העבודות התת קרקעיות של “מניב ראשון” במתחם האלף ממשיכות לשלב האחרון. ראש העיר רז קינסטליך:”ראשון לציון תהפוך לאחת מהערים הגדולות והמתקדמות במדינה”

מאת: מיקי אלון.

למעלה מ -12 ק”מ של צנרת מים וביוב הוטמנו ומאות שוחות ביוב נחפרו עד עתה במתחם החדשני במערב ראשון לציון במסגרת עבודות התשתית המורכבות המבוצעות על ידי חברת המים והביוב העירונית. לרגל תחילתו של שלב ג’ בעבודות – הנה כמה נתונים שאולי לא ידעתם על הפרויקט שצפוי להפוך את העיר לשלישית בגודלה בישראל.

מתחם האלף החדשני בראשון לציון הקורם בימים אלו עור וגידים, מציע סגנון חיים עירוני, שוקק ומרתק, בנגישות מעולה ויכיל מתחמי עסקים מתקדמים לצד מתחמי מגורים.
אלא שעל מנת שבעלי החברות ורוכשי הדירות יחגגו את כניסתם לנכס החדש, מתבצעות בשנים האחרונות עבודות רבות מתחת לפני השטח בהובלתן של חברת המים והביוב העירונית מניב ראשון ושל החברה הכלכלית ראשון לציון.
מניב אחראית על הנחת התשתיות והחברה הכלכלית אחראית על פיתוח הכבישים, המדרכות והפיתוח הסביבתי. במסגרת העבודות “מניב ראשון” מבצעת הכנת תשתית לאספקת מים והולכת שפכים לכ -5,000 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר.
עד עתה הוטמנו באדמה צינורות תשתית מים באורך כולל של 12.5 קילומטרים! נחפרו לא פחות מ- 153 שוחות ביוב והונחו למעלה מ -50 מגופי מים ראשיים המיועדים לניהול אספקת המים.

במניב אומרים כי מדובר בפרויקט גדול ומורכב במיוחד, במסגרתו מלווה החברה הלכה למעשה את הקמתו של מתחם האמור להפוך את ראשון לציון לעיר השלישית בגודלה בישראל.

הפרויקט כולל שלושה שלבים, עד עתה הסתיימו בהצלחה שניים מהם ולאחרונה החל השלב השלישי והאחרון הצפוי להסתיים במהלך שנת 2023, במסגרתו מבוצעות עבודות תשתית בחלקו הדרומי של המתחם.

נכון להיום, במתחם כבר מותקנות תשתיות מים וביוב הכוללות הזנות למגרשים השונים ומאפשרות חיבור למערכות העירוניות הקיימות. בימים האחרונים נבחר קבלן לביצוע עבודות תשתית מים ביוב ועבודות פיתוח לשלב ג’ (קבלן משותף של מניב ושל החברה הכלכלית).

יצוין כי יחידות הדיור המסחר והבנקאות במתחם האלף ייהנו מאספקת מים של המערכת העירונית המנוהלת על ידי מניב ראשון ושל חברת מקורות. בנוסף אספקת מים סדירה ואמינה תתקבל מבריכות מיוחדות לאגירת מים, המוצבות בסמיכות למתחם.
כמו כן במסגרת עבודות התשתית במתחם נעשים שיפורים במערכת הביוב באזור כולו במטרה להוריד את עומס זרימת הביוב באזור התעשייה.

סמנכ”ל הנדסה במניב מניב עדנאן עיסא מלווה את ניהול וביצוע עבודות התשתית המורכבות במיוחד במתחם, בין היתר בשל הצורך בהעתקת קו ביוב ראשי ובהתקנת שוחות ביוב מיוחדות.

על מנת להמחיש את הדברים – אם במסגרת עבודות תשתית רגילות של החברה מבוצעות חפירות לעומק של עד שלושה מטרים, במתחם האלף נדרשה חפירה עמוקה מהרגיל של כ -13 מטרים על מנת לשמור על שיפועים מתאימים ותקניים ולהבטיח את תפקודה של המערכת ללא תקלות. כמו כן שוחות הביוב סגורות באופן הרמטי על מנת למנוע זליגת גזים מתוך השוחה.

במסגרת עבודות התשתית המתקדמות במתחם נעשה שימוש במערכת חדישה DMA)) היודעת למדוד את כמות המים הנכנסת לשכונה בזמן נתון ולאתר אובדן מים (פיצוצים ונזילות) על פי הפרשי הצריכה באמצעות השוואת נתונים.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “אנו עוקבים מקרוב אחר התפתחות עבודות התשתית במתחם האלף, מתחם שהושקעו בו שעות רבות של תכנון ומחשבה. היסודות המונחים כעת ישמשו הלכה למעשה בסיס איתן להמשך פריחתה של העיר והפיכתה לאחת הערים הגדולות והמתקדמות במדינה”.

מנכ”לית “מניב ראשון” סאלי לוי: “מניב גאה להיות גורם משמעותי בפיתוח העיר. פרויקט הנחת התשתיות במתחם האלף הוא אחד הפרויקטים הגדולים והמורכבים בהם מטפלת החברה ואנו גאים לבצע אותו בהצלחה רבה עבור תושבי ראשון לציון יחד עם החברה הכלכלית ועיריית ראשון לציון. העבודה המקצועית והיסודית הנעשית מתחת לפני השטח תהווה בסיס איתן לשגשוגה של ראשון לציון ולהפיכתה לעיר השלישית בגודלה בישראל”.

השארת תגובה