“..אני וכל תושבי ראשון לציון מקבלים את משפחות העולים בזרועות פתוחות..”, כך בירך ראש העיר רז קינסטליך את העולים החדשים

מאת: מיקי אלון.

קבלת השבת הראשונה של ילדי העולים מרוסיה, אוקראינה, בלרוס, ארגנטינה, צרפת, ספרד ומדינות מדרום אמריקה * כ-30 ילדי עולים באולפן הקיץ, שמפעיל אגף הקליטה בעיריית ראשון לציון, ולומדים את הצעדים הראשונים שלהם בארץ ישראל * בספטמבר הם יחלו את שנת הלימודים הראשונה שלהם בארץ * ראש העירייה, רז קינסטליך: “מקבלים אותם בזרועות פתוחות”

לומדים עברית, מציירים את מפת ישראל, שרים את ההמנון ומקבלים את השבת עם יין ומוציא. כ-30 ילדי עולים שנחתו בארץ רק לפני שלושה חודשים, עושים את צעדיהם הראשונים בארץ ישראל ובסוף השבוע האחרון קיימו את קבלת השבת הראשונה שלהם.

אגף הקליטה בעיריית ראשון לציון פתח לפני כשלושה חודשים אולפן לשתי קבוצות גיל. לילדים בני 6 עד 12 ולבני נוער בני 14 עד 17. העולים הגיעו במדינות שונות כמו רוסיה, אוקראינה, בלרוס, ארגנטינה, צרפת, ספרד ומדינות מדרום אמריקה.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “אני וכל תושבי ראשון לציון מקבלים את משפחות העולים בזרועות פתוחות. הם קיבלו החלטה לעלות לארץ מתוך ציונות ואידאולוגיה להיות חלק מהעם היהודי ומהעיר ראשון לציון וכעת, זה המקום שלנו לסייע להם להיקלט ולהשתלב בחברה ובמערכת החינוך. זו זכות גדולה עבורנו”.

אולפן הקיץ מקנה לעולים ידע בסיסי בעברית, מחבר אותם למסורת היהודית, הכרות עם היסטוריה של ארץ ישראל ועוד. העולים צפויים להתחיל בספטמבר את שנת הלימודים הראשונה שלהם בארץ. באגף הקליטה מבינים את עומק החשיבות של האולפן שמספק להם “נחיתה רכה” בארץ ומסייע להם להיכנס ברגל ימין למערכת החינוך. באגף מספרים כי העולים מראים הישגים נפלאים וכבר למדו לדבר ברמה בסיסית.

חבר המועצה, יבגני ברחמן, המחזיק בתיק הקליטה, סיכם: “יש לנו תפקיד מאוד חשוב בחייהם של הילדים ובני הנוער, שעלו לארץ לפני מספר חודשים, והוא לעזור להם לצעוד לבד במדינה שהיא חדשה עבורם. להקנות להם את השפה, לשלב אותם חברתית ולסייע גם למשפחות במיצוי זכויותיהם ומציאת עבודה. נמשיך לסייע בכל שיידרש”.

מנהלת רשות לקליטת עליה במינהל קהילה, טניה שטייף, הוסיפה: “הכל עדיין מאוד חדש ויוצא דופן לילדים, בסוף השבוע נגענו לראשונה באחת המסורות המרכזיות של העם היהודי – השבת. הדלקנו נרות, קנינו חלות ומזגנו כוס יין. כל אלו יחד הציגו לילדים תמונה כללית של השבת.

השארת תגובה