התערוכה המיוחדת שאתם חייבים לראות בראשון לציון

היום באירוע חגיגי במוזיאון יעקב אגם בראשון לציון, נפתחה תערוכת “ומה אם” של בוגרי בית הספר לעיצוב וחדשנות במסלול האקדמי המכללה למינהל. 

תערוכת הגמר  של בוגרי ובגרות המסלולים  לתקשורת חזותית במרחב ועיצוב פנים עוסקת השנה בשאלה “ומה אם?”. במהלך השנה התמודדו הסטודנטים והסטודנטיות עם שאלת  מפתח  מורכבת בעולם העיצוב המאפשרת שאלות פתוחות, פרובוקטיביות ומעוררות מחשבה, אותן הסטודנטים והסטודנטיות ביקשו לבחון דרך כלים עיצוביים.

 התערוכה מוצגת כשיתוף פעולה במוזאון יעקב אגם שיזם דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות, ד”ר גווין סאס,  ובהנחיה וליווי של  ראשת התוכנית לתקשורת חזותית במרחב מיכל קסטיאל, ראשת התוכנית לעיצוב פנים שרה רופמן, האוצרת והאדריכלית דנה גורדון, מנהלת הפרויקטים והמפיקה סיגל טרבלסי, המעצבת אילור טפר קירשנר, המעצבת שרון רהב, המעצב מיכאל ששון המעצב אביחי חיים, המעצב נדב שטריימר, המעצבת הילה נבו, האדריכלית טל דותן, המעצבת ירדן ויצמן, המעצבת הילה בן יונה, המעצבת מור גרוסי-מקירי, האדריכל אלון ראודור, האדריכלית מעיין דורי, המעצב עמית סיסו בטרני, ומעצבי התערוכה: המעצבת סהר חיון והמעצב ליאור גיאת.

בתערוכה  אנו נחשפים לתפקידם כסטודנטים וסטודנטיות לעיצוב אינו בהכרח להציע פתרונות אלא להציף נושאים לדיון דרך האקט העיצובי ולהשאיר את השאלה מהדהדת באוויר ולהציץ לעולמות אפשריים.

 המרחב האקדמי מונע על ידי חדשנות ודמיון, השאלה “ומה אם?” משמשת כקטליזטור רב עוצמה לחקירה ולרעיונות פורצי דרך. “ומה אם?” מעצימה את הסטודנטים והסטודנטיות לשחרר את הפוטנציאל היצירתי שלהם, לטפח רוח של חדשנות ושינוי ולתכנן כל דבר העולה על הדימיון.

היצירתיות האנושית נותרה ייחודית ומקיפה מגוון רחב של גורמים קוגניטיביים ורגשיים מורכבים שעדיין לא מובנים במלואם ועדיין לא משוכפלים על ידי מערכות בינה מלאכותית שהפכו אחרונה לנחלת הכלל. “מה אם?” היא  בדיוק מסוג השאלות המעודדות את השריר הייחודי לבני אדם שנקרא יצירתיות.

 תערוכת הגמר מתקיימת השנה ב”מוזאון אגם” שבעיר ראשון לציון, שיתוף פעולה בין שני מוסדות חשובים בעיר ראשון לציון.

 המוזאון הוא שכן פיזי ותרבותי של המסלול האקדמי, המכללה למנהל והחיבור ושיתוף הפעולה עם המוזיאון הוא אך טבעי. יצירתו הקינטית של יעקב אגם, עומדת בחזית תחום האמנות הקינטית.  

באמצעות אשליות אופטיות, אינטראקטיביות וחוויות טרנספורמטיביות, אגם דוחק בנו להטיל ספק בתפיסת המציאות שלנו. על ידי חקירת יצירותיו, הצופים יוצאים למסע מאתגר חושים, ומזמין אותם לתהות “ומה אם?” ניתן לראות ולפרש את העולם שלנו דרך נקודות מבט מרובות ומשתנות. 

בית הספר מוקיר תודה לגברת רותי מקבי, מנהלת מוזיאון אגם ולצוות המוזיאון שסייע רבות לתערוכה.

ד”ר גוין סאס, דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות במסלול האקדמי המכללה למינהל:

אחרי תערוכה במוזיאון ישראל, בית הספר לעיצוב וחדשנות חובר למוזיאון אגם. 

במרחבי המוזיאון יוצגו עבודות של סטודנטים לשנה ד’ לצד עבודות של האמן הבינלאומי יעקב אגם. השנה בחרנו בנושא “מה אם?” אחת השאלות המסקרנות ביותר. “מה אם?”  היא שאלה חשובה בעולמות העיצוב מכיוון שהיא מעודדת חקר, פתרון בעיות, חדשנות, ריכוז, פריצת גבולות, ציפייה לצרכים עתידיים ושיפור מתמיד. 

מה אם? מעודד מעצבים לחשוב בצורה יצירתית, לאתגר הנחות יסוד ולחזות אפשרויות חדשות שיכולות להוביל לפתרונות עיצוב בעלי השפעה ושינויים לבני אדם ולמרחב, מכאן מה שנותר לכל המבקרים בתערוכה זה לגלוש למחוזות שונים ולשאול מה אם?.

בית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל, הוא מהראשונים שהוקמו בארץ לפני כ-27 שנים. הוא מציע תואר ראשון עם התמחות בעיצוב פנים, ותואר ראשון בעיצוב פנים התמחות בתקשורת חזותית במרחב רוב בוגרי ובוגרות בית הספר משתלבות  בתעשייה בארץ ובחו”ל, והופכות  למעצבות  ומנהלות  המשנות ומתקנות את העולם.

תערוכת הגמר “What if??” תתקיים במוזיאון אגם, מיש”ר 1, ראשון לציון 

התערוכה תיפתח לקהל הרחב בתאריך ה-03/08/2023 ותינעל ב-14/8/2023.

ימי ושעות פעילות המוזיאון:

יום א- סגור, ב’-ה- 10:00-16:00, ו’-ש’- 10:00-14:30

נועה וול, סטודנטית לתקשורת חזותית במרחב

מה אם ההתחממות הגלובלית תגבר עלינו?

יעל מינדי שיוביץ, סטודנטית לתקשורת חזותית במרחב,  מה אם חפצים היו מיוצגים?

שירה הריסון, סטודנטית לעיצוב פנים, מה אם היינו בו זמניים?

גאיה ברק, סטודנטית לתקשורת חזותית במרחב, המותג  MUN מציע צורת הזנה חדשה וייחודית בשילוב עם חלל חברתי ייעודי

רביד סגל, המחלקה לעיצוב פנים, מה אם העולם היה עגול? 

טל מזרחי, המחלקה לתקשורת חזותית במרחב, . One and Only הוא מותג סופרמרקטים, המגלם את תמצית המינימליזם.

השארת תגובה