“ראשון שלי, ראשון שלנו, ראשון שלכם” חגיגות 140 שנה להיווסדה של ראשון לציון, במגוון רחב של אירועים שיתפרסו לאורך כל השנה בדגש על הפרט, הקהילה והציבור

חגיגות 140 שנה להיווסדה של ראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל, ילוו במגוון רחב של אירועים שיתפרסו לאורך כל השנה בדגש על הפרט, הקהילה והציבור.

הזמרת מאיה אברהם בוגרת “קול ראשון” . צילום:מאי משה.

החברה העירונית ראשון לציון גאה להציג: 30 שנה ל”קול ראשון” – להקת הנוער הייצוגית 13.11, בשעה 20:30, היכל התרבות, ראשון לציון להקת הנוער הייצוגית של החברה העירונית ראשון לציון, הלהקה שבה גדלו מיטב אנשי תעשיית התרבות, המוזיקה והבידור בישראל – חוגגת 30 שנה להיווסדה!
בדיוק לפני 30 שנה ידיעה קטנה במקומונים הקוראת לבני נוער להצטרף ללהקה שמשלבת תנועה משחק ושירה, הצליחה לגרום להתלהבות ולהיענות של עשרות בני נוער מרחבי העיר שנהרו ללהקה הייצוגית, ובתי הספר בעיר אף הגיעו להיכל התרבות לצפות בבקרים במופעיה.

דוד שאול מבוגרי הלהקה המפורסמים. צילום: לירן לוי.

שמה של הלהקה הגיע לממדים ארציים והיא נצפתה בתוכניות טלוויזיה רבות, דוגמת ערוץ הילדים, זאפ לראשון, הקרנבל של מיכל, יש מסיבה עם יעל בר זוהר ועוד ועוד, כשגולת הכותרת הייתה השתתפות הלהקה במופע חמישים שנה למדינה – “פעמוני היובל” והאירוויזיון בשנת 99.

קול ראשון. צילום: אבי קקון.

לאורך 30 שנותיה העלתה הלהקה עשרות מחזות זמר מקוריים: “מתבגרים על ההתבגרות”, “מולייר בגינס”, “קפה ישראלה”, “קברייטינג”, “רומי וגולי קזה”, “בלאגן” ועוד.

“קול ראשון” מהווה חממת גידול עבור מיטב אנשי התרבות בישראל, ואנשי תעשייה בכירים אף התחילו בה את דרכם, ביניהם: בן המחזור הראשון גיל אוליאמפרל, שהקים את שלישיית מה קשור ומייצג אומנים רבים; גלעד קימחי , איש התיאטרון והמנהל האומנותי של הקאמרי, שהחל את דרכו בהפקה “מולייר בג’ינס”; נופר ריינגולד שכיום משמשת מורה לפיתוח קול של אומנים מובילים; המלהקת עדי מרציאנו; מעצב התלבושות גונן צורן; ונוי ברק, זוכת פרס העריכה הטובה ביותר בטקס פרסי הטלוויזיה על הסדרה “המפקדת”.

גם שחקנים וקומיקאים רבים צמחו בה: דויד שאול; שירן הוברמן; כפיר לוי; שחקן התיאטרון ניב פטל, ששיחק עד לא מזמן בלונדון וזכה להריץ בעולם הצגת יחיד; ליאור כהן כוכבת “גאליס”; מאי אסייג, הסטנדאפיסטית הראשונה בצה”ל; והקומיקאים יעל פרימר, רותם כהן ועוד.

מוזיקאים רבים יצאו משורותיה של הלהקה הייצוגית, ביניהם:

מיי פיינגולד, שאף ייצגה את ישראל באירוויזיון; זמרת הליווי זמר זקס; מיטל דרזון; שי לי עטרי; מאיה אברהם; ליאור פרץ, בוגרת הכוכב הבא; אביב קורן המעבד המוזיקלי של הפסטיגל ומלחין מוערך ועוד.
כולם יפגשו בערב המרגש שיתקיים ב-13.11 בהיכל התרבות בראשון לציון, שבו נציין 30 שנה להיווסדה של “קול ראשון” וננצל את המעמד כדי להודות למייסדי הלהקה ולצוות שהאמין בה מתחילת הדרך.
המופע יתקיים במעמד ראש העירייה רז קינסטליך; מנכ”ל החברה העירונית אלי פולק; המנהלת האגדתית אילנה שגב ועוד רבים.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: “כעיר שמעודדת תרבות ופנאי ושמה אותם במרכז העשייה, אני שמח ומלא בגאווה על הכישרונות הרבים שיש בעיר שיצאו מלהקת ‘קול ראשון’ ומייצגים אותנו בכבוד
בארץ ובעולם”.

השארת תגובה