משנה לראש עיריית ראשון לציון, עידן מזרחי – הכריז היום על יוזמה פורצת דרך שמטרתה להפחית את זיהום האוויר ולקדם אנרגיה ירוקה בעיר.

היוזמה תביא לכך שהעירייה תאסור על שימוש במכשירי חשמל מזהמים ותעודד תושבים ועסקים לעבור לחלופות ידידותיות לסביבה.

עידן מזרחי
בתמונה: עידן מזרחי

לפי ארגון הבריאות העולמי, חימום ביתי באמצעות עץ ופחם אחראי לחלק ניכר מזיהום האוויר העולמי. הוא נחשב לשיטת החימום המזהמת ביותר, והסכנה הנשקפת ממנו גדלה אף יותר משום שהעשן נוצר בתוך סביבות מגורים ומתפזר בהן. חימום בעץ מזהם את האוויר גם מחוץ לבתים וגם בתוכם.

הגורם האחראי לאכיפה במקרים של גרימת מפגע מתנור הסקה מזהם הוא השלטון המקומי. לרשות המקומית הוקנו סמכויות למניעת מפגעים על פי חלק ו’ בפקודת בריאות העם, 1940 (אתר נבוֹ). 

העירייה תעודד ותייצר תמריצים ותמיכה לתושבים ולעסקים כדי להחליף את המכשירים הללו בדגמים חסכוניים באנרגיה הפועלים על מקורות אנרגיה מתחדשים.
“אנו מחויבים להפוך את ראשון לציון לעיר נקייה וירוקה יותר, והיוזמה הזו היא צעד מרכזי להשגת המטרה הזו”, אמר עידן. 

עיריית ראשון לציון קוראת לתושבים ולעסקים לתמוך ביוזמה ולעשות את חלקם בהפחתת זיהום האוויר וקידום אנרגיה ירוקה. למידע נוסף על האיסור ואופן המעבר לאנרגיה ירוקה יש לפנות למחלקת איכות הסביבה בעיר.

בתמונה: ההצעה לסדר של עידן מזרחי

עידן מזרחי משנה לראש העיר:

“על ידי הפחתת זיהום האוויר ועידוד השימוש באנרגיה ירוקה, נוכל ליצור סביבה בריאה ובת קיימא יותר עבור התושבים שלנו”.
היוזמה היא חלק מהמאמצים הרחבים יותר של העיר להתמודד עם שינויי האקלים ולקדם קיימות, הכוללים התקנת פאנלים סולאריים על מבני ציבור ופיתוח שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל. “ראשון לציון מובילה את הדרך במאבק בשינויי האקלים, ואני גאה להיות חלק מהמאמץ החשוב הזה”, במועצת העיר הקרובה אגיש הצעה לסדר לטיפול בבעיה הוסיף.
פרטים נוספים ניתן למצוא באתר העירייה – איכות הסביבה: לחצו כאן
הצטרפו לפעילות הציבורית שלי  
https://lp.vp4.me/xbnw

השארת תגובה