גאווה: עיריית ראשון לציון הוסיפה תקנים להעסקת אנשים עם מוגבלות

מאת: מיקי אלון. אחרי שבעיריית ראשון לציון החליטו לאמץ מודל עירוני לקידום העסקת אנשים עם מוגבלויות, אישרה מועצת העיר הוספת תקנים * ראש העירייה, רז קינסטליך: “אנשים עם מוגבלויות הוכיחו ומוכיחים בכל יום שהם יכולים להתאים לכל סוגי המשרות. חובתנו כעירייה וכחברה לתת להם הזדמנות שווה ולפתוח עבורם את הדלת לשוק התעסוקה”

מועצת העיר ראשון לציון אישרה הוספת תקנים לאנשים עם מוגבלות. הצעד הזה מגיע לאחר שהעירייה הודיעה על אימוץ מודל עירוני לקידום העסקת אנשים עם מוגבלויות בכלל העסקים בעיר. בקרוב יפרסם מינהל האמרכלות בעירייה מודעה לגיוס עובדים.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “אנשים עם מוגבלויות הוכיחו ומוכיחים בכל יום שהם יכולים להתאים לכל סוגי המשרות, כולנו נרוויח מזה. זו חובתנו כעירייה וכחברה לתת להם הזדמנות שווה ולפתוח עבורם את הדלת לשוק התעסוקה. אני קורא לבעלי עסקים – העסיקו אנשים עם מוגבלויות”.

הקושי של צעירים ומבוגרים עם מוגבלות להשתלב בשוק העבודה הוא אדיר, כך מספר צדוק עומסי (47), הסובל משיתוק מוחין ומתנייד עם כסא גלגלים. “אני יודע שיש הרבה אנשים עם מוגבלויות שספונים בתוך בתיהם ומייחלים למצוא תעסוקה ולתרום מעצמם לחברה. הסיכוי שלהם למצוא עבודה שואף לאפס ונראה כמו חלום שספק אם יתגשם” עומסי עובד מזה 18 שנים במינהל לשילוב חברתי בעירייה. “המקום הזה הפך לי לבית אחרי כל הסירובים שקיבלתי במשך שנים ארוכות. אני גאה בעיריית ראשון לציון שהתחילה להפעיל מודל עירוני למציאת תעסוקה עבור אנשים כמוני, אנשים עם מוגבלויות”.

במסגרת המודל שאימצה העירייה, מונה רכז תכנית תעסוקה מטעם עירייה, בין תפקידיו: חיבור ושיתוף פעולה של גורמים ברמה הארצית לתוך התהליך, מיפוי הגופים והעסקים לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות וליווי מקצועי. המודל העירוני נועד להעביר לרשות המקומית אחריות גדולה יותר לניהול הפעילות המתבצעת בשטחה, הוא גובש בשיתוף ההסתדרות, ביטוח לאומי וגופים נוספים, במטרה להכניס כמה שיותר אנשים עם מוגבלויות לשוק התעסוקה. כבר היום העירייה נותנת עדיפות מתקנת במכרזים למועמדים שעמדו בקריטריונים של המכרז.

סגן ראש העירייה, אבי חיים, הוסיף : “פניתי לראש העירייה ולשמחתי הוא חיבק את הפרויקט ואת השילוב עם כל הגורמים. אנשים עם מוגבלויות זכאים ורוצים הזדמנות שווה להיות חלק אינטגרלי מהחברה. העסקה שלהם תתרום להם – ולנו כחברה”.
מחזיק תיק שילוב חברתי, ממלא מקום וסגן ראש העירייה, מוטי עג’מי, סיכם: “זה המקום שלנו, כרשות עירונית, להוביל, לקדם ולעודד אוכלוסיות שונות לקחת חלק בשוק העבודה, להיות עצמאיים כלכלית ולהפגין את היכולות שלהם. דווקא בתקופה זו של חוסר וודאות, אנחנו חושבים שזו הזדמנות מצוינת לבעלי העסקים “.

השארת תגובה