עיריית ראשון לציון קיימה תרגיל המדמה מצב לחימה יחד עם פיקוד העורף

מאת: מיקי אלון.

ממשיכים להיערך למצב חירום גם בשגרה: עיריית ראשון לציון, בשיתוף פיקוד העורף וכוחות ההצלה, קיימה תרגיל שדימה מצב לחימה בעיר, ובמסגרתו נבחנו מספר תרחישים ודרכי ההתמודדות איתם * ראש העירייה, רז קינסטליך: “שני המבצעים הצבאיים האחרונים לימדו אותנו שהעירייה ערוכה ומוכנה למצבי חירום בזמן אמת, אך אסור לנו להיות שאננים ולכן התרגיל היום הוא מבורך”

עיריית ראשון לציון ממשיכה לשפר את יכולות התמודדות שלה במצבי חירום. היום (שלישי) התקיים בבניין העירייה תרגיל בשיתוף פיקוד העורף וכוחות ההצלה בינהם: מד״א, משטרת ראשון לציון, תחנת כיבוי אש ראשון לציון ונציגי חברת החשמל, שנועד לדמות מצב חירום. בתרגיל לקחו חלק עובדי העירייה, ובמסגרתו שיפרו את הכשירות שלהם בשעת חירום וחיזקו את תחושת המסוגלות להתמודדות במצבי חירום.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “לצערי הרב, אנחנו חווים אחת לכמה שנים מלחמה או מבצע גדול ולכן זה מחייב אותנו להיות במלוא המוכנות. שני המבצעים הצבאיים האחרונים לימדו אותנו שהעירייה ערוכה ומוכנה למצבי חירום בזמן אמת, אך אסור לנו להיות שאננים ולהמשיך לתרגל.
התרגיל היום דימה מצב לחימה ארצי ואת ההתמודדות של עובדי העירייה עם הבעיות השונות שצפויות לעלות מהשטח על ידי התושבים. אני רוצה להודות לאנשי פיקוד העורף וכוחות ההצלה ולעובדי עיריית ראשון לציון על ההירתמות שלהם לטובת הצלחת התרגיל”.

“על אף שרק לאחרונה חווינו מצב לחימה, ברור לכולנו כי עלינו להיות ערוכים ולכן התייחסנו לתרגיל בהתאם”, אמר מנכ”ל העירייה דודי גיל. “התרגול הוא הזדמנות טובה עבורנו לתרגל את מכלול הפעולות בשעת חירום שמשמעותן הצלת חיים”.

“חשיבות התרגיל קריטית לתפקוד שלנו כעירייה במצב חירום ולמענה שנצטרך לספק לתושבים”, אמרה מיכל קלדרון, מחזיקת תיק החירום ומ”מ יו”ר וועדת משק לשעת חירום. “התרגיל נועד לשמר את רמת הכשירות שלנו ולתת מענה לכל הבעיות שאמורות להיות במצב לחימה”.

במסגרת התרגיל עובדי העירייה נדרשו להתמודד עם מספר מצבים, וביניהם פגיעת בתים ומוקדים מרכזיים בעיר מירי רקטות, תקלות בצופרים, הצפות, בעיות מיזוג ועומס במקלטים הציבוריים, ריבוי נפגעי חרדה בעיקר בקרב אוכלוסיות מיוחדות, תלונות רבות במוקד העירוני ובעיות לוגיסטיות. כמו כן, כחלק מהתרגיל נדרשו העובדים להתמודד עם איומים שונים בתחום הסייבר.

כזכור, לאחר מבצע שומר החומות, שהתקיים במאי האחרון, בעיריית ראשון לציון יצאו לסקר שביעות רצון מהתנהלות העירייה בחירום, בקרב תושבי העיר. מהסקר עלה כי 83% מתושבי העיר מרגישים כי יש על מי לסמוך העירייה ו-86% מתושבי העיר היו מרוצים מהתנהלות העירייה במהלך המבצע.

לפני כשבועיים קיימו בפיקוד העורף תרגיל צופרים ארצי ובו נבדקו הצופרים גם בראשון לציון. בנוסף, פיקוד העורף וכוחות ההצלה ערכו תרגיל בפינוי הבניין המסוכן באנילביץ’ 30 בשכונת רמת אליהו.

השארת תגובה