שיתוף פעולה בין עיריית ראשון לציון למרכז הרפואי “שמיר” הוליד קבלות שבת קהילתיות למאושפזים

ביום שישי האחרון הגיעו נערים ממרכז הנוער בלאנס בראשון לציון לשמח את המאושפזים במרכז הרפואי “שמיר” (אסף הרופא) עם קבלת שבת קהילתיות. מדובר בפיילוט שיזם מינהל הקהילה, כאשר אחת לחודש יגיע לבית החולים מרכז נוער אחר בעיר. ראש העירייה, רז קינסטליך: “הנוער הנהדר שלנו מסב לכולנו גאווה. הפרויקט הוא צעד ראשון בשיתוף הפעולה עם המרכז הרפואי שמיר”.

מינהל קהילה בעיריית ראשון לציון ערך ביום שישי האחרון קבלת שבת קהילתית במרכז הרפואי “שמיר”. מדובר בפיילוט ראשון כחלק משיתוף הפעולה בין עיריית ראשון לציון לבין המרכז הרפואי “שמיר”. המאושפזים הנרגשים ובני משפחותיהם נהנו מהופעה מוזיקלית של נערים ממרכז הנוער בלאנס לפני כניסת השבת.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “כבר מזמן הוכח שתושבי ראשון לציון מגלים ערבות הדדית ומתגייסים למען כל מי שצריך. הנוער הנהדר שלנו מסב לכולנו גאווה ומרגש אותנו בכל פעם מחדש. קבלת השבת הקהילתית היא צעד ראשון בפרויקטים משותפים שאנו רוקמים עם הנהלת המרכז הרפואי שמיר על מנת לשמח את המאושפזים והצוותים הרפואיים”.

המשנה לראש העירייה ומחזיקת תיק קהילה, אפרת אברמוביץ’: “לפני מספר חודשים, בפגישה עם הנהלת המרכז הרפואי “שמיר”, חשבנו איך ניתן לשמח את החולים תושבי העיר וליצור שיתוף פעולה בנינו. החלטנו, בשלב הראשון, על קבלת שבת קהילתית עבור החולים ומשפחותיהם ואנשי הצוות הנפלאים שעושים עבודת קודש. אני שמחה שהאירוע הראשון עבר בהצלחה. היה מרגש לראות את החולים נהנים לרגע מזמן איכות קהילתי, ושוכחים מעט את הקושי איתו הם מתמודדים. אני בהחלט מקווה שהצלחנו ולו במעט לשמח ולהקל על מצבם”.

היוזמה נולדה לפני כשלושה חודשים עם פגישתם של אנשי מינהל קהילה בעירייה ונציגי בית החולים, במטרה לעודד את החולים המאושפזים. לאחר שלל רעיונות, הוחלט על קבלת שבת קהילתית עבור החולים, כאשר בכל פעם יגיע צוות של מינהל קהילה ומרכז נוער אחר בראשון לציון ויקיים את קבלת השבת. כמו כן, הפלטפורמה הקהילתית הניידת, ראשונע, מצטרף לאירוע ומפעיל את המאושפזים.

באירוע המרגש, שהתקיים מאחורי בניין המיון ובסמוך למחלקת יולדות וגריאטריה, נכח גם רב בית החולים ומשפחות הנערים שהופיעו. צוות של מינהל הקהילה בעירייה הציב ברחבת המרכז הרפואי כסאות ישיבה, שולחנות, מחצלות ופופים. בעיריית ראשון לציון מתכוונים לבצע את קבלת השבת אחת לחודש על מנת לשמח את המאושפזים בבית החולים.

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הנוער והצעירים, איתי מתתיהו, מסר: “הנוער בראשון לציון כבר הוכיח שהוא מתגייס לכל פעילות קהילתית, ועושה את זה מכל הלב. התרגשתי לראות ביום שישי את קבלת השבת במרכז הרפואי “שמיר”, ואני בטוח שגם בהמשך יתר מרכזי הנוער ישמחו וירגשו את המאושפזים והצוותים הרפואיים”.

השארת תגובה