האם בקרוב יוכלו תושבי ראשון לציון להשתמש בתחבורה ציבורית בשבת? אם תשאלו את אילנית הרוש חברת המועצה, התשובה ברורה!

מאת: אלון סלינס.

אילנית הרוש, חברת מועצת העיר ויו״ר סיעת מרצ ראשון לציון, ממשיכה להיות היחידה שנאבקת על סדר היום למען הציבור החופשי והליברלי. השבוע עלתה לישיבת הנהלת העיר הצעתה לסדר של הרוש, בנושא שעליו היא ממשיכה לעבוד באומץ ותעוזה מתחילת הקדנציה, לחבר את העיר ראשון לציון אל מיזם ״נעים בסופ”ש״ ולאפשר לראשל”צים החפצים בכך להגיע בקלות, בחינם ובמהירות לתל אביב או לערים אחרות מבלי לעלות על ההגה.

אילנית הרוש - מקומון ראשון
חברת המועצה אילנית הרוש, התושבים רוצים תחבורה ציבורית בשישי שבת. צילום:פרטי.

היום (א׳) נידונה הצעתה של הרוש בהנהלת העירייה. לאחר הקראת הרוש את ההצעה הוחלט שתוקם ועדה כפי שהרוש הציעה בהצעה והלוואי שתוכל ראשון לציון להצטרף למהפכה שהחלה לפני ארבע שנים בתחבורה הציבורית בישראל.

ההצעה לסדר של אילנית הרוש.

המיזם הפופולרי ״נעים בסופ”ש״ מניע גלגלים בשורת ערים מרכזיות ופריפריאליות ומאפשר לעשרות, אם לא מאות אלפי ישראלים להגיע למוקדי בילוי בשבת ובחינם. המיזם עומד בדרישות המשפטיות של הסטטוס קוו הישראלי בכל הקשור לתחבורה ציבורית משום שהוא ממומן מכספים פרטיים של העיריות השותפות לו, ועלויותיו מתחלקות בין העיריות השותפות; כך, שנסיעה בין ת”א לראשל”צ עלותה תיגבה מהעיריות הללו וככל שיהיו יותר רשויות שיצטרפו למיזם ויפעילו קווים ביניהן – כך העלות היחסית לכל רשות תקטן.

היתרונות של המיזם נוגעות למרבית תחומי החיים החשובים לכל תושב ותושבת, כפי שמסבירה הרוש:
״מעבר לכך שבילוי של שישי בערב הופך נעים יותר ללא אחריות של נהג תורן והוצאות דלק וחנייה, ההשפעה של המיזם תורגש קודם כל בכבישים שלנו שיהיו פקוקים פחות, כתוצאה מכך זיהום האוויר יקטן, הרעש יפחת וכמובן יצטמצם מספר תאונות הדרכים ובוודאי חיים ישמרו כתוצאה מכך.

צוות של מומחי תחבורה מקצועיים יתכננו את המסלולים והתפעול של הקווים כך שהאוטובוסים לא יעברו בשכונות בעלות צביון דתי, ובכך יישמר הכבוד הראוי לאוכלוסיות אלו״ס חברת המועצה הרוש מציינת בנוסף כי הצעתה הנוכחית לסדר מונחת כחלק משיתוף פעולה פורה שלה עם סגנית ראש עיריית ת”א על מנת לגבש הבנות בדבר שיתוף פעולה של עיריית ראשל”צ ות”א כדי להוציא לפועל את המיזם כמה שיותר מהר ולחבר את ראשון לציון אל שאר ערי המרכז גם בשבת.

הצעתה לסדר היום של חברת המועצה הרוש תבחן את הפעלתם של קווים עירוניים ובינעירוניים בשעות הפעילות של מיזם ״נעים בסופ”ש״ ביום ו’ בין השעות 17:00 עד 02:00 וביום שבת בין השעות 9:30 עד 18:00. חברת המועצה הרוש רואה גם אפשרות להרחבת שיתוף הפעולה של המיזם לערים כמו חולון, בת ים, נס ציונה ורחובות, תוך הפעלת צוות מומחים אשר יתכנן את תפעול הקווים בתדירות של מדי כ-20 דקות.

השארת תגובה