הישג היסטורי למרצ בראשון לציון – הכי הרבה קולות שהמפלגה קיבלה אי פעם. פי ארבע אחוזים ממה שקיבלה בבחירות לכנסת

אילנית הרוש הישג היסטורי. צילום: מרצ ראשל”צ.

בכל קלפי המפלגה הגדילה את כוחה באופן משמעותי אל מול הבחירות הקודמות ואף כמעט והכפילה את מספר הקולות, על אף הירידה באחוזי ההצבעה

אילנית הרוש מממשת את הזכות הדמוקרטית לבחור. צילום: מרצ ראשל”צ.

סיפור הבחירות בראשון לציון היה מעניין במיוחד, אילנית הרוש העומדת בראשות מפלגת מרצ החליטה בתחילת הדרך לעשות הכל על מנת לאחד את כל הכוחות הליברלים, היא התאחדה עם המפלגה הירוקה בראשון לציון והכריזה על רשימתה כרשימה הכי ליברלית במירוץ בעיר. את המיתוג והקמפיין הובילו משרד WBN של הקמפיינר אלעד וולף שהוביל אסטרטגיה המתמקדת בבעיות בתחום הדת והמדינה בעיר ראשון לציון והתחייבות לתחבורה בשבת.

בתקציב נמוך להצלחה . צילום: מרצ ראשל”צ.

ההתמקדות ברצון לליברליזם, בשמירה על ראשון לציון חופשית, עם תחבורה ציבורית בשבת, כזו שלא מאפשרת כפייה דתית בשטחה הייתה אבן יסוד בקמפיין ובהבטחות הבחירות של מפלגת מרצ הירוקה. הרוש מיצבה את עצמה כשחקנית היחידה המבטיחה ליברליזם אמיתי, בלי סטיות ומשחקים פוליטיים מאוסים – ככה היא סחפה אחריה את הציבור בראשון לציון.

התוצאות היו מדהימות: מרצ הירוקה בראשות אילנית הרוש השגיה בבחירות האחרונות 4147 קולות בעיר, הגדלת כוח משמעותית אל מול הבחירות המקומיות הקודמות. לשם השוואה מרצ הירוקה קיבלה יותר קולות בעיר ממפלגת העבודה ומפלגת מרצ בבחירות הארציות של שנת 2022. על אף שאחוז ההצבעה היה נמוך יותר. זאת התוצאה הגבוה ביותר שקיבלה מפלגת מרצ בראשון לציון מאז הקמתה לפני 30 שנה – בבחירות הארציות וגם בבחירות המוניציפליות. ההישג אף יותר משמעותי כשלוקחים בחשבון שבבחירות האחרונות אחוזי ההצבעה היו נמוכים בהרבה מאלה של הבחירות בעבר.

הבחירות בראשון לציון מלמדות שעם קמפיין קפדני ומדוייק, אפשר גם בתקציב נמוך משמעותית מהמתחרים להביא תוצאה מרשימה. כעת מתכוננת הרוש לייצר ברית ליברלית על מנת לפעול מתוך המועצה ולהוציא לפועל את ההבטחות שלה ממערכת הבחירות.

אילנית הרוש עם פעיליה . צילום: מרצ ראשל”צ.

השארת תגובה