רז קינסטליך:”ראשון לציון נמצאת בתהליך התחדשות עירונית” ,לראשונה עיריית ראשל”צ מקימה מינהלת להתחדשות עירונית שתסייע לתושבים

מאת: מיקי אלון.

בשורה לכל תושבי העיר – עיריית ראשון לציון מאיצה את תהליך ההתחדשות העירונית עם הקמת מנהלת שתסייע לדיירים וליזמים בקידום תהליכים. בעירייה רואים חשיבות גדולה לנושא ומתכוונים בשנים הקרובות לקדם פרויקטים רבים ברחבי העיר. ראש העירייה, רז קינסטליך: “אחרי ההצלחה האדירה של המנהלת ברמת אליהו, לראשונה אנו מקימים מנהלת נוספת שתשרת את כלל תושבי העיר ותסייע ותקל עליהם בכל תהליכי ההתחדשות העירונית״.

מנהלת להתחדשות עירונית ראשונה מסוגה יוצאת לדרך בראשון לציון. לאור היקף הפרויקטים ההולך וגדל של פינוי-בינוי ותמ”א 38, הוחלט בעיריית ראשון לציון על הקמת מנהלת להתחדשות עירונית. המנהלת תסייע לדיירים וליזמים בשכונות הוותיקות של העיר בקידום הליכים של התחדשות עירונית. כזכור, בשכונת רמת אליהו מתבצע פרויקט התחדשות עירונית הגדול בארץ, כשבשנים הקרובות השכונה צפויה לשנות את פניה. לפני כחמש שנים הוקמה מנהלת לטובת הפרויקט ברמת אליהו, ולאחר הצלחתה הוחלט בעירייה על הקמת מנהלת נוספת, עבור כלל תושבי העיר.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “ראשון לציון נמצאת בתהליך התחדשות מכל הבחינות. אחד הנושאים שנמצאים אצלנו בראש סדר העדיפויות הוא התחדשות עירונית, מתוך הבנה כי תהליך כזה יגדיל את היצע הדירות בעיר וישדרג את השכונות הוותיקות בראשון לציון. אחרי ההצלחה האדירה של המנהלת ברמת אליהו, לראשונה אנו מקימים מנהלת נוספת שתשרת את כלל תושבי העיר שתסייע ותקל עליהם בכל תהליכי ההתחדשות העירונית״

המנהלת תפעל בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ובכך תצטרף ללמעלה מ-20 רשויות מקומיות המפעילות מנהלות להתחדשות עירונית. המנהלת תעסוק בסיוע לקידום התחדשות ובנייה של אלפי יחידות דיור בשכונות הוותיקות של העיר, בדגש על בניינים שנבנו לפני 1980, וזאת על ידי הנגשת המידע לתושבים, ליזמים ולבעלי מקצוע באמצעות כנסים, מתן סיוע לדיירים בהתארגנות לקראת בחירת נציגות מטעמם. בנוסף, המנהלת תעניק סיוע לדיירים בהתארגנות לקראת פנייה ליזמים וקביעת העקרונות לבחירת יזם מבצע, תבצע בדיקות מקדימות להיתכנות פרויקטים, תהיה אחראית על תיאום פעולות מול המחלקות הרלוונטיות בעירייה ועוד.

בימים הקרובים עתיד להתפרסם מכרז לגיוס ראש המנהלת, ובהמשך יושלם תהליך הקמת המנהלת עם גיוס אנשי המקצוע הרלוונטיים.

כידוע, בנוסף לפרויקט הענק בשכונת רמת אליהו מקודמים בראשון לציון פרויקטים נוספים של התחדשות עירונית שעתידים לשנות את פני העיר. בין הפרויקטים ניתן למצוא את שכונת נחלת יהודה, שכונת נווה חוף, שכונת רמב”ם, שכונת רמז, שכונת כצנלסון ואזורים נוספים במרכז העיר.

השארת תגובה