מגיע לה הרבה כבוד! חניתה מראשון לציון ראש תחום תכנון וארגון וע. מנהל מפעל בתעשייה האווירית.

חניתה, צילום: תעשייה אווירית.

חודש האישה תיכף מסתיים וזו הזדמנות לפרגן לנשים מאחורי הקלעים של התעשייה הביטחונית. הכירו את חניתה, תושבת ראשל”צ, ראש תחום תכנון וארגון ועוזרת מנהל מפעל בחטיבת כלי טיס צבאיים בתעשייה האווירית

פרטי קצת על תפקידך, מה את עושה ביום יום?

אני אחראית על תחום תכנון ובקרה, הובלת תשתיות מפעליות, ארגון כנסי תקשורת ומחוברות מפעליות וטיפול בנושאים רוחביים מול הנהלת החטיבה.

כמובילת תחום תכנון ובקרה בחטיבת כט״צ אני מנהלת צוות מהנדסים האחראים על ניהול התקציבים ולוחות הזמנים בפרויקטים מהמובילים בחטיבה, פרוייקטי מגה עם מורכבות פיתוח גבוהה המהווים אתגר מול הלקוחות.

כמה זמן את עובדת בתעשייה אווירית?

אני עובדת בחברה כ-30 שנה. התחלתי את דרכי בחטיבת כט״צ בתחום תכנון ובקרה בפרויקטים מגוונים עם מגוון לקוחות מיבשות שונות. לפני כ-10 שנים הייתי שותפה להקמת מפעל בחטיבה.

כעובדת בחברה הביטחונית הגדולה בישראל, מה הן התחושות שלך כאשר את מגיעה לעבודה?

כיום אני שותפה במספר פרויקטים אסטרטגיים הן עבור החברה והן עבור המדינה. תחושת השליחות והציונות אינן קלישאות עבורי ואין ספק שבתקופת ״חרבות ברזל״ תחושה זו התעצמה בעקבות הישגים שעליהם לא ניתן לפרט. האתגרים בפרויקטים בהם אני עוסקת מגבירים את תחושת המשמעות ומהווים עבורי העצמה אישית.

איך את רואה את צמיחתן של נשים בתעשייה האווירית, בחברות הביטחוניות ובחברה הישראלית בכלל?

אני שמחה שהחברה ובראשה המנכ״ל מתייחסים לנושא קידום הנשים בחברה. הוקמו פורומים נשיים, הושקעו קורסים והוצבו יעדים למנהלים בחברה. עם זאת חשוב לי שלא נחטיא את המטרה. נשים ראויות לתפקיד על סמך המקצוענות וההתאמה שלהן לתפקיד ולא כהשגת יעדים למנהלים. החזון שלי הוא שיגיע היום ולא נצטרך לייצר שיח בנושא זה בחברה ובכלל.

מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות בתעשייה האווירית?

הייתי רוצה להמשיך להשפיע ולהיות שותפה לאסטרטגיה העסקית בחטיבה ובחברה ולהתקדם בתפקידי הניהול הבכירים.

מה הטיפ שאת יכולה לתת לכל מי שקורא.ת את זה עכשיו?

אני מאמינה שהאדם עושה את התפקיד. תביאי את החוזקות שלך והייחודיות שלך, תחתרי לתוצאות מרשימות, אל תנוחי ותובילי רעיונות חדשים ושיפורים בארגון שלך. תשפיעי על הסביבה שלך ותהווי מנוע ומודל לחיקוי לאחרים.

השארת תגובה