מה עשה ח״כ מיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי בראשון לציון?

בכנס חלוקת מלגות ע”ש יובל פרנקל לנאבקי ונאבקות הדיור הציבורי שהתקיים במסלול האקדמי המכללה למינהל בהובלת מערך הקליניקות המשפטיות ופורום הדיור הציבורי, אמר ח״כ מיכאל ביטון, יו״ר וועדת הנגב והגליל ולשעבר יו״ר ועדת הכלכלה

צילום: המכללה למנהל

על המצב בדיור הציבורי במדינה: “הכנס קורא קריאה לעתיד ולא רק עוסק בעבר. החושך הוא היחס לדיור הציבורי הרוח האמיתית של ממשלת ישראל היא להרוג את הדיור הציבורי. מדינה עניה עם 100-200 אלף בתים בדיור הציבורי בשנות השישים. משאירה לעצמה רק חמישים אלף בתים, עם פי 3 אוכלוסייה. חמישית מהאנשים מתחת לקו העוני. היא עושה את זה כי משהו בערכים שלה נפגע הערכים היהודיים שלנו.. הנביא ישעיהו אמר שיהודי צריך לדאוג ליהודי אחר לקורת גג, גם ז’בוטינסקי דיבר על כך, משהו בערכים שלנו נפגע.”

בהתייחסות למצב הדאגה לנושא הדיור הציבורי אצל חברי הכנסת: “היום רוטמן אמר שהוא דואג למסעודה משדרות, אז בדקתי איזה שופטים שקד בעזרתו של רוטמן מינתה, מינץ וסולברג ווינר, לא ראיתי שזה הילדים של מסעודה מירוחם. למסעודה שדרות רוטמן כנראה לא הולך לדאוג. אנחנו באנו מהדיור הציבורי, אני אומר לכם שבכנסת כ70 איש הם ילדים של דיור ציבורי, הם שכחו מאיפה הם באו, שכחו את ההורים שלהם, שכחו מה המדינה עשתה למען עולים חדשים, מה הייתה מוכנה לבנות בעצמה, עכשיו זה רק היד הנעלמה.”

צילום: המכללה למנהל

בנושא חוק המכר: “אני הגשתי את חוק המכר והוא עבר בקריאה ראשונה, אבל אנחנו רואים גרירת רגליים, רואים שהאוצר רוצה לחבל בחוק המכר ולא רוצה לאשר אותו, המושב הקרוב מסתיים ביולי ועוד לא הביאו את החוק לקריאה שנייה ושלישית. אנחנו רואים מניפולציה של עיכובים כדי שהחוק לא יהיה בתוקף כבר בקיץ הקרוב. וזה אירוע חמור.”

על יובל פרנקל ז”ל: “יש לי דמעה בעיניים כי מי שמסור לאנשים מי שכואב את הכאב של אנשים וזה אמיתי הוא לוקח ללב. יובל פרנקל לקח ללב ושילם מחיר אישי בריאותי על המסירות החברתית שלו. פגשתי אותו פעם אחת בחיים, אבל התכתבתי איתו עשרות פעמים. בהתכתבות ניצב לפניך איש מופת שבאמצע הלילה כשאני פונה אליו על קשיש שצריך לעבוד מדירתו בדיור המוגן עקב בעיה אז הוא מאיץ לשלוח את המכתב הרשמי כדי שיטפלו בו.”

צילום: המכללה למנהל

עו”ד אפרת פודם, מנהלת המערך הקליני במכללה למינהל: הכנס היום הציג פעילות ענפה של המערך הקליני, במשך שנה שלימה למעלה מ-80 סטודנטים עמלו ועבדו לטובת דיירות ודיירי הדיור הציבורי וזכו להשגים מדהימים. אך למרות מאמצם הכביר, זה לא מספיק. כל אזרחי ישראל זכאים לקורת גג מכבדת וראויה. הפתרונות קיימים וכסף לא חסר, דרושה הנהגה ראויה שתפעל לקידום מטרות אלה. הסיוע לדיירים לא יכול להתקיים על כתפי מתנדבים וקליניקות משפטיות בלבד.

דני גיגי מנכ״ל פורום הדיור הציבורי אמר: האירוע לזכרו של יובל פרנקל ז״ל, מנכ״ל עמיגור, נועד להדגיש את המורשת של יובל פרנקל שהוביל מהלך גדול לבניה ציבורית של דיור ציבורי ללא מטרות רווח. המדיניות שמובילים באוצר ובמשרד השיכון של חיסול הדיור הציבורי היא חרפה ופוגעת בעשרות אלפי משפחות.

אנחנו בפורום נמשיך, ביחד עם כל השותפים הנפלאים שהגיעו לכנס, לקדם בכל הכוח פתרונות של דיור מחוץ לשוק שנועדו לסייע לחסרי הדירה כולם וזכאי הדיור הציבורי בפרט. לא נאפשר למשרד האוצר להמשיך בחיסול הזה וביחד עם כל נאבקי הדיור נייצר כאן מציאות אחרת ברוח העשייה המופלאה של יובל פרנקל.

השארת תגובה