שרית כהן פטל מראשון לציון עברה משברים עצומים ורבים שבעקבותיהם הפכה ליועצת ומנחה לבריאות טבעית כותבת בספרה החדש איך: “פשוט להיות בריא”

כהן פטל: “הטריגר למחלת הסרטן היה נפשי ונועד לגרום לי לעצור ולהתבונן על מהלך חיי. הבנתי על בשרי שעל מנת ליצור ריפוי מלא ואמיתי של המחלה נדרש ממני לעשות שינוי אמיתי בתפיסת המציאות שבה התנהלתי”

שרית כהן פטל. צילום: צילום: קובי אשכנזי, דרים ג’ייקוב.

“החלטתי לעשות שינוי אמיתי מהותי ופנימי שקיבל ביטוי גם בעשייה הלכה למעשה: התגרשתי ובהזדמנות הראשונה החלפתי עבודה, ניפיתי את כל האנשים שלא עשו לי טוב והתחלתי לחקור ולנבור בכל תחום נפש האדם ובריאותו”.

כך מספרת שרית כהן פטל מראשל”צ, יועצת ומנחה מוסמכת לבריאות טבעית מבוססת מדע – לאור גישת הרמב”ם, שעברה בחייה משברים נוספים ובהם: התמוטטות נפשית וסוכרת הריון שהתפרצה בהריונה השלישי. בימים אלו הוציאה לאור את ספרה “פשוט להיות בריא”, שאינו מנחה לבחור מזון כזה או אחר, אלא יוצר מסגרת של כללים נאותים ופשוטים ליישום, כולל ידע מקצועי רב שצברה בשילוב מחקרים מדעיים ורפואיים רבים בני ימינו שבבסיסם כתבי הרמב”ם

ספרה החדש של שרית כהן פטל. צילום:פרטי.

“בגיל 30 אובחנה אצלי מחלת הסרטן. הייתי רזה באופן יחסי ואכלתי ללא אבחנה הכול מכול. הבנתי שהיקום עצר אותי והרגשתי קריאה להתבונן על הדברים. כשהתגלתה אצלי המחלה מהות הגידול לא היה ברור. למרבה המזל, הגידול נתפס בתחילתו ולכן הוצא בניתוח ונשלח לפתולוגיה. כעבור שבוע וחצי התברר שמדובר בסרטן אלים ואגרסיבי מסוג קרצינומה. אירוע זה גרם לי לעצור ולעשות שיעורי בית. אז הבנתי שהטריגר למחלה היה נפשי ונועד לגרום לי לעצור ולהתבונן על מהלך חיי ושעל מנת ליצור ריפוי מלא של המחלה נדרש ממני לעשות שינוי אמיתי בתפיסת המציאות שבה התנהלתי. המחלה תפסה אותי בשוק מוחלט, חשבתי אז שזמני קצוב ועלו בי מחשבות ותהיות כמו: ‘אם נשארה לי עוד שנה או פחות לחיות’ ו’האם כך אמשיך לחיות את חיי?'”.

כך מספרת שרית כהן פטל מראשון לציון, יועצת ומנחה מוסמכת לבריאות טבעית מבוססת מדע – לאור גישת הרמב”ם, מגמת תזונה. מאמנת אישית ועסקית ונומרולוגית תודעתית. היא הוציאה לאור בימים אלו את הספר “פשוט להיות בריא – עשרה עקרונות בסיסיים להנהגת בריאות טובה יותר”, המבוסס על ידע מקצועי רב שצברה בשילוב מחקרים מדעיים ורפואיים רבים בני ימינו שבבסיסם כתבי הרמב”ם. לפני כשבוע הושק ספרה החדש ב- Wspaces RLZ שבמתחם הרובע, אזור התעשייה הישן ראשון לציון.

השקת הספר, ערב מרגש , שרית כהן פטל. צילום: צילום: קובי אשכנזי, דרים ג’ייקוב.

שרית עברה בחייה משברים נוספים מעבר להתמודדות עם הסרטן ובהם: התמוטטות נפשית בשנת 2007 על רקע כעסים רבים שאיתם התהלכה במשך ימים רבים ואליהם נלוו חוסר שינה ואי-אכילה, וסוכרת הריון שהתפרצה בהיריונה השלישי בשנת 2016 שעבורה היא מעין סגירת מעגל. “היום ולאחר כל מה שעברתי בחיי, אני מבינה שמחלה היא בעצם ביטוי של הנפש, חללים בגופנו שאינם מקבלים אור כשאנו מתרחקים מהטבע האמיתי שלנו ובאים לידי ביטוי כחולי.

בערב השקת ספרה החדש של שרית כיבדו בנוכחותם ראש העיר רז קינסטליך ובת זוגתו גלי קינסטליך. צילום: קובי אשכנזי, דרים ג’ייקוב.

ללא ספק המחלה היא תמרור ובאה להורות שאנו ככל הנראה לא בכיוון. כיום טמונה בי היטב ההבנה שכשחולי מגיע צריך לעצור, להתבונן במחלה ולנסות להבין את המהות ואת הסיבה לקיומה, כי רק האדם הוא זה שיוצר את המחלה באמצעות הרגשות והתפיסות שלו לגבי חייו”.

כשהסוכרת הופיעה היא ‘התאהבה’ במד הסוכר שהיה צמוד אליה, והתחילה לייצר טבלאות אקסל של מזונות שונים ומהי השפעתם על גופה. כך הבינה שיש משהו מעבר למזון שמשפיע על האדם ושיש מזונות שמעלים סוכר יותר ו/או פחות וגם זה תלוי אדם. את סוכרת ההיריון הצליחה לאזן באמצעות תזונה המותאמת לממצאים שגילתה בבדיקותיה, וסיימה את ההיריון באמצעות איזון תזונתי וללא הזרקת אינסולין לגופה.

כהן פטל החליטה לעשות שינוי אמיתי מהותי בחייה: היא התגרשה, בהזדמנות הראשונה החליפה מקום עבודה וניפתה את כל האנשים שלא עשו לה טוב. במקביל, התחילה לחקור ולנבור בכל תחום נפש האדם ובריאותו. כל זאת במקביל לעיסוקה כמנהלת כספים לצורך פרנסתה. “יש חשיבות רבה לנפש האדם על בריאותו, ומכיוון שמזונותינו כיום מתועשים מאוד יש חשיבות רבה עוד יותר להנהגת אורחות חיים בריאים יותר. מי, שבחר להנהיג את חייו כטבעוני או כצמחוני, שיקח בחשבון שהוא גוזר על עצמו אורח חיים מדוד ומדויק. ספיגת הוויטמינים והמינרלים מהצומח נמוכה מספיגתם מהחי. לכן טבעוני לא באמת יכול לחיות על במבה וביסלי ואם יסתייע בהרבה כדורים להשלמה – אז, איזה טבעי זה? אני לא מאמינה בקיצוניות אלא דווקא בדרך המלך. אדם, שהולך ליד דוכן שווארמה ומשתוקק למנה עסיסית, עדיף שיאכל כי כך הנזק לבריאותו יהיה נמוך מאשר אם היה נשאר עם תשוקה רבה שהיתה מכבה אותה. יש משהו בנפש האדם שהוא מעבר לתזונה ויש לתת עליו את הדעת. על מנת ‘לנרמל’ עד כמה שניתן את כמות ה’זבל’ שנכנס לגופנו צריך להרבות באכילת פירות, ירקות, זרעים ואגוזים – מתנות טבע שעשירות בחומרים היודעים לנטרל את הנזק שנגרם לנו מהמזון האחר”.

לדבריה, סדר היום המטורף שלנו חייב לקבל כיוון, שאליו יוכנסו סדרים המיטביים איתנו כמו עצירה ופסק זמן לאכילה ולנשימה. “אכילה מהירה ללא תשומת לב יכולה להוליד ברבות הימים רגישויות למזון. בעבר היינו רואים שאנשים מפתחים זאת לקראת זקנה. היום זו מנת חלקנו וחלקו של הדור הצעיר. נכון שאנטיביוטיקה היא תרופה מצילת חיים, אך כיום היא ניתנת מעת לעת גם ללא צורך כדי להשקיט את החרדה שבה אנו שרויים והנזקים שנגרמים ממנה מתגלים זמן מה לאחר הטיפול בה”.

כיום שרית מעידה על עצמה כאדם בריא, נקייה מסרטן מזה 13 שנה ואינה נוטלת תרופות. היא רואה בהוצאת ספרה לאור כהגשמת שליחותה במטרה להאיר ולהעיר רבים לשיפור בריאותם. מבחינתה גוף האדם הוא המכונה המשוכללת בעולם, וספרה מהווה כמעין ספר הוראות כיצד להנהיג את גופנו בצורה מיטבית בדרך לבריאות איתנה. היא תושבת ראשל”צ, נשואה לאריאל ואם לשלושה, למדה קורסים במסלול הנטורופתיה במדיסין וכן לימודי רפואה תזונתית מבוססת מדע של ד”ר גיל יוסף שחר.

היא רואת חשבון, בוגרת תואר שני וראשון בהצטיינות במינהל עסקים של המכללה למינהל. לאחרונה, היא יצרה 72 קלפי מסר והכוונה מאוירים בשם “הדרך שלנו אל עצמנו”, שמהווים כלי עזר לקבל מסר ויזואלי לשאלות המטרידות אותנו, באמצעות הקלפים ניתן לראות בצורה ברורה יותר וברמה הויזואלית את התשובה הקיימת בתוכנו.

לאחר שהתמוטטה נפשית החלה לשאול את עצמה שאלות וקיבלה מענה רב לשאלותיה בעזרת תורת הנומרולוגיה שלמדה אצל שוקי גבאי. על פי הנומרולוגיה קיימים חיבורים ונוסחאות מסוימות המשקללות את שם האדם ותאריך לידתו ויוצרות מפת גורל, שבה נפרסות 36 שנות ייעוד במסלול חייו של האדם שבהן הוא נדרש לעבור מסלול חיים מוגדר ולתקן חלקים מסוימים באישיותו.

כחודשיים לאחר הקריסה הנפשית חזרה לעבודה במשרה מלאה ובמקביל נוצרו בחייה האישיים בקיעים רבים, שהובילו לגירושיה. היא עזבה את המשרד לטובת תפקיד חשבת בגלובוס מקס. את כל מהלכים אלו ניתן היה לראות במפה הנומרולוגית. לאחר כשלוש שנים קודמה לתפקיד מנהלת הכספים, שאותו ביצעה ביד רמה ובמקצועיות רבה עם צוות נפלא ואף קיבלה הוקרה כמנהלת מצטיינת. לאחר שהחברה עברה לירושלים היא לקחה פסק זמן, העמיקה וגמעה בשקיקה חומרי התפתחות אישית שהיו קיימים אז, חקרה, למדה והתפתחה.

את בעלה אריאל, גם הוא רואה חשבון, הכירה לה המורה שלימדה אותה קריאה בקלפי טארוט ואסטרולוגיה. “אריאל הכניס הרבה שקט ורוגע לחיי, והוא נסיך שנשלח להחזיר בי את אמון מחודש במערכת זוגית אמיתית, כנה ואוהבת והביא איתו שתי מתנות – עדן ומור, ויחד עם שני בניי, הראל ויאיר, הקמנו משפחה נפלאה ונולדה לנו יעלי המתוקה”.

שרית נולדה באופקים ובכיתה ב’ עברה משפחתה למרכז הארץ, שם עברו דירות שכורות רבות ונאלצה להתמודד עם מעברים בין בתי הספר השונים, קצב למידה שונה ותחלופה רבה של חברות וחברים. בכיתה ו’ הצליחה לעבור את המבחנים באוניברסיטת בר אילן ויחד עם 17 תלמידים בלבד מכל גוש דן , התחילו בלמידה חד יומית בשבוע, בקורס דוקטורנטים למתמטיקה. היא נחשבה לילדה מחוננת וציפתה לסיים את התואר האקדמי במתמטיקה כבר בסוף כיתה י”ב, אך בשל המעבר של הוריה לאופקים בחזרה סיימה את הלימודים באוניברסיטה לאחר שנה אחת.

כילדה אהבה מאוד ספר שאיבחן מחלות ודרכי טיפול בהן, שאימה קיבלה אמה במתנה ממשטרת ישראל שבה שירתה עד לפנסיה. “אהבתי להסתכל על התמונות שמציינות חולי ועל תרשימי זרימה עם שאלות שנועדו לכך שהקורא יוכל לוודא שאכן זה החולי המזוהה עימו”, אומרת שרית.

היא התגייסה לחיל הקשר ולאחר הטירונות סיימה בהצטיינות קורס צפ”טיות. בהמשך עברה קורס קצינות בחיל הקשר ובשניים מארבעת תפקידיה כקצינה הותירה חותם כאישה הראשונה שאיישה את תפקיד עוזרת קצין קשר חטיבת הנחל וסמ”פ הפעלה באוגדה 91, עוצבת הגליל. היא השתחררה לאחר שירות של כחמש שנים כקצינת הדרכת קשר בפיקוד מרכז.

מאז ומתמיד אהבה מספרים ואת חקר החיים והצטיינה בלימודים בכלל ובמתמטיקה בפרט. היא למדה ראיית חשבון במכללה למינהל, שם קיבלה מדי שנה תעודת הצטיינות דיקן ופרס ראש התמחות בשנה האחרונה של לימודי ההשלמה לרישיון ראיית החשבון. היא חוזרה על ידי משרדי רואי החשבון הגדולים והתמחתה בפירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג. בהמשך כיהנה כמנהלת הכספים במכללה למינהל, שם יצרה סדר מופתי שאיפשר לה לצאת בשעות סבירות, לסיים את לימודי הקאוצ’ינג ולטפל באנשים ובעסקים בצורה מינורית אך רציפה. במקביל קראה מאמרים רבים על תרופות סבתא, אכילה טבעית, מזון בריא ומחקרי תזונה רבים.

בתקופת הקורונה למדה בקורס רפואה תזונתית של ד”ר גיל יוסף שחר, שהיווה מעין גושפנקה מדעית לכל הדברים שלמדה באופן אקראי ולימדה את עצמה. בעקבות ביקוש מצד חברותיה להרצאה בנושא הנהגת בריאות טובה יותר, החליטה להוציא את כל התובנות והידע הרב כספר נגיש, מרוכז, מתומצת ופרקטי, הכולל עשרה עקרונות בסיסיים להנהגת בריאות טובה יותר, שביניהם: אוכלים רק כשרעבים, הקפדה על מחשבה והרגשה טובה באכילה, לעיסה יסודית באופן מסודר ובסדר הנכון, הקפדה על שינה איכותית ומנוחה מאכילה, פלורת מעיים תקינה חשובה לעיכול ולפינוי הפסולת, פעילות גופנית הכרחית לבריאות הנפש והגוף ועוד.

כהן פטל: “אנו חיים בעולם ובשפע רב של הכל מהכל, אנו חשופים למיידעים ומחקרים רבים בנושא תזונה, מודעים וידעים כל כך הרבה אך בפועל, ישראל של שנת 2023 היא המדינה עם אחוזי התחלואה מסוכרת מהגבהים בעולם. לצד השפע הרב, החלו מחלות רבות שלא היו בשני העשורים האחרונים להיות נפוצות, מתגלות רגישויות רבות למזון, אחוזי השומן עולים ומגפת ההשמנה היא מנת חלקנו. כ-58% מהאוכלוסייה סובלת מהשמנת יתר שיש לה השלכות רבות על תחלואה. רבים כלל לא מקשרים בין החולי לעודפי השומן בגופם או להנהגות בריאות שגויות שהפכו לשגרה. לכן החלטתי ליצור סדר בכל אי-סדר זה ובכלים שאספתי מזה שנים. לא המצאתי דבר. כבר לפני 800 שנה כתב הרופא הדגול הרמב”ם כתבי רפואה רבים בנושא. נכון שיש חלקים מכתביו שאינם רלוונטיים, אבל רובם רלוונטיים ואף מוצאים להם הוכחות ברורות ומובהקות במחקרים מדעיים בני ימינו. הספר לא מנחה לבחור מזון כזה או אחר, אלא יוצר מסגרת של כללים נאותים ופשוטים ליישום ומסגרת שיש בה טווח של חופש רב להתנהלות יומיומית שתוליך לבריאות טובה יותר”.

ספרה הראשון של שרית כהן פטל. צילום:פרטי.

בימים אלה היא מקבלת בקליניקה בראשון לציון פניות לייעוץ, אבחון נומרולוגי ולאימון וכן מעבירה הרצאות בחברות אשר מעוניינות לעודד את עובדיהם לאמץ אורח חיים בריא יותר. “באבחון נומרולוגי אני עורכת ניתוח מקיף ומלא של שם האדם ותאריך לידתו, שבו מתקבלים נתונים רבים המעידים על תכונות האדם, חוזקות וחולשות, יכולותיו המקצועיות, עיתויים נכונים לביצוע מהלכים, בדיקות התאמה זוגית וכו’. אני מעבירה גם אימונים מוגדרי מטרה, שנמשכים 12-8 פגישות שבמהלכן מקבל האדם כלים רבים להשגת המטרה שהוגדרה. אשמח לתת ממרצי ומניסיוני הרב לכל אדם שנמצא בצומת דרכים וזקוק לייעוץ והכוונה”.

ניתן לרכוש את הספר “פשוט להיות בריא” מאת שרית כהן פטל בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובקישור הבא:
https://saritcohen.co.il/

השארת תגובה