מרוץ השבלול ה-2 להעלאת מודעות לחירשות וכבדות שמיעה יתקיים בראשון לציון

כל הפרטים על המרוץ שיתקיים בעיר בכתבה:

מאת: מיקי אלון מקומון ראשון

המרוץ, להעלאת המודעות לכבדות שמיעה וחירשות, יתקיים ביום שישי, ה-3 ביוני 2022, בשיתוף עיריית ראשון לציון * במרוץ יהיו מגוון – מקצים – 5, 10, 15 ק”מ תחרותיים ו-2 ק”מ עממי, כשכל הרווחים ייתרמו למען מחקר בתחום השמיעה * ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: “ראשון לציון חרטה על דגלה את שילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה, מתוך אמונה אמיתית שכולנו שווים ושכולנו זכאים ליחס מכבד. מרוץ השבלול מחדד את המסר הזה”

קרדיט: Ronen Topelberg – SportPhotography

ביום שישי, ה-03.06.22, יתקיים בראשון לציון בשיתוף עיריית ראשון לציון מרוץ השבלול השני להעלאת המודעות לכבדות שמיעה וחירשות בחברה הישראלית. במרוץ יהיו מגוון מקצים – 5, 10, 15 ק”מ תחרותיים ו-2 ק”מ עממי. כל הרווחים ייתרמו למען מחקר בתחום השמיעה.

מרוץ השבלול מתקיים בשטח מישורי ומהיר, והוא יוזנק באגם הנקיק היפהפה בראשון לציון בשעה 06:30 בבוקר. הוא ישלב ריצה עממית לצד ריצה תחרותית, משפחות לצד יחידים, כבדי שמיעה וחירשים לצד ספורטאים חובבים ומקצועיים, מטפלים, קלינאי תקשורת ואנשי אקדמיה בתחום השמיעה.

קרדיט: Ronen Topelberg – SportPhotography

במרוץ ישתתפו בהתנדבות גם מטפלים מהעמותה לקידום פיזיותרפיה בישראל ויתנו שירותים טיפוליים לפני, במהלך ובתום הפעילות.

המרוץ, בהפקת PLATINUM מפיקת סדרת מרוצי “ULTRA DESERT”, נולד ביוזמתו של ד”ר ראובן ישי, רופא ומנתח אוזניים בכיר במחלקת א.א.ג בבית החולים רמב”ם, מרכז מרפאת סחרחורת ושיווי משקל, שבזמנו הפנוי הוא גם אולטרה מרתוניסט. המרוץ מתקיים השנה בשיתוף עיריית ראשון לציון והחברה העירונית ראשון לציון לתרבות נופש וספורט – נותנת החסות הראשית. וכן, בשיתוף שטיינר מכשירי שמיעה – סונובה ישראל, נותנת חסות משנית, ונותני חסויות ושותפים רבים כמו איגוד רופאי א.א.ג, ארגון קלינאי התקשורת וכמובן בית החולים רמב”ם.

קרדיט: Ronen Topelberg – SportPhotography

כ-20% מהאנשים מעל גיל 65 סובלים מלקות שמיעה. כבדי השמיעה והחירשים מתמודדים עם מגבלה שקופה, ובניגוד לאדם נכה או עיוור לא ניתן להבחין בה באופן גלוי. אחת המטרות של המרוץ היא לעודד אנשים עם כל מגבלה לעסוק בפעילות גופנית ולהעביר את המסר החשוב שהם שווים בין שווים.

ד”ר ראובן ישי, יוזם המרוץ, מסר: “בעשור האחרון ביצעתי מחקרים רבים בתחום השמיעה ומחלות אוזניים. מזה שלוש שנים שיש לי את הפריבילגיה ללוות ולהיות שותף בקבוצה של אנשים עם לקות שמיעה וראייה, ואני מוביל מחקר על תרומתה החשובה של הפעילות הספורטיבית לרצים עם לקות שמיעה וראייה ושיווי משקל (תסמונת אשר). על כן, החיבור בין העלאת המודעות לכבדות שמיעה וחירשות למרוץ הוא טבעי, על אחת כמה וכמה כמי שרץ למרחקים ארוכים וחי את הנושא ברוב שעות היממה”.

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, אמר כי “ראשון לציון חרטה על דגלה את שילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה, מתוך אמונה אמיתית שכולנו שווים ושכולנו זכאים ליחס מכבד. מרוץ השבלול מחדד את המסר החשוב הזה ומדגיש לחירשים ולכבדי השמיעה כי אנו קשובים לצרכיהם וכי עוצמתן של הנחישות וההתמדה ניכרת גם ללא מילים”.
אריק שטיינר, מנכ”ל שטיינר מכשירי שמיעה, סונובה ישראל: “כיום ישנם דגמים חדשים של מכשירי שמיעה המותאמים לפעילות ספורטיבית ומחקרים מראים כי אפשרות זו נותנת לאנשים מוטיבציה להיות פעילים יותר ולכן גם בריאים יותר. אנחנו גאים לקחת חלק במרוץ השבלול השני למען המטרה הכה חשובה הזו”.

לפרטים נוספים ולהרשמה למרוץ: https://did.li/QXoTY

השארת תגובה