תלמידים מראשון לציון עלו לגמר אולימפיאדת הלשון העברית לנוער של אוניברסיטת תל אביב שתערך ביום שישי

צילום: האולימפיאדה ללשון עברית.

15 תלמידים ותלמידות מראשון לציון יתחרו ביום שישי הקרוב (5 באפריל, כ”ו באדר ב’, תשפ”ד) בגמר האולימפיאדה השלישית ללשון עברית, שיתקיים באוניברסיטת תל אביב, בהשתתפות כ-500 בני נוער מכיתות ז’־י”ב מכל רחבי הארץ.  13 תלמידים מהגימנסיה הריאלית ו-2 ממקיף ו’.

צילום: האולימפיאדה ללשון עברית.

אולימפיאדת הלשון העברית של אוניברסיטת תל אביב נוסדה בשנת תשפ”ב (2021) כדי לחשוף את בני הנוער להיכרות רחבה ומעמיקה יותר עם הלשון העברית באמצעות  אתגרים לשוניים וחידות לא שגרתיות, שהם אינם נחשפים להם במסגרת החינוך הרגילה. השאלות בתחרות מציבות למתמודדים אתגרי לשון מגוונים ובהם: חידות של חוקיות משווה בלשונות שמיות עתיקות, פיענוח צפנים, פירושי מילים, ניבים ועוד. האולימפיאדה פתוחה לכלל תלמידי כיתות ז’־י”ב בארץ ובעולם, והיא נערכת בשיתוף עם האקדמיה ללשון העברית ומשרד החינוך, בחסות החברות צ’ק פוינט ופיינל ובתמיכת מרכז קורת לציוויליזציה יהודית.

השנה נרשם שיא במספר הנרשמים לאולימפיאדה – 3,692 בני נוער השתתפו במוקדמות שנערכו בחודש ינואר האחרון, ומאות מהם יתמודדו בשלב הגמר. עד כה השתתפו באולימפיאדת הלשון העברית מעל ל־5,000 בני נוער. השנה ישתתפו באולימפיאדה גם 11 תלמידים מרחבי העולם, מבריטניה, מגרמניה, מהונג קונג, מברזיל מקנדה ומארה”ב, אשר ייבחנו במוסדות לימוד הסמוכים למקום מגוריהם.

ד”ר עינת גונן, ראשת החוג ללשון העברית ולבלשנות שמית: “אירוע הגמר הוא שיאה של אולימפיאדת הלשון לנוער, ואני נרגשת לראות את מאות בני הנוער שיגיעו לאוניברסיטת תל אביב כדי להתמודד בגמר ומברכת את העיר ראשון לציון על הייצוג המכובד בגמר.  מדובר בהישג מכובד מאוד, ומבחינתנו זאת ההזדמנות שלנו להראות את יופייה של העברית ואת חשיבותה כגורם מאחד ומגבש חוצה מגזרים וגבולות גאוגרפיים – דווקא עכשיו. אני מאחלת הצלחה והנאה מרובה למתמודדות ולמתמודדים”.

השארת תגובה