רז קינסטליך ראש העירייה: בנושא מניעת התעללות באזרחים ותיקים, בידנו הדבר לשנות את הסטטיסטיקה

מאת: מיקי אלון.

יום המודעות הבינלאומי למניעת התעללות באזרחים ותיקים, וגם פרפרים בבניין עיריית ראשון לציון

מיצג של יד פתוחה וממנה מתעופפים פרפרים רבים הוצב היום בלובי בניין עיריית ראשון לציון * המסר לקוח ממשל קצר על הילד שאוחז בשתי ידיו פרפר ובידו הדבר אם יחיה או ימות * כך גם לגבי מניעת ההתעללות באזרחים ותיקים, בידנו הדבר לשנות את הסטטיסטיקה * בשנת 2020 הגיעו לפתחו של מינהל לשילוב חברתי (רווחה) 238 מקרים חדשים של התעללות והזנחה בקרב אזרחים ותיקים

עיריית ראשון לציון מציינת את יום המודעות הבינלאומי למניעת התעללות באזרחים וותיקים בקמפיין שילוט להעלאת המודעות, הרצאות, פתיחת קבוצת העצמה ומיצג שהוצב היום בקומת הכניסה בעיריית ראשון לציון. המיצג מתאר יד פתוחה ממנה מתעופפים פרפרים רבים, אלו ממשיכים לרחף למעלה בין קומות העירייה עד לקומה העליונה.

המיצג, שיצרה האמנית ורד קליין, מספר משל קצר על ילד שאחז בשתי כפות ידיו הסגורות פרפר ושאל איש חכם האם הוא יודע אם חי או מת הפרפר? ענה לו האיש החכם: “בידך הדבר, ברצותך יחיה או ימות הפרפר”. כך מבקש מינהל לשילוב חברתי (רווחה) בעירייה להתמודד עם התופעה שהביאה לפתחי משרדי המינהל 238 מקרים חדשים של התעללות והזנחת אזרחים ותיקים בשנת 2020.

“בידנו הדבר, להפסיק את ההתעללות ולשנות את הסטטיסטיקה” מסבירה מנהלת האגף לאזרחים ותיקים במינהל הרווחה, מיכל שוורץ “באמצעות פנייה לעזרה, באמצעות דיווח, באמצעות הסברה ובאמצעות בחירה להיות בצד המיטיב, השומר, המטפח עבור אלה הזקוקים לנו, על מנת שכמו הפרפר, ימשיכו במעופם בבטחה ובאין מפריע. ביום חשוב זה ולאורך כל השנה, חשוב לנו להעביר מסר לאזרחים הוותיקים – אתם לא לבד, תפנו אלינו לעזרה, צוות היחידה לטיפול ומניעת התעללות והזנחה נמצא תמיד לרשותכם ולמענכם”.

השארת תגובה