אלוף פיקוד העורף – “ראשון לציון מוכנה לשעת חירום. אין הרבה ערים שנמצאות בכזו רמת היערכות כמוה”

אלוף פיקוד העורף הגיע הבוקר (ד’) לביקור בעיריית ראשון לציון. מילוא, נפגש עם ראש העירייה וחברי ההנהלה הבכירה, ושמע מהם סקירה על היערכות העיר בזמן חירום. ראש העירייה, רז קינסטליך: “אירועי החירום האחרונים לימדו אותנו עד כמה חשוב להיות מתורגלים וערוכים לכל תרחיש – קטן כגדול. נמשיך לפעול כדי להיות ערוכים לכל מקרה כדי שתושבות ותושבי ראשון לציון יקבלו את המענה והטיפול המיטבי”

בתמונה: אלוף פיקוד העורף יחד עם ראש העירייה רז קינסטליך

“ראשון לציון מוכנה לשעת חירום ויש מי שמחזיק אותה. זה לא מובן מאליו שרשות מקומית ערוכה כך לתפקוד בשעת חירום, ואין הרבה ערים שאנחנו רואים שנמצאות בכזו רמת היערכות כמו ראשון לציון” – כך אמר הבוקר (ד’) אלוף פיקוד העורף, רפי מילוא, בביקור בעיריית ראשון לציון.

מילוא, נפגש עם ראש העירייה – רז קינסטליך וחברי ההנהלה הבכירה, ושמע מהם סקירה על היערכות העיר בזמן חירום. ברקע: סבבי הלחימה האחרונים של צה”ל בעזה וירי טילים לעבר גוש דן והעיר, וכן רעידות האדמה האחרונות.

ראש העירייה, רז קינסטליך, התייחס לשיתוף הפעולה ההדוק של העירייה עם פיקוד העורף, וסיפר כי “למרות שלא קיבלנו הוראה לסגור את הים או את מערכת החינוך במבצעים הצבאיים האחרונים, קיבלנו בכל זאת החלטה לעשות זאת והיא הוכיחה את עצמה. חוף הים שלנו ספג פגיעת טיל יום למחרת סגירתו וטילים נפלו בעיר והרגו לצערנו שתי נשים יממה לאחר שסגרנו את בתי הספר”.

בסרטון: אלוף פיקוד העורף

לדברי מילוא, “צה”ל בונה את עצמו קדימה. ההסתכלות שלנו היא לתרחיש רב-זירתי שהוא סיפור אחר לגמרי: הזירה הפלסטינית וחמאס בעזה, אבל גם הזירה הצפונית עם חיזבאללה והזירה המזרחית עם איראן. לאיראן יש היום יכולות מול מדינת ישראל – גם בסוריה, גם בעירק, גם בתימן וגם באיראן עצמה.

“הדבר הזה זה סיפור אחר לגמרי, בעיקר בשל יכולות האש שיופעלו על המדינה שכן יכולת ההגנה ויכולת ההתמודדות היא אחרת”. בהקשר הזה התייחס האלוף לנעשה במלחמת רוסיה אוקראינה בכל הנוגע לקטב״מים, שכן לדבריו “טילים מדויקים זה משהו שלא הכרנו וזה ישנה חלק מהתמונה”.

האלוף מילוא ציין כי “גוש דן הוא הלב של מדינת ישראל מבחינת ריכוז אוכלוסייה ותשתיות, ובמקרה של מלחמה רב-זירתית עיקר האש תכוון למרחב הזה. האלוף מילוא העריך כי לחימה כזאת תאתגר את האוכלוסייה ואת השלטון המקומי ותדרוש שהייה ארוכה במקלטים: ״אנחנו נדרש לשהות עשרה ימים ויכול להיות גם עשרים יום של שהייה רצופה במקלטים”.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר בתום הביקור:

“שמחתי לארח כאן בעיר את מפקד פיקוד העורף – האלוף רפי מילוא, ולהציג בפניו את ההיערכות שלנו לשעת חירום. אירועי החירום האחרונים לימדו אותנו עד כמה חשוב להיות מתורגלים וערוכים לכל תרחיש – קטן כגדול. יש לנו שיתוף פעולה מצוין עם צוותי פיקוד העורף, ואנחנו נפעל כדי להמשיך ולקיים את שיתוף הפעולה הזה וגם כדי להיות ערוכים לכל מקרה כדי שתושבות ותושבי ראשון לציון יקבלו את המענה והטיפול המיטבי”.

השארת תגובה