מיזם “נוער מצייר עתיד” הגיע לראשון לציון: עשרות בני נוער ציירו גרפיטי מיוחד ברוח תקומת ישראל לאחר אירועי ה-7 באוקטובר

צילום:דוברות העירייה.

עשרות בני נוער השתתפו השבוע במיזם המיוחד של עיריית ראשון לציון – “נוער מצייר עתיד”, במסגרתו ציירו גרפיטי ענק על קיר מועדון “התדר” בעיר, ברוח תקומת ישראל לאחר אירועי ה-7 באוקטובר

צילום: דוברות העירייה.

המיזם, שנעשה בהובלת אגף הנוער והצעירים ובשיתוף בנק הפועלים וחברת התוכן החברתי אג’נדות, נועד לתת במה לבני ובנות נוער מרחבי העיר שחוו טראומה נפשית על רקע המאורעות הקשים בשבת השחורה ופרוץ מלחמת “חרבות ברזל”.

צילום: דוברות העירייה.

בני הנוער ממגמת העיצוב הגרפי במקיף ד’ גן נחום, חניכי מועדון ״התדר״, בשילוב עובדי הבנק ובהובלת אומן הגרפיטי ארד לוי ואלעד מזמר, למדו על עולם הגרפיטי והשתתפו בתהליך יצירה משותף שהתחיל בסיעור מוחות בנושא ערכים וסמלים חשובים לקהילה, והסתיים ביצירת ציור ממשי על הקיר.

ציור הקיר שבחרו לבצע מספר את סיפורה של ראשון לציון ומורכב מאלמנטים מתחומי האומנות השונים, לצד ערכים של חופש ואופטימיות, זיכרון לנופלים ולנרצחים במלחמת “חרבות ברזל” ותקווה לשחרור החטופות והחטופים. כך, למשל, מופיעים בו מיקרופון, תווים, קולנוע ועוד, מנעול מלב שמסמל את מועדון “התדר” ששומר ומייצר לבני הנוער מקום בטוח לבטא את עצמם; היכל התרבות ע”ש מאיר ניצן; חוף הים של העיר; סקייטבורד עטוף בסרט צהוב ועוד.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “עיריית ראשון לציון שמחה להביא לעיר מיזם כה חשוב שמאפשר לבנות ובני הנוער להביע את עולמם הפנימי בדרך ייחודית באמצעות אומנות. בני הנוער הם הפנים היפות של העיר שמצטיינים בעשייה מפוארת למען הקהילה, בסיוע בהתנדבות מלאה ובהשקעה במיזמים מרגשים דוגמת זה, שמחד מאפשרים תיעוד היסטורי של השבת השחורה, ומאידך נועדו להרמת המורל ולחיזוקם של תושבי העיר”.

מנהלת האגף לבנקאות חברתית בבנק הפועלים, נעמה הלוי פאר: “אנחנו שמחים ליזום ולתמוך בעוד מהלך חינוכי שמביא לידי ביטוי את עוצמות הקהילה בבניית חזון אופטימי של תקומה והתרוממות משכול ומכאב, כחלק מהשליחות החברתית וחזון הבנק״.
 
מנכ״לית חברת אג׳נדות, דפנה גיא-שטגמן: ״הפרויקט מהווה הזדמנות להבעת רגשות באמצעות אומנות ומאפשר לצאת מתקופה של חושך וקושי למקום של אור ותקומה. לראות את החלום הזה קורם עור וגידים נותן תקווה אמיתית ואימפקט של עשיית הטוב”.

צילום: דוברות העירייה.

השארת תגובה