מטרד צואת הכלבים: הדפס סביבתי על המדרכה יבקש מבעלי הכלבים לאסוף אחריהם

מאת: מיקי אלון. הפיילוט הוכתר בהצלחה וב-50 גני ציבוריים יוטבע הדפס רצפתי סביבתי עם מסר ברור: “בואו נעשה לזה סוף! פשוט לאסוף”

מנתוני המוקד העירוני בראשון לציון עולה כי אחד המטרדים השכיחים ביותר בעיר הוא זיהום הסביבה מצואת כלבים שלא נוקתה על ידי הבעלים. בעירייה מבקשים להתמודד עם התופעה דרך חלוקת שקי קקי, קמפיין הסברתי, אכיפה וכעת גם על ידי הדפס ידידותילסביבה שהוטבע על המדרכה בכניסה לגנים הציבוריים ויבקש מבעלי הכלבים לאסוף את צואת כלביהם.

לפני מספר חודשים מינהל איכות הסביבה בעירייה קיים פיילוט בשתי גינות וחוות דעת התושבים הייתה טובה. לאור זאת, הפיילוט מתרחב ל-50 גנים ציבוריים, כאשר בכל כניסה יוטבע הדפס רצפתי עם הכיתוב: “בואו נעשה לזה סוף! פשוט לאסוף”.

על פי הערכת השירות הווטרינרי, יש בראשון לציון כ-14 אלף כלבים ומדי שנה מדווח המוקד העירוני על כאלף פניות תושבים על צואת כלבים. פקחי החברה לבטחון רושמים כאלפיים דוחות מדי חודש לבעלי כלבים שלא אספו אחריהם, וזאת למרות פרסומים ברורים ובולטים ברחבי העיר, הקמת כעשרים פארקים לכלבים ואזהרות והתראות לבעלי כלבים.

אודות המחבר

מיקי אלון

מיקי אלון- איש ציבור, פעיל חברתי, יו"ר יחד למען החייל ראשון לציון ,מעל 20 שנה כיו"ר הנהגות ההורים בבתי ספר בעיר, שנים רבות בהנהגה העירונית מתוכם 4 שנים כיו"ר עירוני וחבר בהנהגת ההורים הארצית, ניהול וכתיבה בפורומים עירוניים באתר העירייה בתקופתו של מאיר ניצן ודב צור, כיום רז קינסטליך ראש העירייה. מיקי מנהל האתר מקומון ראשון ומנהל את הפורום הגדול ביותר בעיר "פורום תושבי ראשון לציון" בפייסבוק ובו כ-100,000 חברים, חבר הנהלת בית החייל המשוחרר ועוד...כל הפעילויות בהתנדבות מלאה.

השארת תגובה