יש על מי לסמוך! ראשון לציון ערוכה למזג האוויר הסוער

לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי בימים הקרובים, השלימה עיריית ראשון לציון את ההיערכות ותגברה את הכוחות ואת התחזוקה בשטח.

כך, החל משעות הערב היום יתוגברו כלל המערכים של החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי. ניידות החברה לביטחון צוידו בציוד הצלה וחילוץ, והן יוצבו באזורים שבהם קיים חשש להצפות. הפקחים ערוכים להעניק מענה מהיר בכל מקרה של חילוץ, הצפות, חסימות כבישים ועוד.

בחברה לביטחון וסדר ציבורי קראו לציבור שלא להיכנס עם כלי רכב לתוך שלוליות בכביש ולהימנע מלנוע בכבישים מוצפים. כמו כן, יש להישמע להנחיות הגורמים המוסמכים בשטח ולדווח למוקד העירוני 106 בכל מקרה של תקלה, סכנה או מפגע בדרך”.

גם בחברת המים והביוב העירונית, “מניב ראשון”, נערכו כמדי שנה לחורף מבעוד מועד, כאשר כבר בחודש יולי החלה שטיפת קולטנים. בעיר ראשון לציון יותר מ-15,000 קולטנים הפזורים לאורך 300 ק”מ צנרת ניקוז. על מנת לנקות אותם באופן מיטבי, מפעילה ״מניב” רובוט חדשני הנכנס לקווי הניקוז הגדולים, סורק ומצלם אותם ומוודא שהם תקינים.

במהלך החודשים האחרונים ביצעה מחלקת התפעול שטיפה וצילום של כ-4,000 מטרים של קווי ניקוז, לצד שטיפות ממוקדות לקווים ולקולטנים על פי תוכנית סדורה.

במהלך סוף השבוע האחרון אף נעשה שימוש מוצלח ראשון במשאבת מים מיוחדת שנרכשה על מנת להקל על שאיבת מי גשמים בעת מזג אוויר סוער.

בנוסף, מוקד 106 יתוגבר במוקדנים כדי לתת מענה מיידי לאירועים; ובמינהל איכות הסביבה ערוכים לכל תרחיש דוגמת קריסות עצים, זאת במקביל לביצוע פעילות מניעתית של ניקוי קולטנים שבוצעה בשבוע האחרון.

השארת תגובה