אותרו חזיזים, נפצים ואקדחי צעצוע המופעלים ע”י בני נוער בראשון לציון

החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון החלה בפעילות מסיבית לאיתור חזיזים ונפצים המופעלים על ידי בני נוער באזורים שונים בעיר.

קרדיט: החברה לביטחון ראשון לציון

בחברה לביטחון ראשון לציון מספרים כי בימים האחרונים ארעו אירועים כי רעש חזיזים יצר פאניקה. ורק בדרך נס האירועים לא הסתיימו באסון.

״מדינת ישראל נמצאת במצב מלחמה. הציבור דרוך מאוד. חיילים חמושים בכלי נשק מגיעים לחופשות בבית, אזרחים רבים מסתובבים עם אקדחים. מרגע שנשמעים הדי פיצוצי חזיזים או נפצים הדבר גורם לרבים לדריכות וחלקם סבור כי מדובר באירוע ירי. החשש שלנו שנושא נשק יפרש את האירוע כפיגוע ויפעל לבצע ירי״- אומרים בחברה העירונית לביטחון ראשון לציון.

רק אתמול התרחשו מספר אירועים שבאחד מהם הושלכו נפצים בשכונת מגורים מה שהוביל לדריכות של עשרות מתושבי השכונה שבה נשמעו הפיצוצים, אשר מיהרו להתקשר למוקדי החירום ולדווח על חשש לאירוע ביטחוני.

בכל שנה בתקופה של סוף חודש דצמבר ולקראת אירועי תחילת השנה האזרחית ועד חג הפורים משווקים באופן פיראטי נפצים וחזיזים לצעירים ובני נוער. מדובר במוצרי פירוטכניקה האסורים לשיווק ושימוש ועל פי תקנות הם מוגדרים כחומרי נפץ.

גם בימי שיגרה קולות הנפץ של הנפצים והחזיזים פוגעת באיכות החיים של כלל הציבור בדגש על אוכלוסיית פגועי נפש ובראשם נכי צה״ל ופעולות איבה, אשר סובלים מפוסט טראומה. קולות הנפץ מעוררים את התפרצות פגיעת הדחק שלהם. אבל לא רק הם גם אוכלוסיית ילדים קטנים ואוכלוסיית המבוגרים מדווחים על בהלה וחרדה בעקבות החשיפה לקולות נפץ החזיזים והנפצים. מי שעוד סובל מכך הם חיות הבית שמפתחים אף הם תגובות חרדה.

קרדיט: החברה לביטחון ראשון לציון

השנה המצב מורכב הרבה יותר. המדינה נמצאת במצב מלחמה כשהעורף הוא חלק מהחזית. אירועי 7 באוקטובר עדיין מהדהדים בחשש בקרב האוכלוסיה ולצערנו רבים מחיילים ואזרחים שנחשפו לקרבות ולאירועים סובלים מתסמיני דחק. ורעש הנפצים מחריף את מצבם.

״ הציבור דרוך. הפחד שלנו שמשחק בנפצים יוביל לאירוע שבו אזרח או חייל חמוש יפרש את הסיטואציה כאיום וישתמש בכלי נשק כלפי נער או עובר אורח״- אומרים בחברה העירונית לביטחון.

החברה החליטו להגביר את הפעילות כנגד משליכי נפצים וחזיזים וכן כנגד המפיצים. עוד הוחלט להחמיר את האכיפה כנגד משווקי אקדחים הנראים בחזותם כאקדחים אמיתים מחשש כי משחק של בני נוער עם אקדחים כאלה עשוי להוביל לפאניקה ואף לאירוע בו נושא נשק יפרש את הסיטואציה כאיום ויבצע ירי לעבר המחזיק באקדח הצעצוע.

השארת תגובה