עידן מיזרחי המשנה לראש העיר מבקש להקים צוות מקצועי- 1000 מבנים בעיר אינם עומדים בתקן לרעידות אדמה.

המשנה לראש עיריית ראשון לציון, עידן מזרחי מבקש להקים בדחיפות צוות מקצועי להצגת מתווה לחיזוק מבנים בעיר באמצעות תוספות זכויות בנייה

תיעוד חיזוק וקירוי בית הספר ההיסטורי חביב. חברה מבצעת : ייזום ראשון, 2023. צילום:יזום ראשון.

לפני יותר משבוע, רעידת אדמה פגעה לאחרונה במדינות השכנות שלנו, טורקיה וסוריה, וגרמה להרס עצום ולאובדן חיים. למרבה הצער, ישראל נמצאת גם באזור עם סיכון גבוה לרעידות אדמה, על פי התחזיות של המומחים בטווח של 4 שנים – רעידת אדמה חזקה כנראה תפקוד את מדינת ישראל.

המשנה לראש העיר עידן מיזרחי. צילום:ליאור טוויל.

בעיר ראשון לציון יש כ 1,000 מבנים שאינם עומדים בתקן לרעידת אדמה. על אף כי האחריות לחיזוק מבנה פרטי היא של בעל הנכס, אני רואה צורך דחוף לבחון כל דרך כדי לתת מענה רחב ככל שניתן להאצת חיזוק מבנים ברחבי העיר והתחדשות עירונית.

צילום: ייזום ראשון.

זה הכרחי שננקוט בצעדים יזומים אלו כדי להגן על אזרחינו ולמזער את הנזק הפוטנציאלי מאסון טבע שכזה. לשם כך אני מציע מתווה מסודר לחיזוק מבנים באמצעות הוספת זכויות בנייה.

העירייה יכולה להעניק זכויות בנייה למבנים קיימים על מנת לאפשר הוספת אלמנטים מחזקים כגון קירות ויסודות מחוזקים, חיזוקים ומדכאים סיסמיים. צעדים כאלה ישפרו משמעותית את חוסנם של מבנים מול רעידת אדמה, יפחיתו את הסיכון לקריסה ויגנו על חיי הדיירים.

יתרה מכך, להצעה זו תהיה גם יתרון נוסף של חיזוק הכלכלה על ידי יצירת הזדמנויות תעסוקה בענף הבנייה וגירוי השקעות בנדל”ן.

הגיע הזמן שהעירייה תנקוט בפעולות ותיישם צעדים שיבטיחו את שלומם וביטחונם של אזרחיה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחכות עד שתתרחש רעידת אדמה הרסנית כדי לנקוט בפעולה. עלינו לפעול כעת כדי להבטיח שהבניינים שלנו יהיו מחוזקים ויצבים כדי לעמוד בהשפעות של אסון טבע.

אני קורא לעירייה לקדם הצעה זו ולנקוט את הצעדים הנדרשים לאישורה ויישומה.
עלינו לפעול במהירות ובנחישות כדי להגן על חייהם ורכושם של אזרחינו.

עידן מזרחי משנה לראש העיר:
“אני מציע כי צוות מקצועי בראשות ראש העירייה או מי מטעמו יבחנו ויציגו מתווה לחיזוק מבנים באמצעות תוספת זכויות בניה לתכניות חדשות למגרשים ריקים ו/או מגרשים המיועדים פינוי בינוי, במודל הדומה לתכנית רצ 106/5 שנעצרה בשלבי ההפקדה שלה בשל סיבות טכניות ומינהליות.

במאמץ מרוכז של הצוות המקצועי יחד עם הצוות משפטי ניתן יהיה לדייק מתווה לחיזוק מבנים באמצעות תוספת זכויות בניה ולקדם אותו לאישור כדי להגן על תושבינו.

רז קינסטליך ראש עיריית ראשון לציון דוגל ומקדם את כל נושא מהפכת ההתחדשות העירונית בעיר ובעד תכניות פינוי בינוי וחיזוק המבנים. אני מבקש ממך ומחברי המועצה אשר מביעים אמון בפרויקטים מן הסוג הזה. לתמוך בהצעתי ולקדם את הנושא “.


הצטרפו לפעילות הציבורית שלי
https://lp.vp4.me/xbnw

השארת תגובה