, רז קינסטליך: “מזמין אתכם ללמוד ולהכיר את המורשת של ראשון לציון כבעלת תפקיד משמעותי בעיצוב דמותה של המדינה”

מוזיאון לתולדות ראשון לציון מצטרף למיזם “שבת ישראלית” של משרד התרבות והספורט במסגרתו יפתחו מוזיאונים ואתרי תרבות ומורשת ללא עלות במהלך סוף השבוע. מטרת המהלך הוא להנגיש אתרים אלו גם לשומרי השבת וכן להסיר את המחסום הכלכלי בפני הציבור הרחב עם פתיחת עולם התרבות לאחר הקלת ההגבלות.

המוזיאון יפתח לפי הנחיות התו הסגול בימי שישי ושבת, בין השעות 10:00-14:00. המוזיאון חושף את סיפורה ההיסטורי של הושבה והראשוניות שלה כיוצרת סמלי הלאום וכחלוצה בחידוש השפה העברית. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “אני שמח להזמין את כלל הציבור ללמוד ולהכיר את המורשת של ראשון לציון כבעלת תפקיד משמעותי בעיצוב דמותה של המדינה. דווקא במשבר הזה הבנו שהתרבות היא צורך לנפש, היא עוזרת לנו להתמודד טוב יותר עם קשיים ותורמת לשקט הנפשי”.

המיזם יוצא לדרך בסבסוד משרד התרבות והספורט ומבקש לאפשר פעילויות תרבות ומורשת בקרב הציבור הרחב במהלך סופי השבוע. בשלב הראשוני ייקחו חלק בפרויקט 31 אתרי מורשת ו-17 מוזיאונים.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר: ״השבת הישראלית הופכת להיות למרכז של תרבות ומורשת. לא עוד כר למריבות, אלא הזדמנות לחיבורים סביב תרבות, אמנות ורוח. יום שהוא ברית של מתונים ושוחרי תרבות ומורשת. יש בישראל עולם תרבות עשיר, שגם הקורונה לא תצליח לכבות אותו. אני שמח שאנו מנגישים עולם זה לקהל הרחב ומסירים גם את המחסום הכלכלי, עם אוירה משפחתית של יום שבתון ועם תשוקה גדולה של המוני ישראלים לצרוך תרבות ישראלית.”

השארת תגובה