בהנחיית ראש העירייה רז קינסטליך עיריית ראשון לציון החלה בפינוי יקינתון המים שהשתלט על אגם הסופרלנד

הבוקר (ב’), כמדי שנה לאחר תקופת הגשמים, החלה העירייה בשיקומו של האגם שמונמך בתקופת החורף על מנת שלא יציף את הסופרלנד ואת היס פלאנט שנמצאים בסמוך. עם זאת, השנה נמצא האגם תחת מתקפה מצד צמח יקינתון המים, שמכפיל את עצמו בתוך 5 ימים ופוגע בו. בהנחיית ראש העירייה, רז קינסטליך, החל פיילוט מיוחד שבמסגרתו נכנסו הבוקר כלים מיוחדים על מנת להסיר את היקינתון. תהליך הניקוי אמור להימשך מספר שבועות

כלים מיוחדים מפנים את צמח יקינתון המים

הבוקר (ב’), כמדי שנה לאחר תקופת הגשמים, החל שיקומו של אגם הסופרלנד בעיר. האגם, נזכיר, הינו אגם מי נגר עילי שמונמך בתקופת החורף על מנת שלא יציף את הסופרלנד ואת היס פלאנט שנמצאים בסמוך. כעת, משנגמרו מופעי הגשמים, ניתן להתחיל בשיקומו – כפי שנעשה מדי שנה, כאמור.

עם זאת, השנה נמצא האגם תחת מתקפה מסוג חדש, אימת כל האגמים – צמח יקינתון המים. יקינתון המים (איכהורניה עבת-רגל) נחשב לאחד מצמחי המים הבעייתיים ביותר לאגמים, זאת בשל קצב הריבוי המהיר שלו. הצמח יכול להכפיל את עצמו בתוך 5 ימים בלבד ומונע מקרני השמש לחדור למים, פוגע בדגה, פוגע באיכות המים, דוחק ומכחיד צמחי מים מקומיים ומפר את האיזון האקולוגי בסביבה הימית.

כלים מיוחדים מפנים את צמח יקינתון המים

במדינת ישראל מנסים במשך שנים רבות למצוא פתרון הסרה וטיפול יעיל בצמח העיקש, אך עד כה טרם נמצא לכך טיפול יעיל.

כדי להתמודד עם מפגע יקינתון המים, הנחה ראש העירייה, רז קינסטליך, לצאת בפיילוט מיוחד שבמסגרתו נכנסו הבוקר כלים מיוחדים על מנת להסיר את היקינתון. הניקוי אמור להימשך מספר שבועות. נציין, כי מדובר בתהליך מורכב ביותר, שכן יקינתון המים הינו כאמור צמח פולש ועיקש שהוצאתו נדרשת להיעשות באופן יסודי.

מצ”ב סרטון מפעילות העירייה באגם הסופרלנד:

כלים מיוחדים מפנים את צמח יקינתון המים

השארת תגובה