מרגש:ד”ר הדס-מלכה הכהן המשנה לראש העיר עם תושבים מראשון לציון ומתמודדי נפש, השתתפו באירוע “מחבקים את העצים בשירים”

מחבקים את העצים בשירים עם המשנה לראש העיר ד”ר הדס-מלכה הכהן,במרכז. צילום:פרטי.

ד”ר הדס-מלכה הכהן המשנה לראש העיר עם תושבים מראשון לציון וקהילת מתמודדי נפש “מרפא לנפש” השתתפו באירוע “מחבקים את העצים בשירים” שנערך בתל חדיד בחסות המחלקה לצרכים מיוחדים של קק”ל

מימין לשמאל : דן אוריין שגריר ישראל בארצות הבלקן , שירלי פינטו , דושקו קובצ’ביץ שגריר בוסניה והרצגובינה בישראל, ד”ר הדס-מלכה הכהן, קובי אושרת, דודו אשכנזי. צילום: פרטי.

השבוע יצאה המשנה לראש העיר ומחזיקת תיק נגישות עירונית ד”ר הדס מלכה הכהן עם תושבי ראשל”צ שרובם עוסקים בחינוך יחד עם קהילת “מרפא לנפש” ראשון לציון לאירוע בחסות קק”ל “מחבקים את העצים בשירים” של להקות עם צרכים מיוחדים.

יצאו לדרך, ד”ר הדס מלכה הכהן המשנה לראש העיר . צילום: פרטי.

האירוע התקיים תחת כיפת השמים באמפי בתל חדיד ונפתח עם הפנינג תצוגת כוחות בטחון והצלה ולאחריו התקיים מופע מוזיקאלי מרשים ומרגש של הרכבים מוזיקאליים עם מוגבלויות, שאירחו אמנים מוכרים אל מול קהל רחב.

צילום: פרטי.

בין הלהקות שהופיע “אנסמבל שווים”, “הרכב מנצח”, “גדולים במדים”, “החוש השיש” צמד “נא לגעת”, צמד “שני עולמות” וגם אמנים מוכרים קובי אשרת, חני נחמיאס, וענת סגל. את האירוע הנחה יובל כספין וכבדו את האירוע בנוכחותם גם לצד מחזיקת תיק נגישות עירונית ראשל”צ ד”ר הדס מלכה הכהן, דן אוריין שגריר ישראל בארצות הבלקן יחד עם שגריר בוסניה והרצגובינה בישראל דושקו קובצ’ביץ שלאחרונה שיתפו פעולה בתערוכת צילומים של אנשים עם צרכים מיוחדים שעברה מישראל לבוסניה ושירלי פינטו חכי”ת לשעבר.

בוידאו: צמד הרקדנים “רק לגעת” בריקוד מדהים וסנרגיה מושלמת: היא הרקדנית זהבה פדנס על כסא גלגלים והוא אורן ברייר מורה לריקוד וכוריאוגרף.צילום:פרטי.

דודו אשכנזי, מנהל מחלקת התנדבות וצרכים מיוחדים בוגרים באגף ההסברה של קק”ל אשר אירח את ד”ר הדס הכהן ותושבי ראשל”צ הביע הערכה לרצינות ומעורבות של ד”ר הכהן לתפקיד שמבצעת כמחזיקת תיק נגישות למען תושבי עירה הן בהסברה והן במפגשים עם אנשים צרכים מיוחדים ועל השותפות והחשיבות שמעניקה למשימה החברתית הנושקת לפעילות קק”ל – שילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה שלנו.

בוידאו: שיר הסיום עם כל הלהקות וקובי אשרת . צילום:פרטי.

דודו אשכנזי מספר כי המשתתפים מראשל”צ עברו בין כל תחנות התצוגה בהפנינג, הביעו התעניינות, רקדו במהלך האירוע ושמחו יחד עם קהילת מתמודדי נפש שהגיעו איתם וגם עם משתתפים נוספים באירוע ובסוף אף נגשו להכיר מקרוב את הלהקות ואת הידוענים ולהצטלם איתם בגאווה.

בוידאו: הללויה, סיום מרגש. צילום: פרטי.

ד”ר הדס מלכה הכהן: “היה זה אירוע מרגש חוויתי ועוצמתי עבור כל המשתתפים הן הרגילים והן המיוחדים. התרגשתי לראות את החיבור הטבעי ההתעניינות וההתלהבות מהמפגש וגילוי היכולות של האחר. החיבור נוצר החל מהנסיעה באוטובוס. הערך המוסף של האירוע הזה לצד החוויה וההנאה מהמוזיקה הוא חשיפה והבנה ליכולות של אנשים עם מוגבלות ושבירת המחיצות והסטריאוטיפים. זו אחת המטרות המרכזיות בשליחות הזו כנציגת ציבור במסגרת תיק נגישות עירונית. לא רק דאגה לתשתיות סביבה, מידע ושירות מונגש אלא גם יצירת הזדמנויות למפגשים וחיבורים. אני מלאת הערכה והודיה לגב’ אסנת שטרית מדריכה שיקומית ומנהלת בקרה כלכלית של עמותת “מרפא לנפש”- על מסירות אין קץ לקהילה וארגון החברים מתמודדי נפש ליציאה כולל דאגה גם לסעוד אותם באהבה ועל מילות התודה והערכה ששיגרה לאחר האירוע. מילות התודה שלה בשם הקהילה מדגישות עד כמה אירועים שכאלה ושילוב בקהילה משמעותיים עבורם ובבחינת מחיי נפש. פתחתי את האירוע לכול תושבי עירינו ואשמח גם לעתיד לפתוח אירועים שכאלה לכלל האוכלוסייה ולרצון משותף לחוות את חווית ההכרות האישית והיחד של חיבור בין לבבות”.

אסנת שטרית: “תודה ענקית היוצאת מן הלב בשמי ובשם הקהילה שלנו קהילה תומכת ראשונים, ובשם העמותה שלנו, “עמותת מרפא” לנפש לד״ר הדס הכהן, המשנה לראש עיריית ראשל״צ על ערב מקסים ומהנה, מרגש ומפעים.

תודה לך הדס אשת החיל שלא שוכחת אותנו אף פעם ותמיד תמיד דואגת וטורחת להזמין אותנו לכל אירוע, ולשלב אותנו מתמודדי הנפש בכל הזדמנות אפשרית בתוך הקהילה הנורמטיבית. אנו מלאי הערכה ותודה על כך, ואת עבורנו אור גדול, ומקור לתקווה. אוהבים ומוקירים אותך, כל משפחת מרפא לנפש”.

בין התגובות שהגיעו מתושבי ראשל”צ שהשתתפו באירוע: “תודה רבה שהזמנת אותי למופע המאוד מרגש שנכנס לתוך הלב פנימה”, “מפגש יפה ומרגש שמלמד שבעזרת מוזיקה וריקוד אפשר לשמח כל אדם באשר הוא”, “היה מושלם, הכל באהבה”, “תודה על ערב קסום ומרגש”, “היה ערב בלתי נשכח אתמול, מרגש עד דמעות”

השארת תגובה