בשורה משמחת בנושא הפרות בטיחות באתרי הבנייה בראשון לציון

המוסד לבטיחות וגיהות.

אולי בעקבות מלחמת חרבות ברזל, או כי משגיחים יותר,העובדות: יש ירידה בהפרות הבטיחות באתרי הבניה בעיר ראשל”צ וזה משמח.

המוסד לבטיחות וגיהות.

ע”פ הדו”ח השנתי של המוקד הלאומי ‘קו החיים’ של המוס”ל לשנת 2023, חלה ירידה בכמות הדיווחים על הפרות בטיחות באתרי הבנייה, ככל הנראה בהשפעת מלחמת חרבות ברזל. היעדר ציוד מגן, פיגומים לא בטיחותיים, עבודה לא בטיחות בגובה ו-22 אתרים המבצעים עבודות בנייה ללא מנהל עבודה באתר. כ-79 סיכונים זוהו ע”י תושבי העיר ודווחו למוקד קו החיים בראשל”צ לעומת 127 בשנת 2022. צפו בדו”ח המלא
בזמן שראשי הערים נערכים לבחירות לרשויות המקומיות, השבוע פרסם המוסד לבטיחות ולגיהות דו”ח מיוחד המסכם את מעורבות התושבים לזהות סיכונים ולדווח עליהם ב-7 הערים המובילות בשנת 2023. מנכ”ל המוס”ל ד”ר מיקי וינקלר קרא לראשי הערים לקחת חלק במאבק בתאונות העבודה באתרי הבנייה בישראל ולעודד את התושבים לזהות ולדווח על סיכונים באתרי הבנייה למוקד הלאומי ‘קו החיים’ בכדי למנוע את הנפגעים ותאונת העבודה הבאה.

המוסד לבטיחות וגיהות.

המוקד הלאומי ‘קו החיים’ מאפשר לכל אזרח שמזהה סיכון באתר הבנייה ללא ידע מקצועי לפתוח דיווח במרושתת או בנייד. המדווח למוקד יכול לבחור לדווח באופן אנונימי או להזדהות בפרטיו, לרוב המדווחים מצרפים תמונה או בסרטון לתיעוד של הסיכון. המוקד מפנה אל כל דיווח את מדריכי המוסד לבטיחות ולגיהות שמגיעים למקום הדיווח לצורך ביצוע אבחון סיכונים והדרכת המנהל במקום בדרכי פעולה למזעור הסיכונים ושיפור תנאי הבטיחות במקום –במידת הצורך, כאשר אין במקום בעל תפקיד ניהולי או שהמנהל במקום מסרב לשתף פעולה המוקד מעביר את הדיווח להמשך טיפול של מפקחי העבודה של מינהל הבטיחות שבמשרד העבודה האחראי על אכיפת דרישות החוק בכלל נושאי הבטיחות בעבודה.

המוסד לבטיחות וגיהות.

תל אביב שוב בראש רשימת הערים בהם קיימת המודעות הגבוהה ביותר בקרב הציבור להצלת חיים ודיווח על סיכונים בענף הבנייה כשבשנת 2023 התקבלו כ-294 דיווחים בשנת 2023 לעומת 387 בשנת 2022, בירושלים התקבלו כ-189 לעומת כ-253 ב-2022, בבני ברק התקבלו 85 דיווחים לעומת 114 דיווחים בשנת 2022. ברמת-גן התקבלו 79 דיווחים לעומת 137 בשנת 2022. בראשל”צ התקבלו 79 דיווחים גם כן במקום 127 בשנת 2022. בחיפה התקבלו 72 דיווחים במקום 110 בשנת 2022

בראשל”צ התקבלו 22 דיווחים על מחסור במנהל עבודה באתר הבניה, 22 דיווחים התקבלו גם על מחסור בציוד אישי, 17 דיווחים התקבלו על פיגומים לא תקינים באתר הבניה, 13 דיווחים התקבלו על עבודה לא תקינה בסולמות בגובה. 9 דיווחים התקבלו על היעדר גידור ושילוט תקינים באתר הבניה, 5 דיווחים על בורות ומדרכות מסוכנים באתרי הבניה.

מנכ”ל המוס”ל, ד”ר מיקי וינקלר: “שנת 2023 היא שנה מאתגרת במיוחד עבור הקבלנים והעובדים באתרי בנייה וחשוב שנשמור על בטיחות העובדים גם בזמן מלחמה. מדריכי המוס”ל פועלים ברחבי ישראל לסייע למנהלים. רק עמידה איתנה מול העובדים והקפדה על הנחיות הבטיחות, תוכל להציל את חייהם. הרשויות המקומיות חייבות להיות שותפות מלאות במאבק שלנו בתאונות העבודה באתרי הבנייה. כולנו צריכים לפעול יחד במאבק להצלת חיים ומזעור הסיכונים והפגיעה בציבור הרחב סביב אתרי הבנייה”.

השארת תגובה