“מערכת החינוך בהלם ומוטב שתצא ממנו במהרה אחרת תקרוס” כך אומר דורון מילברג, יו”ר איגוד המנכ”לים והמזכירים ברשויות המקומיות ומנכ”ל עיריית ראשל”צ

מאת: מיקי אלון.

צילום:יח”צ

דורון מילברג מנכ”ל עיריית ראשון לציון ויו”ר איגוד המנכ”לים והמזכירים ברשויות המקומיות אומר בנחישות: וללא ספקות: “כל מה שקורה עכשיו במערכת החינוך הוא פארסה אחת גדולה ומביכה.  בשל חוסר סדר וחוסר היערכות – מערכת החינוך קורסת ומצויה בסגר דה פקטו משום שבפועל מספרי המבודדים גבוהים יותר – גם ילדים וגם אנשי סגל.

כל מה שקורה עכשיו במערכת החינוך הוא פארסה אחת גדולה ומביכה.  בשל חוסר סדר וחוסר היערכות – מערכת החינוך קורסת ומצויה בסגר דה פקטו משום שבפועל מספרי המבודדים גבוהים יותר – גם ילדים וגם אנשי סגל.

 אין מי שיתפעל את מסגרות החינוך. השלטון המקומי נאבק בכל כוחו לפתוח את המסגרות אך במצב הנוכחי בו אנו לבד בצריח בעוד מערכת החינוך פשוט קפואה מהלם – לא נצליח. המספרים רק יעלו עוד ועוד – ואם משרד החינוך לא יתעשת מהר אנו נהנה עדים לקריסת מערכת החינוך בישראל. משרד החינוך מזה שנים לא פועל על מנת להסדיר את הנושא שבאחריותו וההשלכות חלות על הרשויות המקומיות. אין לנו את המנגנון והמשאבים להתמודד עם היקפים כה עצומים של חוסר בכוח אדם. אני קורא לשרת החינוך להקים מייד מנגנון מיידי למילוי מקום הסגל החסר בגנים.”

מכתבו ובו דבריו הנוקבים של מילברג למי שאחראי על כלל מערכת החינוך:

לכבוד חה”כ ד”ר יפעת שאשא ביטון גב’ דלית שטאובר שרת החינוך מנכ”לית משרד החינוך ג.נ. שלום רב.

הנדון: היעדרות גננות.

סוגיית היעדרות גננות הופכת להיות קריטית ובלתי אפשרית. גני ילדים נסגרים כל בוקר בכל הארץ והרשות המקומית נאלצת להתמודד עם נושא שהוא בעצם לא באחריותה. משרד החינוך מזה שנים לא פועל על מנת להסדיר את הנושא שבאחריותו וההשלכות חלות על הרשויות המקומיות. 

אין לנו את המנגנון והמשאבים להתמודד עם היקפים כה עצומים. היקפי התופעה עולים מיום ליום על אחת כמה וכמה בתקופה זו של בידודים והתפשטות הנגיף. הנושא הפך להיות נטל על הרשות המקומית, שמחויבת ותעשה כלל שיידרש על מנת שגני הילדים יפתחו כל בוקר. האחריות שלנו כלפי התושבים ואנו לא נשלח את הילדים והוריהם הביתה כי הגננת לא הגיעה! 

המשמעויות של היעדרות גננת חסרה שלא נמצאה עבורה ממלאת מקום:

o הרשות המקומית נאלצת לשלוח סייעות, על חשבון הרשות, למלא את מקומה של הגננת.

o הצבת סייעות ליום לימודים ואף יותר מיום – זהו לא פתרון חינוכי ולא יכול להימשך לאורך זמן.

o הצבת סייעות במקום גננות גורע ממצבת הסייעות הקיימות ואינו מאפשר לרשות לשבץ סייעות שניות למילויי מקום בגנים אחרים.

o הצבת סייעות, ללא הכשרה פדגוגית, מנוגדת את התפיסה החינוכית של הרשות.

o הצבת סייעות והעברתם כל יום לגן אחר יוצר בקרב ההורים והילדים חוסר ביטחון ומשבש את שגרת החיים. אנו מקבלים תלונות ויש תחושה של תסכול ואי וודאות בקרב התושבים.

o שחיקה לסייעות ולצוות החינוכי.

o עלויות כספיות שחלות על הרשות ואין עבורן שיפוי משרד החינוך.

0542300601  emankalim@gmail.co.il 

http://www.mazkalim.org.il

אנו פונים למשרד החינוך – תתעוררו! זוהי מכת מדינה! גני ילדים נסגרים בכל הארץ! 

עלינו מוטלת האחריות, שאף היא לא פשוטה, לנהל את מערך הסייעות, שהן עובדות הרשות, ועל משרד החינוך לנהל את מנגנון מילויי מקום והצבת גננות מחליפות. 

אנו דורשים התערבות מידית והקמת מנגנון אד הוק למילוי מקום גננות.

על המשרד לנהל מאגר של גננות ולפקח על הנושא, התחושה שיש זילות בהיעדרויות כי אין פיקוח ואין מנגנון שמנהל באופן סדיר ויומיומי. 

בברכה דורון מילברג, יו”ר האיגוד מנכ”ל עיריית ראשון לציון והנהלת איגוד המנכ”לים והמזכירים ברשויות המקומיות

העתק: מר שלמה דולברג, מנכ”ל מרכז שלטון מקומי גב’ מיכל מנקס, סמנכ”ל חינוך, רווחה וחברה ד”ר שי פרוכטמן, יו”ר איגוד מנהלי אגפי החינוך מר אבי קמינסקי, מנכ”ל איגוד מנהלי אגפי החינוך.

השארת תגובה