המשנה לראש העיר עידן מיזרחי- מבטיחים ומקיימים ,מקדמים את שובר הגלים, בקרוב בראשון לציון !

חתם על המכרז, עידן מיזרחי. צילום:ליאור טוויל.

שובר גלים צף עוד שלב בדרך לחזון .מבטיחים מקיימים ומקדמים את שובר הגלים בראשון לציון ! המשנה לראש עיריית ראשון לציון, עידן מזרחי חתם על מכרז בינלאומי לשובר ימי צף בראשון לציון.

התקנת שובר הגלים הצף הזמני היא רק חלק אחד מתוכנית גדולה יותר להחייאת חופי ראשון לציון ולשיפור תשתיות התיירות שלה. העיר כבר השקיעה בשירותים ושירותים חדשים לאורך קו החוף, כולל מתקנים משופרים לצופי החוף ומגוון פעילויות על בסיס מים.

לאחר חודשים של עבודה מאומצת יחד עם רשויות החוף בישראל ועם המלצות יועץ ימי שעבד איתנו בשיתוף פעולה, נמצא מתקן ייעודי של שובר גלים אשר יתאים לרצועת החוף שלנו תוך התמודדות יתרה עם האקלים והגלים של חופי הים התיכון וכעת נחתם המכרז שחיכינו לו כל כך.

הצלחת שובר הגלים הצף תסייע לכולנו ותמשוך עוד יותר מבקרים לחופים היפים שלנו, תוך הבטחת בטיחותם והגנתם של כל המתרחצים.
ככל שראשון לציון ממשיכה לצמוח ולהתפתח, גישה חדשנית זו לניהול חופי בטוח תעניק השראה לערים וקהילות אחרות ברחבי העולם.

הקמת שובר גלים צף ימוקם בחודשי עונת הרחצה בלבד ויפורק בתקופת החורף. מנהל אגף חופים ואגמים, אלי שוורצברג, בחן מקצועית את שובר הגלים בחו”ל ונסע לבודרום בטורקיה כדי לבחון את השובר גלים הצף מקרוב על מנת להתחיל את הפיילוט בעיר
המהלך אף הוצג בפני משרדי הממשלה ומוגדר כפיילוט ראשון בישראל.
שובר גלים צף פועל בהצלחה בעולם ואנו נהיה הראשונים שמשיקים אותו בישראל.

אחד השיקולים החשובים עבורנו היה השמירה על איכות הסביבה. שובר הגלים הצף אינו פוגע בסביבה הימית, להבדיל משובר גלים רגיל, ומעניק מענה למתרחצים שייהנו מאזור רחצה בטוח ונוח לשחייה.”
שובר הגלים הצף ימוקם בחודשי עונת הרחצה בלבד בחוף מספר 4 תל יונה, ויפורק בתקופת החורף לצרכי אחזקה ואחסון. השובר ימוקם במרחק 110 מטר מהחוף ואורכו יהיה כ 150 מטר. הוא יהיה בגובה כ 2 מטר מעל פני המים וכמטר וחצי מתחת לפני המים.
עלות ביצוע הפרויקט מוערכת ב 1.8 מיליון ₪.

השובר הצף קיים עד כה במספר מקומות בעולם ביניהם אוסטרליה, זנזיבר ותורכיה. השובר הצף ממתן את עוצמת הגל בחלקו העליון שמעל מפלס המים ובנוסף בולם גם את האנרגיה הקיימת בחלקו התחתון של הגל, כך שהמתרחצים יהינו מאזור רחצה שבו גלי הים יהיו נמוכים הרבה יותר.

המשנה לראש העירייה, עידן מזרחי, הוסיף ואמר: “בכניסתי לתפקיד מחזיק תיק חוף הים, הבטחתי שנמצא את הדרך להביא שובר גלים לראשון לציון. אני חייב לציין שהדרך היתה לא קלה ועמוסה בבירוקרטיה, אבל בזכות ראש העירייה וחשיבה מאומצת ומחוץ לקופסא, הצלחנו לקדם את הפרויקט.

שובר הגלים מהווה אבן דרך חשובה במאמצים המתמשכים של העיר לשפר את החופים ותשתיות החופים שלה. השובר אף נועד להגן על החוף והשחיינים מפני גלים וזרמים חזקים, כמו גם להפחית את השחיקה לאורך קו החוף. המבנה בנוי מצינורות פלסטיק גדולים המחוברים ביניהם המעוגנים לקרקעית הים ויוצרים מחסום יציב היכול לעמוד בפני איתני הטבע. “זהו הישג משמעותי לראשון לציון וזוהי הבטחת הבחירות שלנו”.

עידן מזרחי משנה לראש העיר: “יש לנו עוד המון עבודה למען תושבי העיר ראשון לציון וזוהי רק ההתחלה.

השארת תגובה