“פנים מול פנים” לזכרה של הלוחמת ליה בן נון ז”ל: היום המרגש בגימנסיה הריאלית ראשון לציון בה למדה

צילום: תנועת אח”י.

יום “פנים מול פנים” לשיח ואחדות התקיים היום בגימנסיה הריאלית בראשון לציון לזכרה של החיילת ליה בן נון ז”ל שנרצחה בגבול מצרים. נוי דוידוב, סמנכלית עמותת אח”י: “מרגש לראות כמה רב המאחד על המפריד – לא רצינו להיפרד”

צילום: תנועת אח”י.

בתוך ימי השבעה ולזכרה של החיילת ליה בן נון: הבוקר (ה’) קיימו בנות ‘עמותת אח”י’, אחדות חברת ישראל, מבית ארגון ‘זהות’ – איגוד המרכזים לזהות יהודית – יום “פנים מול פנים” למפגש בין אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית בתיכון הגימנסיה הריאלית בראשון לציון, בו למדה עוד בשנה שעברה החיילת ליה בן נון הי”ד שנרצחה בשבת האחרונה בגבול מצרים. היום המיוחד נועד בכדי להכיר את הגישות השונות בחברה, להעמיק בנושאים המוסכמים ואלו שלא, לשמוע, לשאול, ולהבין את שלל הצדדים השונים של הציבור בישראל.

צילום: תנועת אח”י.

בתחילת היום נפגשו כ-300 תלמידי יא’-יב’, חציים תלמידי הגימנסיה וחציים בנות האולפנות ‘צפירא’ ו’מעלה אדומים’ ובני הישיבה לצעירים בירושלים. התלמידים נפגשו יחד באודיטוריום התיכון ומנהלת בית הספר פתחה את המפגש בדברים ואמרה בהתרגשות: “ליה סיימה את לימודיה כאן בקיץ האחרון ולצערנו נרצחה בשבת האחרונה בערוב ימיה. ליה הייתה ילדה מיוחדת במינה, מלאת שמחת חיים וחיוך. היא תמיד רצתה להרבות באחדות ונתינה ולכן היום הזה מוקדש לזכרה כדי להוסיף גם אחדות בנינו .

לאחר מכן קיימו התלמידים מפגשי היכרות קבוצתיים בהם שחקו במגוון פעילויות שונות ושיתפו על עולמם האישי והחברתי. התלמידים שמעו את עולמם של שאר אנשי הקבוצה ולמדו את המשותף בין הקבוצות השונות. הם דנו במנעד רחב של נושאים בחברה הישראלית, כגון: שבת, ארץ ישראל, חלומות ועוד.

בסופו של היום התקיימה הרצאה מפי איתמר מאירזאדה שדיבר על מהות האחדות ומקורה. בסוף היום המיוחד קיימו התלמידים סיכום ושיתפו במחשבותיהם ובפלטפורמה שנוצרה במפגש, כאשר אחד התלמידים שיתף: “גיליתי שבסופו של יום כולנו חיים יחד ויש לנו הרבה מן המשותף. אני אוהב את כולם וכל אחד הוא אח שלי, לא משנה מה”

נוי דוידוב, סמנכלית עמותת אח”י וממארגנות המפגש, ציינה: “החלטנו לקרוא ליום הזה “פנים מול פנים” כדי להיפגש אחד מול השני ולא לקבל מידע רק מהרשתות החברתיות והמסכים, שם הדברים רחוקים מהמציאות האמיתית בשטח. כשנמצאים אחד מול השני ולומדים להכיר זה את זה, רואים את המציאות המשותפת. מפגש שכל מטרתו לשמוע, להקשיב ולפתוח את הלב. היה מרגש מאוד”.

מנכ”ל ‘זהות’, אלי ליפשיץ ציין: “הפעילות בגימנסיה ראשון לציון היא מרגשת וייחודית. חלקים שונים מהחברה הישראלית יוצאים מהמסך ונפגשים אחד מול השני כדי להכיר לעומק ולראות כמה אנחנו אוהבים זה את זו וכי המציאות איננה מה ששומעים ברשתות או בחדשות אלא מה שמרגישים בלב. ארגון זהות ממשיך להעמיק את הזהות היהודית שלנו בקרב האוכלוסיה ולהראות כמה אנחנו עם אחד ומאוחד”.

השארת תגובה