התחבורה הציבורית החשמלית בצעד ענק נוסף: ג’ינרג’י זכתה במכרז של חברת נתיבי איילון להקמה ותפעול של חניון “חונים נוסעים ראשון לציון” לאוטובוסים חשמליים

התחבורה הציבורית החשמלית בצעד ענק נוסף:

ג’ינרג’י זכתה במכרז של חברת נתיבי איילון להקמה ותפעול של חניון “חונים נוסעים ראשון לציון” לאוטובוסים חשמליים. בחניון שממוקם בצמוד לאצטדיון הברפלד בדרום העיר, יותקנו 28 עמדות טעינה כפולות אולטרה מהירות בהספק של 180 קילוואט כל אחת המאפשרות טעינה של 56 אוטובוסים חשמליים בו זמנית.

מאת: מיקי אלון מקומון ראשון

• ג’ינרג’י זכתה במכרז של חברת נתיבי איילון להקמה ותפעול של חניון טעינה עבור אוטובוסים חשמליים הפועלים במסגרת התחבורה הציבורית.
• בחניון “חונים נוסעים ראשון לציון” הממוקם בצמוד לאצטדיון הברפלד, יותקנו 28 עמדות טעינה כפולות אולטרה מהירות בהספק של 180 קילוואט כל אחת.
• הפרויקט החל בשבועות האחרונים וסיומו מתוכנן לחודש יולי 2022.

• חניון הטעינה הייעודי לאוטובוסים בראשון לציון יצטרף לחניון הטעינה הראשון מסוגו אותו הקימה ג’ינרג’י במתחם ביג אשדוד ובו 16 עמדות טעינה אולטרה מהירות בהספק של 180 קילוואט כל אחת.

חברת ג’ינרג’י מקבוצת OPC אנרגיה, ספקית פתרונות טעינה לכלי רכב חשמליים וחלוצת תחום הטעינה וניהול הטעינה בישראל, זכתה במכרז נתיבי איילון להקמה והפעלה של 28 עמדות טעינה DC כפולות אולטרה מהירות עבור אוטובוסים וכלי תחבורה ציבורית בראשון לציון. חניון “חונים נוסעים ראשון לציון” ממוקם בסמוך לאצטדיון הברפלד, מציע מאות מקומות חניה לרכב פרטי ומשם יצאו שאטלים חשמליים צפונה אל תל אביב.


עבור חניון זה, מקימה ג’ינרג’י תשתית חשמל ייעודית בהספק של כ-6 מגוואט, הספק חסר תקדים במונחי טעינת כל רכב חשמליים בישראל במתחם אחד. תשתית זו תאפשר טעינה מהירה של עשרות אוטובוסים בו-זמנית. ביצוע פרויקט זה החל בשבועות האחרונים והוא צפוי להסתיים בחודש יולי 2022. חניון הטעינה לאוטובוסים חשמליים בראשון לציון, יהיה חניון הטעינה השני אותו הקימה ומתפעלת ג’ינרג’י, זאת בנוסף לחניון הטעינה במתחם ביג אשדוד, אשר בו הותקנו על ידי ג’ינרג’י 16 עמדות טעינה מהירות עבור אוטובוסים.


רן אלויה מנכ”ל ובעלים משותף של חברת ג’ינרג’י:

“ג’ינרג’י, חלוצת תשתית הטעינה לרכב חשמלי בישראל, מביאה את הבשורה גם לעולם התחבורה הציבורית החשמלית עם חניונים ייעודיים לטעינת כלי רכב ציבוריים בעלי הספק גבוה מאוד. פרויקט בסדר גודל שכזה, משלב ההיתר ועד מסירת האתר כולל עבודות פיתוח, בינוי, עבודות תשתית ושאר מורכבויות הכרוכות בהקמה שכזו, ממחיש את יכולותיה המגוונות של החברה. אנו עסוקים כל העת בפיתוח טכנולוגיות חדשות ושיפור תשתיות הטעינה בישראל עם פתרונות משותפים לכלל ענפי התחבורה החשמלית. אנו מודים לחברת נתיבי איילון על הבחירה בחברת בג’ינרג’י בניהול פרויקט אסטרטגי בקנה מידה גדול שכזה”.

אודות קבוצת ג’ינרג’י:

החברה הינה חברה ישראלית, חלק מקבוצת OPC אנרגיה בע”מ, יצרנית החשמל הראשונה בישראל. ג’ינרג’י פעילה בתחום טעינת רכבים חשמליים החל משנת 2008, בעלת ניסיון בינלאומי רב ושיתופי פעולה עם יצרני רכב מובילים, חברות חשמל בינלאומיות, חברות נדל”ן ועוד. פעילות החברה בתחום הרכבים החשמליים החלה תוך כדי שיתוף פעולה עם יצרן הרכב ניסאן, פיתוח עמדות טעינה מותאמות, השתתפות בוועידות תקינה בינלאומיות לעמדות טעינה ואישור המוצרים על ידי יצרניות הרכב המובילות ביותר בעולם.
בשנת 2013 רכשה ג׳ינרג׳י את פעילות חברת בטר פלייס, פעילות אשר כללה רשת טעינה ציבורית ענפה וידע הנדסי ייחודי בתחום פיתוח וייצור עמדות טעינה. כשנה לאחר הרכישה השיקה ג׳ינרג׳י סדרת מוצרים חדשה לתחום הטעינה בעלת מאפיינים ייחודיים המספקות ערך רב למשתמש. בנוסף הושקו מערכות ניהול מתקדמות לניהול טעינה כמו גם מערכות לניהול עומסי טעינה עבור חברות חשמל. בזכות אלו החלה ג׳ינרג׳י לספק שירותי ניהול טעינה ומוצרים בתחום עבור חברות חשמל אירופאיות מובילות.


פעילות החברה נחלקת כיום לשני תחומים עיקריים – פעילות מוצרי חומרה ותוכנה לתחום הרכבים החשמליים ופעילות שירות בתחום ניהול טעינת רכבים חשמליים. כל מוצרי החברה הינם מוצרים פרי פיתוחה, החל משלב התכנון ועד הייצור. קבוצת ג׳ינרג׳י כוללת חברה בת בספרד העוסקת בתחום החומרה וחברה בת בהודו העוסקת בתחום התוכנה. החברות בקבוצת ג’ינרג’י כוללות עשרות מהנדסים המתמחים באלגוריתמים, עיצוב ותכנון עמדות הטעינה. מרבית מוצרי החברה מיוצרים בישראל במפעל שבבעלות החברה הממוקם באשקלון. עד כה יצרה החברה עשרות אלפי עמדות טעינה מסוגים שונים, כאשר כמחצית מהן מותקנות בערים אירופאיות.


החברה מספקת את מגוון השירותים המוצעים על ידה כאמור על ידי צוות מומחים בתחום השירות, ההתקנות והתמיכה. ההתקנות והשירות לעמדות הטעינה מתבצעים על ידי צוותים המתמחים ועוסקים בטעינת כלי רכב חשמליים בלבד. צוות החברה הוסמך על ידי יצרני רכב וספקי עמדות נוספים, עובר קורסים והכשרות פנימיות. בשנים האחרונות התקין צוות ג׳ינרג׳י כ-12,000 עמדות טעינה בישראל.
ג׳ינרג׳י פועלת בתחום טעינת רכבים חשמליים בשיתוף עם יבואני הרכב המובילים בישראל תוך הקפדה על רמת שירות גבוהה ביותר ותמיכה רבה מצד היבואנים. בנוסף, לחברה רשת טעינה ציבורית ענפה הכוללת עמדות טעינה מהירות המאפשרות טעינה בהספקים של עד 180 קילוואט שעה וטעינה של שני כלי רכב בו זמנית. העמדות הפרוסות ברשתות חניונים, חברות נדלן מובילות, קבוצות קניונים ומסחר.

לאתר ג’ינרג’י:
https://www.gnrgy.co.il/

להמשך קריאה באתר:

mekomonrishon.co.il

תגובה אחת

  1. צביה הגב

    מרגש מאוד הפיתוח הזה. כל הכבוד. גאה להיות תושבת העיר שעושה מאמץ לעבור לעתיד ירוק.

השארת תגובה