חודש הגאווה יפתח היום (7.7) עם המופע המרכזי של עברי לידר עם מסר:”אל תפחדו אתם לא לבד בחזית”

מאת:מיקי אלון.

פנינה וסמדר הן הזוג הראשון שנרשם במאגר הזוגיות שהקימה עיריית ראשון לציון לזוגות שאינם נשואים ומקיימים משק בית משותף * חודש הגאווה יפתח מחר (7.7) עם המופע המרכזי של עברי לידר * זהו גם האירוע הראשון שיצוין במערכת התאורה שהותקנה על חזית בניין העירייה * הכניסה חופשית

זוג ראשון נרשם במאגר הזוגיות שאישרה והקימה עיריית ראשון לציון לטובת זוגות שאינם נשואים ומקיימים משק בית משותף.

מימין:סמדר ופנינה-הראשונות להירשם. צילום:נוה בן שמואל

פנינה שיפמן (27) וסמדר פנסטר (25) שהכירו לפני שלוש שנים וערכו הסכם חיים משותפים בבית המשפט, נרשמו למתווה החדש שאישרה מועצת העיר. על פי המתווה, הזוגות הרשומים יהיו זכאים לשירותים עירוניים כמו רישום לחוגים, הנחות בשירותי תרבות וספורט, תווי חנייה ועוד.

“התרגשנו שסופסוף אפשר להיות שווים ולהיחשב כזוג נשוי בעיר הבית שלנו” מספרת פנינה “שמחנו על היוזמה. על כל אחד ששם מכשול בפניך, יש חמישה אחרים שעוזרים לסלול את הדרך. המסר שלי הוא אל תפחדו, אתם לא לבד בחזית”.

צילום:אבי קקון.

תזמון ההרשמה מגיע בדיוק לקראת המופע המרכזי הפותח את חודש הגאווה בעיר. מחר (רביעי 7.7) יעלה עברי לידר לבמת הלייב פארק במערב העיר עם שורה של אמני די ג’יי, בהם דניאל מריומה, מילקי ויניל, FKA אנטון, סוזי בום, פלאויד סנואו, קיי לונג וקימברלי סוואן. הכניסה חופשית.

באותו היום, תפעיל עיריית ראשון לציון, לראשונה, את מערכת התאורה החדשה והדינמית שהותקנה על חזית בניין העירייה. 6,000 לדים על שטח של 800 מ”ר יאירו את צבעי הגאווה. מסך הלד הענק יאפשר לעירייה לבטא שורה את אירועים ומסרים במהלך השנה. למסך יכולות להעביר תכנים ואנימציות דינאמיות שונות ומגוונות.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “אנחנו גאים להיות עיר שוויונית ופלורליסטית המקבלת את כולם. תושבי ראשון לציון מאז ומעולם היו סובלניים, מכילים ומקבלים את האחר. כך אנחנו גם מחנכים את הילדים שלנו במערכת החינוך ולשמחתי הדבר בא לידי ביטוי במדד יחס הרשות לקהילה הגאה”.

בהמשך החודש יערכו אירועים נוספים כמו הפנינג משפחות גאות במוזיאון אגם, פאנל עם כוכבות הסדרה המדוברת “המפקדת”, קבלת שבת מסורתית בהנחיית הרב תמרה שיפרין ושירי שבת ובמה פתוחה במרכז הנוער כרמים. על האירועים אמונים מינהל קהילה, מתנ”ס שיכוני המזרח, החברה העירונית, משרד לקידום מעמד האישה ואגף הנוער והצעירים בעיריית ראשון לציון.

כזכור, לאחרונה דורגה ראשון לציון במקום השלישי במדד הגאווה ברשויות המקומיות. לפני כחצי שנה העבירה מועצת העיר החלטה לרישום זוגיות לזוגות שאינם נשואים ומקיימים משק בית משותף וזאת לצורך קבלת זכויות ושירותים עירוניים. כיום המדינה לא מכירה בזוגות שאינם נשואים ולכן אינם מוכרים לצורך קבלת שירותים כלליים.

חברת מועצת העיר, אילנית הרוש, המחזיקה בתיק בריאות הציבור והלהט”ב: “אני שמחה שהשנה אנחנו חוזרים לאירועים באוויר הפתוח. אירועי הגאווה מסמלים את ערכי השוויון, הסובלנות, הקבלה וההכלה, שראשון לציון מקדמת. הם חלק מהחיבוק החם והאוהב שהעיר נותנת לקהילת הלהט”ב במשך כל השנה. אני גאה בחברי הקהילה המדהימה שלנו ומזמינה את תושבות ותושבי ראשון לציון להגיע לאירוע השיא בלייב פארק ולחגוג איתנו גאווה , חופש ושוויון”.

אודות המחבר

מיקי אלון

מיקי אלון- איש ציבור, פעיל חברתי, יו"ר יחד למען החייל ראשון לציון ,מעל 20 שנה כיו"ר הנהגות ההורים בבתי ספר בעיר, שנים רבות בהנהגה העירונית מתוכם 4 שנים כיו"ר עירוני וחבר בהנהגת ההורים הארצית, ניהול וכתיבה בפורומים עירוניים באתר העירייה בתקופתו של מאיר ניצן ודב צור, כיום רז קינסטליך ראש העירייה. מיקי מנהל האתר מקומון ראשון ומנהל את הפורום הגדול ביותר בעיר "פורום תושבי ראשון לציון" בפייסבוק ובו כ-100,000 חברים, חבר הנהלת בית החייל המשוחרר ועוד...כל הפעילויות בהתנדבות מלאה.

השארת תגובה