ראשון לציון זכתה במקום השני במדד הגאווה של הרשויות המקומיות ובסוף החודש תציין ראשון לציון את אירועי הגאווה 2022 וכמובן מצעד הגאווה חוזר

עיר שווה לכל תושביה: ראשון לציון זכתה במקום השני במדד הגאווה של הרשויות המקומיות. בסוף החודש תציין ראשון לציון את אירועי הגאווה 2022 – לאחר היעדרות של שנתיים בשל הקורונה, מצעד הגאווה חוזר.

מאת: מיקי אלון

מצעד הגאווה
צילום:גל עבהאל דוברות עיריית ראשל”צ

מדובר בשיפור בדירוג של האגודה למען הלהט”ב לעומת השנה שעברה, אז הגיעה ראשון לציון אל המקום השלישי. בנימוקי הפרס נכתב כי העירייה נחשבת למצטיינת ומעניקה מעטפת ומענה מקצועי לצורכי הקהילה, מקדמת אירועי תרבות, חינוך והעשרה למען הקהילה הגאה. בתוך כך, לאחר היעדרות של שנתיים בשל מגפת הקורונה, תציין עיריית ראשון לציון את חודש הגאווה במצעד ובשלל אירועים ופעילויות. ראש העירייה, רז קינסטליך: “ראשון לציון גאה להיות עיר מכילה שמעניקה זכויות שוות לכלל התושבות והתושבים שלה”.

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך בחגיגות הגאווה צילום:עידן פוריאן דוברות עיריית ראשל”צ

ראשון לציון זכתה היום (שלישי) במקום השני במדד הגאווה ברשויות המקומיות של האגודה למען הלהט”ב שהוגש לנשיא המדינה יצחק הרצוג. מדובר בשיפור בדירוג לעומת אשתקד, אז הגיעה ראשון לציון אל המקום השלישי במדד. בנימוקי הפרס נכתב, בין היתר, כי “העירייה נחשבת למצטיינת ומעניקה מעטפת ומענה מקצועי לצורכי הקהילה, מקדמת אירועי תרבות, חינוך והעשרה למגוון אוכלוסיות הלהט”ב ומובילה הקמת מבני קבע ברחבי העיר עבור הקהילה הגאה”.

אילנית הרוש חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הלהט”ב יחד עם הוועדה הגאה. צילום:עידן פוריאן דוברות עיריית ראשל”צ

מהמדד עולה כי בין הפעילויות הבולטות שמבצעת עיריית ראשון לציון למען שוויון זכויות בעיר ניתן למצוא את אישור רישום זוגיות לזוגות להט”ב שמקיימים משק בית משותף לצורך קבלת זכויות ושירותים מהעירייה, פעילות למען המשפחות הגאות בעיר, קבוצות גאות לבני 50+, קבוצות גאות לאנשים עם מוגבלות, הכשרות לצוותי הרווחה בנושא. בנוסף, ישנו רכז ייעודי לתחום הלהט”ב, אחראי ללהט”ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי ועו”ס ייעודי עבור מענה לחברי הקהילה. כמו כן, העירייה התאימה כבר לפני מספר שנים את טפסיה עבור להט”ב ומשפחות גאות.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “ראשון לציון גאה להיות עיר מכילה שמעניקה זכויות שוות לכלל התושבות והתושבים שלה. ההישג שאליו הגענו במדד הגאווה ברשויות המקומיות מחדד את ההשקעה שלנו בקהילת הלהט”ב ובקידום הזכויות של החברות והחברים בה. כל עוד מושמעות דעות חשוכות ואמירות מקוממות, חובה עלינו לשאת את לפיד הנאורות ולוודא כי נטייה מינית לא תהווה בסיס לאפליה ולפגיעה”.

לאחר היעדרות של שנתיים, מצעד הגאווה חוזר לעיר

לאחר היעדרות של שנתיים בשל מגפת הקורונה, מצעד הגאווה חוזר לעיר עם שלל אירועים עבור קהילת הלהט”ב. המצעד ייצא ביום שישי ה-24 ביוני, בין השעות 13:00 ל -17:00, ויחל בבית ספר חביב במסלול שיימשך עד לרחבת העירייה, שם יתקיים גם הפנינג מיוחד. המצעד יתקיים במעמד ראש העירייה, רז קינסטליך, וחברת מועצת העיר ומחזיקת תיק קהילת הלהט”ב, אילנית הרוש. בסופו של המצעד, ברחבת העירייה יופיעו הזמרות אלה לי ורוני סופרסטאר, יתקיים מופע דראג של יוסלה, ליזי לה בל, טקילה קוסטר וגלינה פור דה ברה, יוקם מתחם לנוער ומתחם למשפחות עם הפעלות מיוחדות לילדים, די.ג’יי, דוכנים ועוד.

יום קודם לכן, ביום חמישי ה-23 ביוני, מסיבת הכנת שלטים למצעד ברחוב דרובין 39 החל מהשעה 18:00 בערב. לרשות החוגגות והחוגגים תועמד סדנת איפור שתתקיים לצלילי די.ג’יי. עם סיום המסיבה יתקיים רונדו רכבים מקושטים ברחבי העיר. בהמשך הערב יתקיימו שלל אירועים עבור הקהילה הגאה במוקדי הבילוי העירוניים.

בנוסף, ביום שבת ה-25 ביוני, יתקיים בגן המושבה בעיר פיקניק משפחות גאות החל מהשעה 16:00. במקום יהיו דוכני איפור, מופע מוזיקלי ושעת סיפור. בהמשך היום תתקיים מסיבת אומנות נשית גאה בפאב הפאצ’ו בעיר עם די.ג’יי דנה אייזן והופעות של תרזה פרחי, טל סנדמן ומעיין מולה. האירועים מתקיימים בהובלת מנהל קהילה – תחום הקהילה הגאה ואגף הנוער והצעירים ובשיתוף מתנ”ס שיכון המזרח, אגף התרבות בחברה העירונית וארגון הנוער הגאה (איגי).

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק קהילת הלהט”ב, אילנית הרוש, מסרה כי: “אני גאה בכך שראשון לציון היא בין הערים המובילות בישראל ביחס שהיא מעניקה לקהילת הלהט”ב. האירועים שייערכו במהלך חודש הגאווה משקפים את הרצון של חברי וחברות הקהילה, תושבי ותושבות ראשון לציון. בראש ובראשונה, אני מברכת על כך שמצעד הגאווה חוזר לצעוד בעיר אחרי שנתיים של מגפת הקורונה. אני גאה במשפחת הלהט”ב העירונית הנפלאה שלנו בעיר ואמשיך לתמוך ולקדם אותה כל השנה.

אני רוצה להודות לראש העירייה, רז קינסטליך, על התמיכה החשובה בקהילת הלהט”ב המדהימה שלנו. לשותפיי ושותפותיי ראש מינהל קהילה – איריס ארונין, למנהל מתנ”ס שיכון המזרח – נועם דרסינובר ולרכזת הלהט”ב – מור קרול, על עבודה נהדרת ומיוחדת כל השנה בכלל ובחודש זה בפרט”.

השארת תגובה