500 בניינים בראשל”צ עברו חידוש משמעותי בחזית הבניין ובלובי ,במסגרת הפרויקט כל דייר זכאי להלוואה בסך 35 אלף ש”ח

מאת: מיקי אלון.

ציון דרך לפרויקט העירוני להתחדשות עירונית 500 בניינים עברו חידוש משמעותי בחזית הבניין ובלובי * במסגרת הפרויקט, כל דייר זכאי להלוואה בסך 35 אלף שקלים למשך עשר שנים למימון מלא של חלקו בשיפוץ, העירייה מצידה סופגת את כל עלויות הריבית וההצמדה * ראש העירייה, רז קינסטליך: “אנו מרעננים ומחדשים את פני העיר כך שכולם מרוויחים מהתהליך”

עיריית ראשון לציון ממשיכה לחדש את השכונות הוותיקות בראשון לציון. פרויקט ההתחדשות העירונית “שיפוץ חזיתות” הגיע לציון דרך של 500 בניינים ברחבי העיר שעברו שדרוג ומתיחת פנים.

הבניין ה-500 ממוקם בגלוסקין 36 והוא משלים ריכוז של חמישה בניינים שגם הם עברו שיפוץ. פרויקט “שיפוץ החזיתות” שמובילה העירייה מציעה לדיירי בניינים ותיקים, שחלקם מעוניינים בשיפוץ אך אינם מתאימים לתמ”א 38, להצטרף לפרויקט שמשפר ומחדש את נראות הבניין.

בבניין בגלוסקין מתגוררות 11 משפחות, עלות השיפוץ עמדה על כ-380 אלף ₪ וכללה שיפוץ מקיף של המעטפת, כולל צביעה פנימית של חדר המדרגות והתקנת דלת כניסה חדשה, הסדרה של כל המזגנים וכבלי התקשורת שהוצמדו לחזית הבניין.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “אני שמח ומעודד מכל בניין שמצטרף לפרויקט ומתחדש. אנחנו מקבלים פניות רבות מדיירים המעוניינים לקחת חלק בפרויקט העירוני. מעבר לשיפור המיידי בחזות הבניין ועליית ערך הנכס, הפרויקט תורם לשיפור איכות חייהם התושבים והסביבה נהנית מבניין מחודש ברחוב. ביחד אנו מרעננים ומחדשים את פני העיר כך שכולם מרוויחים מהתהליך”.

במסגרת הפרויקט, כל דייר זכאי להלוואה בסך 35 אלף שקלים למשך עשר שנים למימון מלא של חלקו בשיפוץ, העירייה מצידה סופגת את כל עלויות הריבית וההצמדה. עבור הדייר מדובר בתשלום חודשי קבוע של עד 250 שקלים לחודש. בכל בניין היקף השיפוץ שונה, אולם בדרך כלל מדובר בשיפוץ כניסה ולובי, החלפת מסתורי כביסה, יישור מזגנים, עיטורים וכמובן צביעת המעטפת החיצונית במגוון צבעים אפשריים. משך השיפוץ הוא כחצי שנה כאשר את הדיירים מלווה האגודה לתרבות הדיור. יש לציין כי הדיירים לא רק מרוויחים בניין מחודש אלא גם זינוק בערך הדירה. בדיקה באתר מדלן מצביעה על עלייה בערך הדירות בשיעור שבין 7% עד 15%.

מ”מ וסגן ראש העירייה, מוטי עג’מי: “ברחבי העיר שופצו בשנים האחרונות מאות בניינים המשווים לעיר מראה רענן וצבעוני. ישנם רחובות ברחבי העיר שחלקים גדולים מהם חודשו כשאיכות חייהם של בעלי הדירות השתפרה פלאים. זוהי עוד דוגמא לעשייה קהילתית מבורכת במסגרתה כולם יוצאים נשכרים”.

השארת תגובה