הני שקולניק בת 102 שנה היא שוחרת התרבות המבוגרת ביותר שפוקדת כל תערוכה שמתקיימת בראשון לציון

מאת:מיקי אלון.

“היצירה היא שמחזיקה אותה”הני שקולניק (102) היא שוחרת התרבות המבוגרת ביותר שפוקדת כל תערוכה בעיר * היא נולדה בגרמניה, גדלה באיטליה, דוברת אנגלית וחובבת ספורט מושבעת * בתה, סבינה מסד, מספרת: “אם יום אחד היא לא יוצרת- היא לא מרגישה טוב”

לא רק מוזיאון ראשון לציון ומוזיאון אגם. סצנת האמנות בעיר בועטת וכוללת מאות חברים. רק בדף הפייסבוק של העמותה לאומנות חזותית ראשון לציון חברים למעלה מ-1100 אמנים וחובבי אמנות. הבוגרת ביותר היא ללא ספק הני שקולניק, בת 102 ולמרות שהיא מתניידת בכסא גלגלים, היא מגיעה בעזרת בתה סבינה מסד, לכל התערוכות בעיר.

אפי גן והני שקולניק

“היצירה היא מה שמחזיקה אותה” מסבירה סבינה “אם יום אחד היא לא יוצרת, היא לא מרגישה טוב”. הני נולדה בגרמניה ב-1919, עם עליית הנאצים לשלטון, התגברה האנטישמיות והמצב הכלכלי הורע, משפחתה הגרה לאיטליה, שם העבירה הני את רוב חייה. היא אמנית בנשמה, כבר בשנות ה-60 התחילה לצלם ואפילו זכתה בפרסים בינלאומיים.

לארץ היא עלתה ב-2008, היא דוברת איטלקית ואנגלית וגם חובבת ספורט מושבעת שצופה בטניס, גולף, אתלטיקה קלה, פינג פונג וגם כדורגל, כך שאת גמר היורו, בין איטליה לאנגליה ביום ראשון, היא לא תפספס וגם לא קשה לנחש בעד מי היא תהיה.

“היא נהדרת” מספרת עליה אפי גן, מנהלת תחום אמנות בחברה העירונית “היא ובתה באות לכל תערוכה. יש לא מעט מבוגרים שמגיעים לתערוכות שלנו אבל היא ללא ספק המבוגרת ביותר שמקפידה לא לפספס תערוכה”.

אגב, הני עדיין יוצרת, היא משתתפת בתערוכות קבוצתיות וסורגת חתולים קטנים. “בקורונה האמנות הייתה חסרה לנו” מסכמת בתה סבינה “היצירה מפרה כל אמן ואמא שלי בהחלט תופעה”.

אודות המחבר

מיקי אלון

מיקי אלון- איש ציבור, פעיל חברתי, יו"ר יחד למען החייל ראשון לציון ,מעל 20 שנה כיו"ר הנהגות ההורים בבתי ספר בעיר, שנים רבות בהנהגה העירונית מתוכם 4 שנים כיו"ר עירוני וחבר בהנהגת ההורים הארצית, ניהול וכתיבה בפורומים עירוניים באתר העירייה בתקופתו של מאיר ניצן ודב צור, כיום רז קינסטליך ראש העירייה. מיקי מנהל האתר מקומון ראשון ומנהל את הפורום הגדול ביותר בעיר "פורום תושבי ראשון לציון" בפייסבוק ובו כ-100,000 חברים, חבר הנהלת בית החייל המשוחרר ועוד...כל הפעילויות בהתנדבות מלאה.

השארת תגובה