מכבי ראשון לציון היא אלופת המדינה בכדוריד לעונת 2022-23

מכבי ראשון לציון היא אלופת המדינה בכדוריד לעונת 2022-23 – והיא זוכה בתואר האליפות ה-17 בתולדות המועדון – רק אחד פחות מהיריבה העירונית המעוטרת ביותר, הפועל ראשל”צ. הצהובים מנצחים במשחק החמישי והמכריע בסדרת פליאוף האליפות בליגת ווינר את האלופה היוצאת הפועל SP אשדוד 25:26 (12:12).

צילומים: הדר ואן קולא, משה דהן

זה קרה בתום סדרת גמר נהדרת ומותחת, ולגמרי היסטורית – שכן החניכים של ג’ו מתתיה כבר הוליכו ביתרון 0:2 (עם ניצחונות 29:32 ו-26:29). אשדוד עשתה מה שאף אחת לפניה לא הצליחה – והשוותה ל-2:2 (עם ניצחונות 33:35 ו-24:28). זה היה לגמרי הגמר של גמר הפליאוף, והיום הצהובים ידעו לנצח מול הקהל הביתי ב’בית מכבי’, ולהשלים פליאוף מרשים בו ניצחו בשלבים הקודמים את סגנית האלופה היוצאת רמת השרון ואת חולון.

צילומים: הדר ואן קולא, משה דהן

ועוד נתון: כשמביטים על 5 משחקי הסדרה – ביחס השערים – היא מוכרעת על שער בודד! (שני המשחקים הראשונים מכבי ראשל”צ ניצחה פעמיים בהפרש של 3 שערים. שני המשחקים הבאים אשדוד ניצחה ב-2 ו-4 הפרש, והיום על חודו של שער).

זה היה משחק שחתם עונה, שבה הפועל אשדוד ניצחה את מכבי ראשל”צ בשני מעמדי גמר גביע המדינה ו-ווינר-שופטים – ואחרי רצף של 5 זכיות בתארים מהעונה שעברה (אשדוד הייתה יכולה להשלים זכייה שנייה ברציפות בטראבל). זה היה התיקון של מכבי ראשל”צ, שהפסידה את גמר פליאוף האליפות ב-2019 להפועל אשדוד, שהניפה את הצלחת הראשונה וההיסטורית ב’בית מכבי’ – ואחרי שורה של הפסדים לאשדוד במעמדי שיא בשנים האחרונות, כולל בגמר גביע המדינה לפני שנתיים.

צילומים: הדר ואן קולא, משה דהן

איבן קראצ’יץ’ קפטן מכבי ראשל”צ הניף את הצלחת, וירמי סידי נבחר ל-MVP עם מספרים מפלצתיים שהעמיד בסדרת הגמר – 42 שערים ו-50 אסיסטים ב-5 המשחקים הראשונים (ובסדרת חצי הגמר מול רמת השרון הוא סיים עם 76 אסיסטים ו-65 שערים ב-4 משחקים – מדהים).

בכך, מסתיימת לה תקופה באשדוד, שכן המאמן אנדראה ווקוייביץ’ מסיים את תפקידו אחרי שנתיים מוצלחות וישוב לסרביה (מי שצפוי להחליף אותו הוא נלה מאטיץ’ הסרבי, שכבר סיכם). עומר גרא חותם קריירה של 14 עונות בליגת ווינר, עם שלל תארים, שאת רובה עשה במכבי ראשון ובשנים האחרונות היה בורג מרכזי בהצלחות של אשדוד.

צילומים: הדר ואן קולא, משה דהן

עומר התמודד בסדרה הזו מול האח הצעיר, גיא גרא, שעשה העונה פריצה נהדרת עד להרכב נבחרת ישראל – ולפני המשחק נערך טקס לכבודו. ריסטו וויאצ’יץ’, שנבחר בעונה שעברה לשחקן המצטיין בליגת ווינר, יעשה את המעבר ליריבה מרמת השרון.

מצטיין הסדרה ירמי סידי כבש 8 שערים ומסר 12 אסיסטים עבור מכבי ראשל”צ, איבן קראצ’יץ’ 5, גאפאר חדזימרוביץ’ 4, פאבל אטמן וגיא גרא 3 כ”א, צח מלול 2, נדב ניזרי 1. גרדימיר צנבסקי 12 עצירות. טל אליוכין 3 עצירות (3 פנדלים).

באשדוד ריסטו וויאציץ 5, ניבו לוי ואור פרקש 4 כ”א, אלכסנדר באביץ’ ועמית סטלמן 3 כ”א, איתי סויסה ו-ווק מילנקוביץ 2 כ”א, עמרי קושמרו וסבטיסלב ורקיץ 1 כ”א. ורקיץ עצר 11 כדורים.

השארת תגובה