מדהים! הבינה המלאכותית קבעה את שם סיעתה של המשנה לראש העיר ראשון לציון ד”ר הדס מלכה הכהן שהחלה השבוע את מסע הבחירות שלה

ד”ר הדס מלכה הכהן, נושא הנגישות קרוב לליבה. צילום:פרטי.

שם הסיעה החדשה של ד”ר הדס מלכה הכהן שנבחר על ידי הבינה מלאכותית ,ששיכללה את עשייתה של חברת המועצה והגיעה לתוצאה זו ובשמה החדש: “עשייה ללא הפסקה” , הדס הכהן שהיא גם ראש הסיעה מספרת לנו על עשייתה בחמש שנים האחרונות, עשייתה גדולה ומתמקדת בנושאים: חינוך מיוחד,ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים ,נגישות עירונית ולמעשה היחידה שמטפלת באוכלוסיות אלו ובטיפול אישי.

פעילויות רבות ומגוונות, הדס הכהן. צילום: פרטי.

מי שלא מכיר, בבקשה: “שמי הדס-מלכה הכהן, אני דוקטור לחינוך, המשנה לראש העיר ראשון לציון, מחזיקת תיק נגישות עירונית, יו”ר ועדת ארנונה, יו”ר ועדת נגישות, יו”ר ועדת צרכים מיוחדים, חברה בוועדות: מעמד האישה, זכויות הילד, סמים ואלכוהול ושובר גלים. מייסדת יוזמת ויו”ר “פורום משלבים כוחות” – פורום ארצי של חברי מועצה ופעילים חברתיים למען אנשים עם צרכים מיוחדים.

פרוייקטים רבים עם ד”ר הדס מלכה הכהן חברת מועצת העיר ראשון לציון. צילום: פרטי.

בתפקידיי הציבוריים הנוספים אני משמשת כנשיאת “לשכת הנשים בנימין דה-רוטשילד” בני ברית ראשל”צ ומייצגת את “בני ברית ישראל” ב”בני ברית העולמית”, נשיאת עמותת “עילי כדורגל לילדים עם צרכים מיוחדים” ונציגה אקדמית ב”פורום חיים משותפים” במכון מופת. בנוסף, מתנדבת מתוך יוזמה אישית כ-27 שנים למען נשות קהילת “קריית גנים” במפגשי לימוד פרשת שבוע, מסיבות ראשי חודשים ומנהלת פורום “נשים מטיילות” לקירוב לבבות, סובלנות וחברה טובה יותר וערכית יותר!. את כל תפקידיי הציבוריים ביצעתי ועדיין מבצעת בהתנדבות מלאה.

פרוייקטים רבים עם ד”ר הדס מלכה הכהן חברת מועצת העיר ראשון לציון. צילום: פרטי.

במקצועי אני מרצה ומכשירה מורים להוראה בחינוך המיוחד במכללה לחינוך ועובדת מטה משרד החינוך במתן ייעוציים לבניית קורסים מקוונים. המומחיות שלי היא חינוך מיוחד פדגוגיה וטכנופדגוגיה. עד לפני שעברתי לעבודת מטה משרד החינוך, עסקתי 8 שנים בשילוב מורים בני הקהילה האתיופית במערכת החינוך, במטרה להבטיח להם בטחון כלכלי ותעסוקתי וכחלק מהמשימה הלאומית של מדינת ישראל.

פרוייקטים רבים עם ד”ר הדס מלכה הכהן חברת מועצת העיר ראשון לציון. צילום: פרטי.

כפעילה חברתית החל מגיל 10, במהלך השנים פעלתי וממשיכה לפעול למען מעוטי יכולת, נוער בסיכון, ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, נשים, אזרחים ותיקים, הסברה נגד אלימות ברשת ובאמצעים אלקטרונים, סביבה ירוקה, זהות יהודית, מורשת ישראל וחיים משותפים. בעבר כיהנתי כסגנית יו”ר נשות בני ברית ישראל ,ובעיר ראשל”צ הייתי ממקימות “פורום נשים דת ומסורת” ואחראית תרבות ו”פורום נשים בטכנולוגיות” לצמצום פערים דיגיטליים בקרב נשים.

פרוייקטים רבים עם ד”ר הדס מלכה הכהן חברת מועצת העיר ראשון לציון. צילום: פרטי.

התפיסה שלי הומניסטית-חברתית שוויונית. במסגרת כהונתי כחברת מועצה קיימתי לשכה פתוחה, סיפקתי מענים לקשיים ומצוקות ונלחמתי על זכויות של התושבים במגוון נושאים ובעיקר משפחות לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים (בנושאים: הסעות, השמות, שילוב, סייעות, תעסוקה, הסברה ועוד), הנחות בארנונה לזכאים ושמירה על זכויותיהם, זכויות ושירותי חינוך, דת ותרבות לציבור הדתי והתורני, נגישות מבנים ותשתיות של מוסדות תרבות, מתנסים, אולמות ומגרשי ספורט, מעונות שיקום וניצולי שואה, מקלטים, טיפות חלב, בתי כנסת, חי כייף ועוד 54 הנגשות גני שעשועים מבחינת דרך, ריהוט ומתקני משחק. כל זאת לצד עבודה בנושאים העולים על סדר היום העירוני בישיבות הנהלה ומועצה (אזרחים ותיקים, מלגות לסטודנטים, נוער בסיכון, תמיכות למיעוטי יכולת, דיור בר השגה, “עיר חכמה” ועוד ).

פרוייקטים רבים עם ד”ר הדס מלכה הכהן חברת מועצת העיר ראשון לציון. צילום: פרטי.

בקדנציה הנוכחית הוכחתי עצמי כנציגת ציבור בעשייה יומיומית למען הציבור והישגים פורצי דרך ברמה ארצית כך שחברי מועצה ופעילים חברתיים מערים שונות הגיעו ללמוד וליישם בעירם.

פרוייקטים רבים עם ד”ר הדס מלכה הכהן חברת מועצת העיר ראשון לציון. צילום: פרטי.

אז מהם ההישגים שלי בבחינת פריצת דרך, בחמש השניםפ האחרונות?
 לראשונה ביוזמתי קם תיק חינוך מיוחד וקמה ועדת צרכים מיוחדים בעיר ראשון לציון ובחזקתי קם תיק נגישות עירונית.
 לראשונה שילוב ילדי חינוך מיוחד מכל המגזרים ללימודי חקלאות במכון וולקני.
 לראשונה מינוי אחראית נגישות להזמנת ציוד קצה והנגשות לילדי החינוך המיוחד.
 לראשונה הקמת קבוצת ספיישל אולימפיקס והפיכת העיר ראשון לציון למרכז תחרויות ארצי והשתתפות במשחקי העולם בברלין 2023.


 לראשונה מסלול נגיש למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחות עם עגלות באירועי ספורט וצעדות.
 לראשונה חוג “טניס לכולם” עבור ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים ואף השתתפות בתחרויות בינלאומית.
 לראשונה שילוב סטודנטים מגמת ספורט והתמחות בחינוך מיוחד מהמכללה לחינוך “גבעת וושינגטון” באירועי ספורט וסדנאות מוטוריקה גסה ועדינה להורים וילדים.
 לראשונה פתיחת “קבוצת לבב” להיכרויות והכנה לחיי עבודה וזוגיות עבור בוגרים בתפקוד גבוה.
 לראשונה קייטנות לילדים עם צרכים מיוחדים מכיתה ד ומעלה בליווי סייעות אישיות לילדים.
 לראשונה הנגשת שירות משפטי ויעוץ ללא תשלום למיצוי זכויות ורשלנות רפואית על ידי עורכת דין מומחית בתחום.
 לראשונה שילוב נכת גפיים תחתונות ועליונות ואפרקסיה מולדת (אובדן היכולת לדבר), ובוגרות עם צרכים מיוחדים לשירות לאומי בעירייה.
 לראשונה מדורות נגישות עבור מתניידים על כיסאות גלגלים, הליכונים ועגלות ילדים.
 לראשונה חשיפה ועידוד להשתתפות בקמפוס אילן און ליין- האוניברסיטה התרבותית הראשונה.
 לראשונה ייצוג העיר ראשון לציון בוועידת נגישות בינלאומית בסימן עתיד הנגישות | ספטמבר 2022.
 הגדלת היקף השתתפות תלמידי חינוך מיוחד בפרויקט הכנה לצה”ל – “גדולים במדים” ופרויקט שילוב בוגרים בתפקוד גבוה ביחידה 8200 .
 יזום והפקה אירועים חברתיים ראשוניים פורצי דרך לקידום, הכלה, שיוון וצדק חברתי בסימן שילוב ובמטרה לשבור סטיגמות ודעות קדומות: “יחד לב אל לב”, “באנו חושך לגרש”, “יש לי חבר/ה מיוחד/ת”, “שנהיה – יום מודעות בינלאומי לזכויות של אנשים עם צרכים מיוחדים” , “טורניר כדורגל לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים”, הפנינג חגים בסימן שילוב “כוכבים בתנועה”- ריקודי עם לילדים עם או בלי כסאות גלגלים, שילוב בוצ’ה- ענף ספורט למיוחדים באירוע ספורט משולב, הופעות אומנים עם מוגבלות, והרצאות נשים עם מוגבלות ממבט מגדרי בשיתוף עם המשרד לקידום מעמד האישה.
 לראשונה התקנת טכנולוגיה לניווט במרחב עבור עיוורים, דימנצים, מוגבלים שכלית התפתחותית ואוכלוסיות עם קשיים בהתמצאות במרחב. בנוסף, בימים אלו מוזמנת התקנה רשת להנגשה קולית בהתאמה אישית של עוצמת הקול לכבדי שמיעה והסובלים מירידה בשמיעה ושירות כתוביות בהרצאות והצגות תיאטרון.
 לראשונה הנגשה של גני שעשועים, מוסדות, טיפות חלב, בתי כנסת, אולמות ומגרשי ספורט, מקלטים, חוף הים (בתהליך הנגשה ויונגש במלואו), סימון מקומות חנייה לאימהות ואבות בשנה הראשונה (חניות אדומות) וחניות לגיל הזהב (חניות כתומות) ועוד.
 יצירת שיתופי פעולה עם גורמים בתוך הרשות ומחוץ לרשות וייזום השתתפות ילדי גנים מיוחדים, תלמידים רגילים ומיוחדים ובוגרים מהוסטלים באירועי תרבות וחינוך, הסברה לתלמידים ומורים על נגישות ואוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ואף עיצוב גנים וריהוט גן וסביבה בשיתוף נוער מתנדב שוחר אומנות.
 יצירת שיתופי פעולה והזמנה לפעילויות חינוך ושילוב עם גנים ובתי ספר יסודיים ועל יסודיים רגילים ומיוחדים, כיתות קטנות וזרמים שונים ביניהם “אולפנא עלמא” על שם מיכל קלדרון, מקיף ב “אוריה”, “רזאל”.
 מתן מענים בתקופת קורונה: ייזום והפעלת פרויקט – “יחד נעבור את זה” – תמיכה לבני נוער וסיוע במידע והעשרת ידע עולם והתמודדות במצבי לחץ בשיתוף מומחים בתחומים שונים: פסיכותרפיסטית, סופרת ילדים, מנתח התנהגות, מאמן כושר, מטפלת באומנות ועוד, שירות פטור מתור בהמתנה לבדיקת קורונה עבור משפחות מיוחדות, ייזום תרומת טבלטים מ”יד לילד המיוחד” עבור משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים מרובות ילדים וילדי הוסטלים בעירנו.

פרוייקטים רבים עם ד”ר הדס מלכה הכהן חברת מועצת העיר ראשון לציון. צילום: פרטי.

כאמור המדובר ביוזמות ראשוניות פורצות דרך שקידמתי בעירנו וכל זאת בנוסף לקידום נושאים החשובים לתושבים ומדיניות לשכה פתוחה מסביב לשעון. אני פתוחה ושמחה לעודד את הציבור לגילוי יוזמות, הבעת עמדות והתייעצות בנוגע להחלטות משמעותיות.

פרוייקטים רבים עם ד”ר הדס מלכה הכהן חברת מועצת העיר ראשון לציון. צילום: פרטי.

קידום שיוון וצדק חברתי, זכויות של התושבים וקבוצות מוחלשות, קידום שיווין מגדרי ומגזרי, קידום חיים משותפים וכבוד לאורח החיים של האחר ושירותים להם הוא נזקק, פיתוח מגוון שירותי פנאי ותרבות, התחדשות עירונית, הגדלת היצע דירות המגורים, עיר ירוקה, שיפור תשתיות ושירותי תחבורה נגישים ותדמית העיר הם נר לרגליי בעבודתי הציבורית למענכם ובכלל.
הרעיונות שלכםן לשיפור הן ההחלטות שלי לביצוע ולצד זה אני חדורת מוטיבציה לקידומם. הוכחתי את מסירותי ונאמנותי כנציגת ציבור ואוכיח גם בקדנציה הבאה בזכות הפתק שלכם בבחירה בי”.

פרוייקטים רבים עם ד”ר הדס מלכה הכהן חברת מועצת העיר ראשון לציון. צילום: פרטי.

נגישה בשבילכם.ן ולמענכם.ן בכל דבר ועניין החשוב לציבור, ד”ר הדס-מלכה הכהן.
054-2900898 | hacohenh@rishonlezion.muni.il

פרוייקטים רבים עם ד”ר הדס מלכה הכהן חברת מועצת העיר ראשון לציון. צילום: פרטי.

תגובה אחת

  1. אתי אודי הגב

    ד”ר הדס הכהן היא מלאך עם שני רגליים על הקרקע.היא אישיות מיוחדת עם נתינה ענקית לזולת.הי פוטרת בעיות במיידי ובכל נושא שפונים אליה. היא חייבת להציג אותנו למען תושבי ראשון לציון.

השארת תגובה