הגשימו חלום: עיריית ראשון לציון ערכה טורניר שחמט מיוחד לאנשים עם ובלי מוגבלות

הטורניר נערך ביוזמתו של איגור גורפינקל, עובד עיריית ראשון לציון עם מוגבלות פיזית, חובב שחמט מושבע, שפנה לראש העירייה, רז קינסטליך, והציע לקיים טורניר המאפשר לאנשים עם וללא צרכים מיוחדים לשחק יחדיו. המשתתפים בטורניר זכו לשחק מול שני שחמטאים ברמה בינלאומית – סגן אלוף העולם בשחמט לשעבר, בוריס גלפנד, וקפטן נבחרת ישראל לשעבר, אלכס כספי. קינסטליך: “אני רוצה להודות לשחקנים שהוכיחו ששום דבר לא עוצר אותם ושאפשר לעשות הכול בזכות הרוח והיכולת לחלום ולנצח”

הגשימו חלום: עיריית ראשון לציון בהובלת האגף לשיקום נכויות במינהל לשילוב חברתי, ערכו בסוף השבוע האחרון טורניר שחמט מיוחד ומרגש לאנשים עם ובלי מוגבלות. המשתתפים בטורניר זכו לשחק מול שני שחמטאים ברמה בינלאומית – סגן אלוף העולם בשחמט לשעבר, בוריס גלפנד, וקפטן נבחרת ישראל לשעבר, אלכס כספי.

הטורניר נערך ביוזמתו של איגור גורפינקל, עובד עיריית ראשון לציון עם מוגבלות פיזית, חובב שחמט מושבע, שהציע לקיים טורניר המאפשר לאנשים עם וללא צרכים מיוחדים לשחק יחדיו.

לאחר שפנה לראש העירייה, רז קינסטליך, והציג את יוזמתו, הרימה העירייה את הכפפה והטורניר נערך בהובלת אגף שיקום נכויות. כל אחד מהשחקנים שיחק בדרך ובהנגשה הייחודית לו, כך למשל, שחקנים עיוורים השתמשו בלוח משחק מותאם ואיגור הנחה עם העיניים אילו כלים להזיז.

ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך את משתתפי הטורניר, ואמר: “אנחנו מתרגשים להגשים חלום לאנשים המיוחדים והנפלאים שחלמו לשחק שחמט עם השחקנים המובילים בעולם. אני רוצה להודות לאיגור על היוזמה המקסימה, ולספורטאים הגדולים בוריס גלפנד ואלכס כספי שנעתרו להזמנה שלנו וכיבדו את כולנו בנוכחותם, ובעיקר – לשחקנים, ששום דבר לא עוצר אותם ושמוכיחים לנו שאפשר לעשות הכול בזכות הרוח והיכולת לחלום ולנצח”.

נציין, כי לאורך כל השנה פועלת עיריית ראשון לציון למען שילובם של אנשים עם מוגבלות בקהילה, בפעילות חברתית מגוונת וכמובן גם בפעילות ספורטיבית. בנוסף, מפעילה העירייה תוכניות להוראת שחמט לילדים בבתי הספר בעיר כדי להקנות לדור הצעיר את הכישורים שהמשחק מפתח, דוגמת חשיבה אסטרטגית, סבלנות ושמירה על כבוד הדדי. תוכניות אלה זוכות להכרה של משרד החינוך כתוכניות מתקדמות ופורצות דרך.

השארת תגובה