רואים ירוק בעיר ! עיריית ראשון לציון יוצאת בפיילוט חדשני וראשון מסוגו בנושא העצים במרחב הציבורי

צילום: דוברות העירייה.

כל מה שרציתם לדעת על העץ ברחוב שלכם. עיריית ראשון לציון יוצאת בפיילוט חדשני וראשון מסוגו: שילוט מידעי על עצים במרחב הציבורי

צילום: דוברות העירייה.

עיריית ראשון לציון, באמצעות מינהל איכות הסביבה, משיקה פיילוט חדשני וראשון מסוגו בעיר – שילוט מידעי על עצים במרחב הציבורי.

במסגרת הפיילוט, שמתקיים בימים אלה בפארק החולות במערב העיר, הוצב שילוט מיוחד ליד כל עץ הכולל פירוט קצר בנוגע לשם העץ, סוג העץ, מקורו ומאפייניו הייחודיים. כל שלט מצויד בקוד QR שכאשר סורקים אותו מספק תיאור מורחב על העץ, כולל מידע על תפקידו באקולוגיה העירונית ותרומתו לסביבה.

צילום: דוברות העירייה.

הפרויקט החדש נולד בעקבות פניות של תושבים שהביעו אהבה והערכה לעצים שמשתלבים בנוף העירוני ותורמים למראה ירוק, להצללה איכותית ולמאבק בהתחממות הגלובלית.

מטרת הפיילוט היא לחבר בין התושבים לסביבה הירוקה שסביבם, להעלות את המודעות לחשיבות השימור והטיפוח של הטבע העירוני ולעודד שיח קהילתי סביב נושאי איכות הסביבה וההתחממות הגלובלית.

ראש העירייה, רז קינסטליך: ״היוזמה החדשה תשפר את החיבור שלנו עם הטבע העירוני ותעשיר את הידע שלנו על הסביבה שבה אנו חיים. עצים הם לא רק נכס נוף – הם מספקים צל, מנקים את האוויר, מסייעים בספיחת מים ומהווים בית גידול למגוון רחב של חיות. לכן יצאנו בפיילוט המיוחד הזה שהוא חלק מהמחויבות ומהחזון העירוני לפיתוח אחראי, לקיימות ולהגברת המודעות הסביבתית. אני מזמין את התושבים ללמוד על העצים שמקיפים אותנו ולתרום לשמירה על סביבתנו הטבעית למען הדורות הבאים”.

בתוך כך, משיקה עיריית ראשון לציון גם פרויקט מיוחד רחב היקף של סיקור של כ-130 אלף עצי העיר בתקציב של כ-3.5 מיליון שקל. במסגרת סקר העצים, תתבצע בחינה של כל עץ על פי קריטריונים מובנים, ולכל עץ יופק קוד QR עם תעודת הזהות שלו: פרטי העץ, גודל, גיזום נדרש, מיקום ועוד. ממצאי הסקר עתידים לסייע לאגרונומים העירוניים בגיבוש המלצות לגבי הטיפול בעצים.

במקביל, בוחנת העירייה את נושא הצללת העיר בעזרת עצים. כיום, נטועים ברחבי העיר כ-110,000 עצים ובמהלך ניתוח מצבם זוהה צורך בשדרוג תנאיהם, בשמירה עליהם מפני איומי פיתוח והתחדשות, וכן בהוספת עצים ובחידוש נטיעות.

בהקשר הזה, מתכננת העירייה לצאת לפיילוט באחת השכונות במערב העיר, שיעסוק בניתוח מצב העצים בתחום השטח הנבחן ובניסיונות לשדרוג מצבם. עם סיום הפיילוט, יקבעו אנשי המקצוע את מידת השיפור במצב העצים והרחוב כולו, בהתייחס לנושא ההצללה במקום, ומתוך כך יגבשו מדיניות לטיפול בעצים המנוונים בשכונות מערב העיר.

2 תגובות

  1. גליה הגב

    בינתיים, על פי התרשמותי, עריית ראשון לציון, מעבר ליחסי ציבור ריקניים, דואגת לעקור ולהרוס את העצים בעיר, גורמת לחיתוך עלווה באופן בלתי מקצועי, אולי גם בכוונה, וכתוצאה מכך עצים מתים. הרס העצים בעיר מורגש בכל פינה.
    הייתי מצפה מעיריית ראשון לציון, והעומד בראשה רז קינסטליך וליאל שיטפלו בעצי העיר בצורה רצינית ופחות יחסי ציבור.
    הבחירות הסתיימו, בערך רבע מתושבי העיר בחרו בראש העירייה, הגיע הזמן לעבוד,

  2. שמחה מוצים הגב

    ראש העיר מקדם את זה כדי להסיט ממבטנו את מאות העצים שכבר כרתו
    את אלפי העצים שהושחטו למען תשתיות אינטרנט כאלה ואחרות
    חוץ מלשים חמוצים בפיתה ולמרוח לא עושה כלום

השארת תגובה