הערב: ניסוי צופרים יתקיים בראשון לציון במסגרת שבוע המוכנות 360 לחירום עירוני

האזעקה תישמע תחילה בשעה 18:05 בחלק המזרחי של העיר ובשעה 18:15 בחלק המערבי של העיר. במקרה של אזעקת אמת, תישמע מיד לאחר מכן אזעקה נוספת. ראש העירייה, רז קינסטליך: “סבבי הלחימה האחרונים, ובראשם ‘מגן וחץ’, לימדו אותנו עד כמה חשוב להיות מתורגלים. אנחנו מייחסים חשיבות רבה לנושא החירום, מבצעים תרגולים לאורך כל השנה, וערוכים לכל מצב – הן בימי שגרה והן בשעת חירום – על מנת לספק לתושבים שלנו את ההגנה הגבוהה והטובה ביותר”

הערב (ג’), יתקיים במסגרת שבוע המוכנות 360 לחירום עירוני, בשיתוף פיקוד העורף, ניסוי צופרים ואזעקה עולה ויורדת תישמע ברחבי העיר. האזעקה תישמע תחילה בשעה 18:05 בחלק המזרחי של העיר ובשעה 18:15 בחלק המערבי של העיר. במקרה של אזעקת אמת, תישמע מיד לאחר מכן אזעקה נוספת.

במסגרת שבוע המוכנות 360 מקיימת עיריית ראשון לציון שלל פעילויות ואירועים. כך, אתמול (ב’) קיימה העירייה הפנינג קהילה וביטחון לכל המשפחה. התושבות והתושבים נהנו מפעילות של כל גורמי הביטחון, יחידות החירום וההצלה, ובכלל זה – מגן דוד אדום, המשטרה, כיבוי אש, החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ויחידות נוספות.

התושבות והתושבים צפו באימון חילוץ מאתר הרס, כאשר צוותי יחידות הסער העירוניות תרגלו חילוץ לכודים בבניין שכביכול קרס. המשטרה הציגה פעילות של חבלני משטרה וכן את יחידת הכלבנים; כיבוי אש הציגו רכבי כיבוי וסולמות גבהים; ומגן דוד אדום את רכבי ההצלה וכן ביצעו במקום הדרכות עזרה ראשונה.

כמו כן, במהלך השבוע, שיתקיים עד ליום חמישי (13.7.23) עשרות חיילות וחיילי פיקוד העורף יפקדו את בתי התושבים ומרכזי הבילוי והקניות בעיר, ויקיימו הדרכות בנושא התגוננות והתנהגות בשעת חירום; מתנדבי מגן דוד אדום יבצעו הדרכות עזרה ראשונה והדרכות לביצוע החייאה; אנשי אגף החירום של החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי יבצעו בדיקה של מקלטים בבניינים משותפים; וכן, ישפצו יחד עם מתנדבים ואנשי פיקוד העורף מספר מקלטים ברחבי העיר באותם מקומות שנמצאו מתאימים לכך.

נזכיר, כי בכל שנה נערך שבוע 360 בעיר אחרת, והפעם החליטו בפיקוד העורף לקיים אותו בראשון לציון.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “סבבי הלחימה האחרונים, ובראשם ‘מגן וחץ’, לימדו אותנו עד כמה חשוב להיות מתורגלים. אנחנו מייחסים חשיבות רבה לנושא החירום, מבצעים תרגולים לאורך כל השנה, וערוכים לכל מצב – הן בימי שגרה והן בשעת חירום – על מנת לספק לתושבים שלנו את ההגנה הגבוהה והטובה ביותר. אני מזמין את כולם לקחת חלק באירועים, ובכללם אירוע השיא בהפנינג שמיועד כלל התושבות והתושבים, שנועדו לשפר את רמת המוכנות האישית של כל תושב. רק כך נוכל להיערך לתרחיש אמת ולהציל חיים”.

השארת תגובה