יוזמה של השירות הוויטרינרי בראשון לציון: שת״פ עם האוניברסיטה העברית בה סטודנטים יזכו לנקודות זכות בתואר אם יאמצו או ישמשו בית אומנה לחתולים

מאת: מיקי אלון.

במסגרת שיתוף פעולה בין השירות הווטרינרי בעיריית ראשון לציון לאוניברסיטה העברית, יוכלו סטודנטים לאמץ חתולים ולזכות בנקודות זכות במסגרת התואר. ראש העירייה, רז קינסטליך: “יוזמה מבורכת שתעודד ותסייע לבעלי החיים”.

השירות הווטרינרי בראשון לציון משתף פעולה עם האוניברסיטה העברית במיזם שהושק לאחרונה – “שגרירי אימוץ חתולים”. במסגרת שיתוף הפעולה הסטודנטים משתלבים במערך האימוץ של השירות הווטרינרי העירוני, בראשות אביה פרי, והחל מהסמסטר הנוכחי הם יכולים לקחת גורי חתולים לאומנה ובתמורה יזכו בנקודות זכות בתואר. כידוע, סטודנטים יכולים לאמץ גם כלבים בכלביה העירונית תמורת נקודות זכות.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “העיר ראשון לציון ידועה באהבה והדאגה לבעלי החיים. היוזמה הנהדרת הזו מצטרפת לפעולות נוספות שביצענו למען בעלי החיים. בזכות היוזמה, גם בעלי החיים הזקוקים לכך יזכו לבית חם ואוהב וגם הסטודנטים יקבלו נקודות זכות. נמשיך ליזום ולפעול על מנת לעודד את תושבי העיר ובכלל לאמץ בעלי חיים”.

ד”ר תומר ניסימיאן, רופא השירות הווטריני בעירייה, הוסיף: “הסטודנטים יזכו להיות חלק משמעותי בחיי החתולים, ואילו החתולים יסתגלו לחיים בבית וכך יוכלו למצוא משפחה מאמצת מהר יותר”.

במסגרת המיזם הסטודנטים נדרשים לאמץ ארבעה חתולים, כשכל אחד מהם בפרק זמן נפרד שלא עולה על חודש. לאחר פרק הזמן הזה כל חתול עובר למשפחה מאמצת באופן קבוע. המיזם מתאפשר בזכות חוק המעורבות החברתית במסגרתו כל סטודנט במוסד לימוד מוכר רשאי לבצע 2 נקודות זכות מהתואר בהתנדבות המוכרת על ידי מוסד הלימודים שלו. הסטודנטים נרשמים כמתעניינים, חותמים על טפסי הסכמה של כל בני הבית, עוברים הדרכות על גידול חתול וצרכיו ומקבלים חתול לאומנה.

כזכור, בעיריית ראשון לציון נקטו לאחרונה שורה של צעדים למען בעלי החיים. לפני מספר חודשים החליט ראש העיר קינסטליך להגדיל את תקציב השירות הווטרינרי בחצי מיליון ₪. כמו כן, לאחרונה הותקנו ברחבי העיר עמדות האכלה לבעלי חיים ואף גובש נוהל לטיפול וחילוץ חתול שמסתתר תחת מכסה מנוע של רכב.

“אימוץ בעלי חיים זאת חוויה מיוחדת, ואין לי ספק שהסטודנטים ייהנו מגורי החתולים המתוקים”, מסר אביה פרי, ראש מערך האימוץ בשירות הווטרינרי. “אני שמח שתושבי ראשון לציון מודעים לכך, ואני מזמין אותם להתייעץ איתנו על בית אומנה ובית לאימוץ או כל דבר אחר”.

השארת תגובה