תלמידי ראשון לציון מפגינים את האנגלית שלהם בסרטונים ביוטיוב ומפיצים מסרים חינוכיים וערכיים לעולם.

מאת: מיקי אלון. איך מסבירים “בריונות ברשת” באנגלית?

עם פוטנציאל חשיפה למיליארדים ובתחום שבני נוער הכי מתחברים אליו * כאלף תלמידים השתתפו בתוכנית עירונית חדשה שמשלבת את השימוש ביוטיוב עם מסרים חברתיים לעולם בשפה האנגלית * 45 סרטונים בשפה האנגלית הופקו על ידי התלמידים בנושאים שהם בחרו להפיץ לעולם, כמו שמירה על איכות הסביבה, נשים מנהיגות, תמיכה ועזרה לזולת ולקשישים ועוד

תלמידי ראשון לציון מפגינים את האנגלית שלהם בסרטונים ביוטיוב ומפיצים מסרים חינוכיים וערכיים לעולם.
כאלף תלמידים מ-42 כיתות אנגלית ברחבי העיר, לקחו חלק בשתי תחרויות במסגרת תוכנית אנגלית שפה דבורה. אחרי שהשתתפו בסדנאות How To Become a YouTuber, המשודרות בערוץ היוטיוב העירוני בלייב בהנחייתם של היוטיוברים “טופ גיק” – קרין ונמרוד אלדיאה, דנו התלמידים אילו מסרים ירצו להעביר לעולם, הם כתבו תסריט, צילמו, ערכו והפיקו סרטון בן 3 דקות בשפה האנגלית. למשימה נרתמו יותר מ- 30 מורים ומורות לאנגלית שקיבלו ממינהל החינוך אות הוקרה על הובלת הכיתות לפריצת גבולות הכיתה ולמידה אחרת.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “אחד היעדים שלנו במערכת החינוך הוא טיפוח השפה האנגלית. התוכנית הזו מעצימה מצד אחד את התלמידים, כיוון שזו רשת חברתית מאוד פופולרית שהם מכירים היטב ומבלים בה לא מעט, ומצד שני מחזקת אצלם את השפה האנגלית ומאפשרת להם להתמודד עם פיצוח מסרים חברתיים וערכיים”.

בתחרות “הראשון בדיבור” השתתפו תלמידי כיתות ה’-ו’. במקום הראשון זכתה כיתה ו’4 מבית הספר יפה נוף על סרטון שהפיקו בנושא מחזור ושמירה על הסביבה. במקום השני זכו כיתות ו’ מבית הספר אשכולות ובמקום השלישי כיתה ו’ מבית הספר הדרים.

בתחרות TALK TALK השתתפו תלמידי כיתות ז’-ט’. במקום הראשון זכתה כיתה ט’ מבית הספר אנקורי, כאשר הנושא שנבחר לסרטון עסק בבריונות ברשת. במקום השני זכתה כיתה ז’ מבית הספר ידלין ובמקום השלישי כיתה ט’ ממקיף י”ב המעיין.

דור ה-Z הוא ללא ספק דור דיגיטלי שלא חווה את החיים לפני עידן האינטרנט. דור שנולד לתוך הרשתות החברתיות והן חלק בלתי נפרד משגרת יומו. התכנית העירונית לפיתוח מיומנויות השפה האנגלית הדבורה, שמקדמת עיריית ראשון לציון בשיתוף משרד החינוך, מבקשת לגייס את כישורי הצעירים והבנת השפה האנגלית כדי להכשיר אותם כיוטיוברים מובילים. התלמידים בחרו נושאים מעניינים וערכיים מאוד לסרטונים, בין היתר נשים מנהיגות, תמיכה ועזרה לזולת ולקשישים, התנדבות ועזרה לאחר ועוד. הסרטונים הועלו לערוץ היוטיוב העירוני.

סגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר, המחזיקה בתיק החינוך, אמרה: “אנחנו מאמינים שהשפה האנגלית חשובה מאין כמותה בעולם הגלובלי, זה מקום שבו אנחנו יוצרים קשרים, לומדים למידה שיתופית ויצירתית. התוכנית מעניקה לתלמידים במה להעברת מסרים גם ערכיים וגם חברתיים, יש לתלמידים את הכוח לשנות ולהשפיע גם בעיר וגם בעולם.”

הסדנאות זמינות לצפייה בערוץ היוטיוב העירוני לכל תלמידי ותלמידות העיר המעוניינים ללמוד את התחום בחינם.
קישור לסדנאות https://youtube.com/playlist?list=PLCTe1bASQRauBYMSRpHNMa29XRaW-QKRq

השארת תגובה