מלחמת ״חרבות ברזל״ היום ה-89 – באגף החירום של ראשון לציון פתחו בסדרת תרגילים

צילום: עיריית ראשון לציון

מלחמת ״חרבות ברזל״ היום ה-89. אגף החירום בעיריית ראשון לציון פתח היום בסדרת תרגילים כדי לשמור על רמת דריכות מבצעית והגברת המכונות לתרחישי חירום

מאז השביעי לאוקטובר פועלים צוותי החירום של עיריית ראשון לציון והחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי, סביב לשעון כדי לקיים שגרת חירום ומתן מענה לאירועים השונים בשל הלחימה.

צילום: עיריית ראשון לציון

היום, משעות הבוקר הוזעקו כל צוותי ששת יחידות ״סער״ של אגף החירום בעיריית ראשון לציון, לשכונת נרקסים במזרח העיר.
מדובר בצוותים של עובדי ועובדות עירייה, שמוצבים בחירום ביחידות סער שתפקידן לחלץ לכודים מאתרי הרס.

הצוותים פעלו בשטח שבעבר היה מחנה צרפין והוכשר בו אתר הרס לצורך תירגול תרחיש חילוץ נפגעים מתוך הריסות. יחד עם אנשי פיקוד העורף, ביצעו צוותי הסער העירוני פעולות איתור וחילוץ לכודים מתוך אתרי ההרס.

צילום: עיריית ראשון לציון

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, שהורה על המשך קיום התרגילים אמר: ״גם בימי שגרה, המשכנו לקיים את התרגילים הללו ואת שימור הכשירות של היחידות העירוניות שפועלות בחירום. אנחנו עודנו בתוך מלחמה, והכשירות המבצעית הזו הוכיחה את עצמה והיחידות מתורגלות ויודעות את תפקידן. גם בזמן מלחמה ובכל רגע שניתן, נמשיך לתרגל את הצוותים שלנו לכל מצב שלא יהיה. לא נישאר שאננים ונישאר בכוננות שיא בכל רגע נתון״.

צילום: עיריית ראשון לציון

ראש אגף חירום בעירייה, אילן טביב, אמר כי ״עיריית ראשון לציון פועלת ברציפות בשגרת חירום מאז תחילת המלחמה כאשר בכל יום מבוצעות פעולות לשיפור וחיזוק המוכנות של כלל הגופים העירוניים״.

צילום: עיריית ראשון לציון

מנכ״ל החברה לביטחון וסדר ציבורי מוטי נחמני אשר צפה וביקר בתרגיל אמר: ״ התרגול היום נועד להגביר את המוכנות והמקצועיות של צוותי החילוץ העירונים״
במהלך הימים הקרובים, על פי הנחיית ראש העירייה רז קינסטליך יבוצעו תרגילים נוספים של כלל זרעית העירייה כדי להעמיד את העיר ראשון לציון במוכנות לכלל תרחישי החירום. בין היתר מתכוונים בעירייה לתרגל את מערך מיכון המוני, הפעלת מרכזי קליטה עירוניים, את רובעי ההפעלה, וכן את מטות החירום והשליטה העירוניים.

צילום: עיריית ראשון לציון

השארת תגובה