חברי פרלמנט הנוער, ראשי מועצות תלמידים ונציגי מועצות תלמידים בבתי הספר, השתלטו לכמה שעות על העירייה והחליפו תפקידים עם בכירי העירייה והעומד בראשה, רז קינסטליך

מאת:מיקי אלון.

הנוער משתלט על העירייה – מחליפים שלטון ליום אחד


חברי פרלמנט הנוער השתלט על העירייה ליום שלם ונכנס לנעליים של ראש העירייה ובעלי התפקידים השונים במסגרת “יום חילופי השלטון” והעלו נושאים מרכזיים בפני נציגי העירייה.


היום (16.6) חברי פרלמנט הנוער, ראשי מועצות תלמידים ונציגי מועצות תלמידים בבתי הספר, השתלטו לכמה שעות על העירייה והחליפו תפקידים עם בכירי העירייה והעומד בראשה, רז קינסטליך.

יום חילופי שלטון, הוא יום שבו בני הנוער מצטוותים לבעלי התפקידים בעירייה ולומדים ומלמדים האחד את השני מהתפקידים המקבילים והשונים. מטרת היום, היא לתת לבני הנוער “טעימה קטנה” מהאתגרים והבעיות היומיומיות בניהול עיר, וכן לתת להם אפשרות להשמיע את קול הנוער ואת ההדגשים החשובים לו. למעשה, גם את ההודעה הזו כתבה חברת הפרלמנט, ארבל נאמן שהצטרפה ליום אחד לצוות אגף הדוברות והחליפה את דוברת העירייה, מוריה מלכה.

חברי הפרלמנט ערכו סקר שבו הוצגו שלוש אפשרויות לנושאים מרכזיים: קורסים על בסיס עניין משותף, הקמת גורם עירוני לריכוז וטיפול בפניות בני ובנות הנוער ובילוי במתחמי נוער בימי שישי. בסקר הצביעו רוב בנות ובני הנוער על כך שהנושא החשוב עבורם הוא קורסים על בסיס עניין משותף.
ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “באופן אישי, חיכיתי ליום הזה. כיף לראות שיש לנו נוער כל כך איכותי ומעורב בעיר, נוער שאכפת לו. אני עוקב אחרי הפעילות שלחברי הפרלמנט ונדהם מעולם התוכן העשיר שלהם, מהידע, הרצינות והעשייה. כל פנייה ובקשה שהם מעלים, אני בוחן בחיוב וברצינות כי אני יודע שאלו נושאים שקרובים לליבם וישפרו את איכות חייהם של בני הנוער בעיר”.

שנה זו הייתה מאתגרת לכולנו ובמיוחד לבני הנוער. דו”ח עלם שהוצג באו”ם לפני כחודשיים, מראה כי הדיווחיים על בדידות עלו משמעותית בתקופת הקורונה.
פרלמנט הנוער הציע פתרון לבעיה זו, קורסים על בסיס עניין משותף, כלומר קידום קורסים/חוגים במחיר סמלי מיד בתום שעות הלימודים וזאת על בסיס נושאים שיבחרו על ידי תלמידי בית הספר. הקורסים יצרו חיבור חברתי, פיתוח יכולות, עשייה אקטיבית והעשרת הידע. יו”ר פרלמנט הנוער, דניאל גורוב וחברי הפרלמנט, העלו את הנושא על ידם כחשוב ביותר לבני ובנות הנוער בעיר.

בסוף הישיבה סוכם עם נציגי הפרלמנט ונציגי העירייה, שהצעותיהם לקורסים על בסיס עניין משותף והקמת גורם עירוני לריכוז וטיפול בפניות בני ובנות הנוער תקודם על ידי העירייה.
שני נושאים נוספים שעלו הם איוש נציב פניות תלמידים וכן ליין בילויים אחת לשבוע. השנה, בפעם הראשונה, הצטרף חבר פרלמנט הנוער, שי צ’יקול, למנהל השירות הווטרינרי העירוני, יהונתן אבן צור, ולקח חלק בפעילויות השירות במהלך היום.

סגן ראש העירייה, איתי מתיתיהו, המחזיק בתיק הצעירים והנוער, סיכם: “כמי שמלווה את פרלמנט הנוער באופן שוטף במהלך השנה, אני גאה בנערים ובנערות שמשקיעים המון בסיוע לבעיות של בני הנוער בעיר. תפקידו של הפרלמנט הוא לייצג את הנוער גם אם לפעמים זה מלווה בביקורת כלפינו כרשות עירונית, אני וראש העירייה, רז קינסטליך, מקיימים לשכות פתוחות כדי שנוכל ללמוד כיצד לתקן. אהבתי מאוד את ההצעה שהפרלמנט הציע להנהלת העיר, היא הייתה מדויקת ועניינית, ואני שמח שראש העירייה ישר הבין את הפוטנציאל והחליט לתמוך כלכלית במיזם שהם הציגו”.

השארת תגובה