“כרמל” עדיין בחוץ ובמוקד של מכבי בראשון לציון מדווחים על עלייה בפניות בשל תסמיני תחלואת החורף חום, בעיות נשימתיות, שפעת וכו’

מאת: מיקי אלון.

מכבי שירותי בריאות: עלייה בפניות למוקדי רפואת החירום בשל תסמיני תחלואת חורף. סערת “כרמל” בחוץ ובמוקד של מכבי בראשון לציון מדווחים על עלייה בפניות בשל תסמינים של תחלואת החורף – חום, בעיות נשימתיות, שפעת ועוד.

  • במכבי קוראים לציבור לבוא ולהתחסן נגד נגיף השפעת בהקדם.
     
    הטמפרטורות הנמוכות, הגשמים והסערה שמשתוללת בחוץ מביאים עימם גם עלייה בפניות לרופאי המשפחה והילדים. במוקד רפואת החירום של מכבי שירותי בריאות בראשון לציון מדווחים על עלייה בכל הקשור בהופעת וירוסים בדרכי הנשימה, שפעת ודלקת ריאות, בין השאר בשל תסמינים שאופייניים לחורף, כגון: שיעול, נזלת, כאבי גרון וחום.
     
    מחלת השפעת נמצאת אף היא במגמת עלייה ובמכבי קוראים לחברי הקופה להגיע ולהתחסן נגד שפעת על מנת למנוע תחלואה והסתבכות של המחלה, שיכולה להיות קשה. חיסוני השפעת ניתנים לחברי מכבי במרפאות האחיות במרכזים הרפואיים בראשון והסביבה בתאום תור מראש, וזאת על מנת למנוע התקהלות ולשמור על בטיחות החברים והצוותים. במכבי שירותי בריאות התחסנו עד כה למעלה מ-17% חברי וחברות הקופה כנגד נגיף השפעת. במכבי מדגישים כי נגיף השפעת הינו נגיף מדבק מאוד ומועבר דרך האוויר, על כן, מעבר לקבלת החיסון, ישנה חשיבות רבה באוורור חדרים, בשטיפת ידיים ובכיסוי הפה במסכה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. החיסונים ניתנים במרכזים הרפואיים של מכבי בעיר. למידע נוסף ותיאום תור ניתן לפנות למוקד “מכבי ללא הפסקה” בכוכבית 3555, באתר מכבי ואפליקציה.
  • ד”ר טניה קרדש רופאה מחוזית במחוז ירושלים והשפלה במכבי מסבירה כי “כרופאת משפחה אני רואה עלייה רבה במטופלים שמגיעים למרכזים הרפואיים ולמוקדי רפואת החירום עם תסמינים של תחלואת חורף נשימתית ושפעת. מכיוון שהחורף הקרוב הוא חורף מאתגר במיוחד עקב שילוב של עלייה בתחלואת החורף ובמקביל גם עלייה בתחלואת הקורונה, אני ממליצה בחום לגשת להתחסן לקורונה ולשפעת על מנת להגן על עצמנו. חשוב להדגיש, כי ניתן לקבל את חיסון השפעת יחד עם חיסון הקורונה ללא חשש”.

השארת תגובה