ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר לאיגור: “חיממת לי את הלב. הנחישות, כוח הרצון וההתמדה שהפגנת מעוררים השראה.

מאת:מיקי אלון.

איגור גורפינקל (32), הלוקה משיתוק מוחין מולד, התחיל היום את עבודתו במינהל לשילוב חברתי (רווחה) * איגור המתקשר באמצעות הזזת עיניו על המסך עבר קורסים והשתלמויות בנושא מחשוב וגרפיקה * כזכור, לאחרונה אישרה מועצת העיר ראשון לציון הוספת תקנים בעירייה לאנשים עם מוגבלות

כשראש העירייה, רז קינסטליך, הציע לאיגור גורפינקל (32), הלוקה משיתוק מוחין מולד, עבודה בעירייה, עיניו התמלאו באושר. למרות המגבלות והיכולת לתקשר רק באמצעות העיניים, איגור לא ויתר לעצמו לרגע. הוא עבר קורסים והשתלמויות בנושא מחשוב וגרפיקה וכל רצונו היה להשתלב במקום עבודה.
“כולם אמרו לו, ‘בשביל מה? תחייה את החיים שלך'”, משתף אביו של איגור, אולג גורפינקל “אבל הוא המשיך לשגע את כולם שהוא רוצה לעבוד, לתרום ולהיות שותף”.

הפגישה עם ראש העירייה, רז קינסטליך, התקיימה בהשתתפות ד”ר רונית ניידיץ רוזן, יועצת היחידה הארצית למכשירי שיקום וניידות לתחום התת”ח במשרד הבריאות, שמספרת: “איגור משתמש בטכנולוגיה מסייעת, המערכת שמחוברת עם מפרק לכסא הגלגלים מורכבת ממסך וממצלמות שקולטות את תזוזת העיניים. אני אוהבת לחלום בגדול, להתחיל בקטן ולפרוץ קדימה וכאן עשינו היסטוריה”.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר לאיגור: “חיממת לי את הלב. הנחישות, כוח הרצון וההתמדה שהפגנת מעוררים השראה. אין ספק שהוכחת לכולם, ובעיקר לעצמך, שאין דבר העומד בפני הרצון”

היום (1.7) החל איגור את יומו הראשון בעבודה במינהל לשילוב חברתי (רווחה). הוא יגיע לעבודה שלושה ימים בשבוע ובשאר השבוע הוא פוקד את המרכז יום. “זו מתנה משמיים” כתב איגור “תמיד חלמתי לעבוד בשוק העבודה החופשי ולהיות בין אנשים רגילים כי אני אוהב מאוד אנשים רגילים. אני מאוד מקווה שבעירייה יתייחסו אליי כמו עובד ואדם רגיל כי אני נבון וחכם מאוד. אני מבטיח שלא תתחרטו שאתם מעסיקים אותי. יש לי מוטיבציה אדירה לעבוד ולתרום לעיר שאני גר בה”.
אגב, אביו של איגור מספר שהוא גם מאוד אוהב לקרוא ספרים, רק לפני חודש, הוא תרם מיוזמתו 150 ספרים מספרייה האישית שלו למרכז הנוער באלנס.

העסקתו של איגור יצאה לדרך לאחר שמועצת העיר ראשון לציון אישרה לאחרונה הוספת תקנים בעירייה לאנשים עם מוגבלות. צעד המשך למודל עירוני שאימצה העירייה לקידום העסקת אנשים עם מוגבלויות בכלל העסקים בעיר.

אודות המחבר

מיקי אלון

מיקי אלון- איש ציבור, פעיל חברתי, יו"ר יחד למען החייל ראשון לציון ,מעל 20 שנה כיו"ר הנהגות ההורים בבתי ספר בעיר, שנים רבות בהנהגה העירונית מתוכם 4 שנים כיו"ר עירוני וחבר בהנהגת ההורים הארצית, ניהול וכתיבה בפורומים עירוניים באתר העירייה בתקופתו של מאיר ניצן ודב צור, כיום רז קינסטליך ראש העירייה. מיקי מנהל האתר מקומון ראשון ומנהל את הפורום הגדול ביותר בעיר "פורום תושבי ראשון לציון" בפייסבוק ובו כ-100,000 חברים, חבר הנהלת בית החייל המשוחרר ועוד...כל הפעילויות בהתנדבות מלאה.

השארת תגובה