השבוע התקיים במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא יום מחקר בו הוצגו עבודות המחקר המצטיינות של רופאי מכון הגסטרו

צילום: שמיר אסף הרופא.

השבוע נערך במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא יום מחקר ע”ש זיגי גונצ’רובסקי ז”ל, בו הוצגו עבודות המחקר המצטיינות של רופאי מכון הגסטרו בשנה האחרונה

עבודות אלו זכו למלגות ע”ש זיגי שיבטיחו את המשך הפעילות המחקרית של המכון בעתיד לבוא. השנה זכו בפרסים פרופ’ אפרת ברוידא עם מחקר שנועד לבדוק את גורמי הסיכון לכבד שומני אצל ילדים רזים, דר’ אנטון ברמונט שבודק את המיקרוביום בשקדים של חולים במחלת קרוהן והאם יש קשר בין המיקרוביום בשקד למחלת קרוהן בכלל או לחומרת מחלת הקרוהן בפרט. הצעת המחקר שזכתה במקום הראשון היתה של פרופ’ אילן יונגסטר שתבדוק את הקשר בין דיאטת סיבים לבין שינוי המיקרוביום במעי ע”י אצטליציה של חלבונים. הפרסים הוענקו ע”י מנהלת המרכז הרפואי דר’ אסנת לבציון קורח, מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד פרופ’ חיים שירין ובני משפחתו של זיגי, רעייתו נירה והבנות דנה ושרון. (בתמונה)

משפחת גונצ’רובסקי נקשרה למכון לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד בשמיר מזה שנים רבות. הודות לתרומתם הנדיבה, המכון לגסטרו בשמיר נחשב למוביל בתחומו בישראל עם צוות עובדים מקצועי וציוד רפואי חדיש מהמתקדמים בעולם.

משפחתו של זיגי ז”ל – ממשיכה את דרכו ותורמת למכון הגסטרואנטרולוגיה לטובת קידום מחקרים מובילים בתחום ושאיפה למצוינות בקרב כל עובדי המכון בשמיר.

ד”ר אסנת לב ציון קורח, מנהלת המרכז הרפואי ברכה את הבאים : “יש לנו בשמיר צוות מכון גסטרו נפלא ומוביל במקצועיות ובאנושיות בראשות פרופ’ חיים שירין. הקשר החם רב השנים עם משפחת גונצ’רובסקי נותן לרופאים שלנו את היכולת להרחיב אופקים ולהתעמק במחקרים חשובים בנוסף לפעילות הקלינית השוטפת. אני מודה לנירה, שרון ודנה על הקשר החם, המחויבות וההירתמות לטובת יום מחקר חשוב זה ולקידום מכון הגסטרו שלנו בשמיר, גם בימים קשים אלו”.

פרופ’ חיים שירין מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד בשמיר ציין את החשיבות בעצם קיום יום המחקר המוקדש כולו לטובת המחקר הקליני והבסיסי שמהווים חלק בלתי נפרד וחשוב ביצירת מכון שנותן שירותי רפואה ברמה הגבוהה ביותר.

פרופ’ שירין ברך את משתתפי הכנס והזוכים בפרסים וכן הודה למשפחת גונצ’רובסקי על השותפות רבת השנים עם המכון בשמיר והדגיש עד כמה חשוב שנמשיך בימים קשים אלו שעוברים על ארצנו, להיות זמינים למטופלינו ולתת להם את הטיפול המיטבי. לבסוף הוא הביע תקווה כי ביום המחקר הבא, ינשבו רוחות של שלום ותקווה בארץ ונוכל לשוב ולהתרכז בבריאות, במצוינות ובמחקרים חדשים פורצי דרך.

השארת תגובה