רז קינסטליך הציג בפני שר הבריאות:תכנית להקמת שלוחה אוניברסיטאית לרפואה בראשל”צ

מאת: מיקי אלון.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, נפגש עם ראש העירייה , רז קינסטליך ושמע ממנו על ההתנגדות הנחרצת של העירייה להקמת מתקן לטיפול בפסולת * בנוסף, הועלתה כוונת העירייה להקים שלוחה אוניברסיטאית למקצועות הרפואה בעיר בשיתוף עם האוניברסיטה המובילה ברומניה

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, הגיע לביקור בעיריית ראשון לציון, כשבמרכזו עמדו שני נושאים – הקמת שלוחה אוניברסיטאית בראשון לציון, בשיתוף עם האוניברסיטה הגדולה ברומניה “Carol Davila”, ועצירת הקמת מתקן טיפול בפסולת עירונית בעיר.

היוזמה להקמת השלוחה האוניברסיטאית מגיעה לאור המחסור האדיר של רופאים בישראל ולאור העובדה כי חלק גדול מהם לומדים בחו”ל. באוניברסיטת “Carol Davila” לומדים לא מעט ישראלים, ובעיריית ראשון לציון כבר קיימו פגישות עם האוניברסיטה הרומנית ועם המרכז הרפואי “שמיר” לצורך השתלמות הסטודנטים.

בנוסף, ראש העירייה, רז קינסטליך, הביע בפני שר הבריאות הורוביץ את התנגדותו לבניית מתקן הנדסי לטיפול בפסולת עירונית מעורבת במתחם השפד”ן. בדבריו הסביר ראש העירייה כי המתקן, שמובל ע”י זכיין פרטי ובגיבוי המשרד לאיכות הסביבה, יפגע באיכות תושבי העיר הסמוכים למתחם וכן בבעלי החיים בסביבה.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “שר הבריאות, ניצן הורוביץ, גילה הבנה רבה לצרכינו, ואני מברך על כך. הבהרתי לשר הבריאות כי אנו מעוניינים לעזור למחסור כוח האדם בתחום הרפואה בישראל בעזרת הקמת שלוחה אוניברסיטאית. סיפרתי לשר כי כבר קיימנו פגישה עם האוניברסיטה המובילה ברומניה ועם המכללה למנהל והמרכז הרפואי “שמיר”. אין לי ספק כי המהלך הזה ישאיר סטודנטים רבים בישראל ויכניס כסף לקופת העירייה והמדינה. אנחנו לוקחים את הנושא הזה כפרויקט.
בנוסף, אמרתי לשר הורוביץ כי אנו מתנגדים בכל תוקף לבניית המתקן המסוכן בשפד”ן שיפגע באיכות חיי תושבינו – ערך עליון מבחינתי – וביקשתי את עזרת השר על מנת להרגיע את תושבי העיר. אני רוצה להודות לשר הבריאות על הביקור המוצלח, ומצפה להמשך שיתוף פעולה פורה בנינו”.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ שגדל בראשון לציון, שיבח בפתח דבריו את התנהלות העירייה במשבר הקורונה: ״נולדתי וגדלתי בראשון לציון, אני תמיד שמח לחזור. ראשון לציון התנהלה בצורה מעולה בקורונה, וראו את זה בנתונים – נתוני המחוסנים גבוהים, הסברה רבה, קשר מעולה עם משרד הבריאות וכלל הגורמים. הלוואי ושאר רשויות היו מתנהלות כמוכם”.

באשר ליוזמה להקמת שלוחה אוניברסיטאית למקצועות הרפואה אמר שר הבריאות כי “מדובר ברעיון מעניין ונבחן זאת. במקום שהצעירים שלנו ייסעו ללמוד רפואה בחו״ל, שילמדו כאן. זה רווח שלנו. ולכן נבחן את הבקשה לחיוב״.

כמו כן, ראש העירייה מסר לשר הורוביץ כי ראשון לציון בתנופת התחדשות עצומה ובשנים הקרובות העיר צפויה לקלוט משפחות צעירות רבות. בשל כך, אמר קינסטליך, יש להקדים תחנות חדשות של טיפת חלב ולשפץ את הקיימות, ולכן יש צורך בהקצאת תקצוב ומשאבים. בנוסף, הובהר לשר הבריאות כי יש צורך בהקצאת תקציבים נוספים לשם קידום פעילויות בתחום הבריאות. עוד ציין ראש העירייה כי יש להשאיר את המצב הנוכחי בו הרשויות המקומיות מעורבות בהליך אישור מתקני שידור בתחומן וכי יש להעביר סיוע מהמדינה בהעתקה ובהטמנה של קווי מתח ושנאים הקרובים למבני מגורים.

צילומים: ליאור מזרחי.

השארת תגובה