קיפודים ובזים ששוקמו בחי כיף הושבו לטבע על ידי התלמידים

מאת: מיקי אלון. במשך חודשים ארוכים ליוו תלמידי בתי ספר יסודיים את הקיפודים לצד מטפלי החי כיף * התלמידים הכינו להם את האוכל, בנו להם בתי מחומרים ממוחזרים וחיכו לרגע הגדול: השבתם לטבע * מטרת המיזם לחנך לערכים על שמירת הטבע וחיות הבר

לא רבים יודעים, אבל בחי כיף בראשון לציון ישנה יחידה מיוחדת שעושה פלאים. היחידה לשיקום קיפודים שנפתחה לפני כשנה, בשיתוף בית החולים לחיות בר בספארי, מצליחה להציל עשרות קיפודים שחלו במחלת עור ועמדו בפני מוות בטוח. לתהליך השיקום והטיפול יוצא הדופן הזה שותפים גם תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר.

החי כיף מארח כל השנה תלמידים מבתי ספר ברחבי העיר במטרה להפגיש אותם עם בעלי החיים בגן ולחנך לערכים של שמירת הטבע וחיות הבר. במסגרת זו הוחלט לשתף נציגים מכל שכבת גיל בבתי הספר שילוו את תהליך השיקום והטיפול בקיפודים. התלמידים הכינו להם אוכל, בנו להם בתים מחומרים ממוחזרים וחיכו בעיקר לרגע הגדול: השבתם לטבע.

השבוע זה קרה, עשרה קיפודים שהשילו את שכבת העור הפגומה והצמיחו קוצים קשיחים לתפארת. לצדם הושבו לטבע שני בזים, זכר ונקבה, שהגיעו פצועים מהספארי. הם שוקמו על ידי מטפלי החי כיף, התחזקו והצמיחו נוצות ובעיקר כשירים לתעופה.

“התלמידים התרגשו מאוד” מספרת יפה שטיין, מנהלת החינוך וההדרכה בחי כיף “הם פגשו את הקיפודים לראשונה כשהיו חולים וקרחים ועכשיו הם רואים איך הם תרמו לחיזוקם והחזרתם לטבע. אותם תלמידים חוזרים אחר כך לבית הספר ומסבירים לכל התלמידים בכיתה איך נוהגים כשרואים קיפוד פצוע, למה חשוב לשמור על חיות הבר ואיך כל אחד מאיתנו יכול לתרום לסביבה ולטבע”.

עיריית ראשון לציון והחברה העירונית, האמונה על ניהול החי כיף, רואים חשיבות רבה בהנגשת הגן ובעלי החיים לתלמידי בית הספר ובחינוך לחמלה, סבלנות ואהבת החי. במסגרת זו מקיים החי כיף תוכנית חינוכית וערכית עם מערכת החינוך העירונית ותנועות הנוער.

השארת תגובה