חוסן לנפש – כנס משפחות מתמודדי נפש של עמותת איכות בשיקום ראשון לציון

עמותת איכות בשיקום קיימה כנס ארצי בן יומיים במרכז הכנסים שפיים. הכנס התקיים בשיתוף משרד הבריאות ל-400 בני משפחה מרחבי הארץ ,שאחד מבני משפחתם מתמודד עם בעיה נפשית.

בכנס השתתפו גב’ בתיה ליידנר, סגנית ראש האגף לשיקום בריאות הנפש במשרד הבריאות.  גב’ פרסי אדירי מנהלת תחום בכירה משפחות ופניות הציבור במשרד הבריאות, איילה ראלי – מנכ”לית עמותת איכות בשיקום ואנשי מקצוע בכירים נוספים מתחומי בריאות הנפש והבריאות. הפעילות המבורכת של העמותה ממומנת על ידי משרד הבריאות.

הכנס התקיים במרכז הכנסים בשפיים ב16-17 באפריל בהשתתפות כ- 400 בני משפחה של מתמודדי נפש, מכל רחבי הארץ. 

במהלך הכנס הועברו הרצאות מקצועיות של מומחים בתחומי הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה, הרצאות השראה וסדנאות.

משתתפי הכנס, בני משפחה של אנשים המתמודדים עם בעיה נפשית, נהנו מהרצאות העשרה שהעניקו ת להם  כלים להתמודדות יומיומית עם מצבים מאתגרים, סדנאות  חווייתיות ושימוש חופשי במתקני כפר הנופש שפיים.

איילה ראלי, מנכ”לית העמותה פתחה את הכנס וציינה, כי “הפתרונות שיזמנו במרכזים המלווים למעלה מ10,000 בני משפחה  התקבלו  מהשטח . הקמנו  קו סיוע  בשעות אחר הצהריים והערב המופעל על ידי בנות משפחה מתנדבות , המעניקות מידע לצד תמיכה נפשית בשפה העברית והרוסית, ואנו ממשיכים עם המערך הדיגיטלי של הרצאות, שיחות וסדנאות מקוונות”, “אנו משלבים בתהליך ההתמודדות וההחלמה של המתמודד ובני משפחתו כלים  שונים שמובילים לחוסן וחוזק. ביומיים האלה למדנו על דרכים לבניית החוסן של כל אחד מאיתנו”, הוסיפה ראלי.   

הבוקר נפתח בהרצאתה של ד”ר אנאבלה שקד, מומחית בינלאומית לפסיכולוגיה אדלריאנית , שנתנה כלים חשובים לקהל המשתתפים “כיצד יכולים בני משפחה של מתמודדים לטפח את רווחם האישית של מטפלים עיקריים בעידן המודרני”.

והמשיך בהרצאתה של שירלי יובל מאיר, פסיכולוגית, סופרת ומוסיקאית  “איך ממריאים מכאן” שהפגישה את המשפחות עם המחקר המדעי בנושא בריאות הנפש והביאה אתה גם כלים ורעיונות פרקטיים שמטרתם להתמקד במה שעובד, על מנת לעצב חיים טובים יותר.

הערב הראשון של הכנס נחתם בהופעתה המרגשת של השחקנית והסטנדאפיסטית אודיה קורן “סגורה לרגל שיפוצים”. קורן  בת לאם שהתמודדה עם דיכאון חריף וניסיונות אובדניים  מספרת  “מאימי למדתי שהבדידות היא חלק בלתי נפרד מהדיכאון, גם כשמוקפים באנשים חשים לבד ורוצים להפסיק את הסבל הזה”.

את יומו השני של הכנס פתח הפסיכיאטר פרופ’ מוטי מרק, בהרצאתו ” מזור לנפש בכפייה”-פרופ’ מרק, לשעבר ראש מחלקת בריאות הנפש בצה”ל וראש שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות ובן של מתמודדת נפש.  שלזכותו נזקף ביטול חובת התשלום עבור האשפוז הפסיכיאטרי ובכלל זה האשפוז בכפייה. לאחר שחווה כילד את  אובדן בית מגוריו בשל תשלום לשנת אשפוז של אימו. 

חתמה את  הכנס המרצה גלי טויזר, מרצה ומנחת קבוצות בדימיון מודרך  “לחבק את השינוי” המבוסס על סיפור חייה  תוך מתן כלים ומפתחות להתמודדות מיטבית עם שינויים.

עמותת איכות בשיקום מפעילה 4  מרכזי  יה”ל  לייעוץ למשפחות מתמודדים בראשון לציון, חדרה, כפר סבא ואשדוד. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות.לאחרונה הוקם מוקד סיוע טלפוני ברוסית שפועל לצד מוקד הסיוע בעברית , שניהם מיועדים לבני משפחה של מתמודדים ומספקים  אפשרות להתייעץ, לקבל תמיכה רגשית ולקבל מידע והכוונה בזמן אמת בנוגע לזכויות. המוקד פועל בימים א-ה’, בין השעות 18:00-22:00  בטלפון  03-9559596, המוקד מופעל על ידי בנות משפחה עם ידע מניסיון אישי והוא ניתן ללא עלות כספית.

השארת תגובה